Bu çalışmada, Borsa İstanbul’da son beş yıl içinde halka arz olmuş yenilenebilir enerji alanında faaliyet gösteren şirketlerin sosyal medya mecrası olan resmi Youtube ve Instagram hesaplarındaki halka arz kampanyalarıyla ilgili gönderileri içerik analizi yöntemiyle pazarlama iletişimi kapsamında analiz edilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda, şirketlerin çoğunluğunun Youtube ve Instagram sosyal medya platformlarını halka arz kampanyasını duyurmak için pazarlama iletişimi açısından aktif olarak kullanmadıkları gözlemlenmiştir. Özellikle şirketlerin yarısının sosyal medya hesaplarını yalnızca halka arz kampanyasını duyurmak için açtıkları ve bazı şirketlerin sonrasında kullanmaya devam etmedikleri görülmüştür. Şirketlerin paylaşım içerikleri ve reklam çekiciliklerinde kullandığı mesajların birbirlerine yakın olduğu tespit edilmiştir. Şirketlerin talep toplama tarihleri haricinde diğer verilerin daha az paylaşıldığı gözlemlenmiş olup, özellikle aracı kurum, satış yöntemi ve pay fiyatı hakkındaki bilgilerin eksik olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |