Çalışmada, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin ebelik ile hemşirelik bölümü öğrencileri gözüyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ebelik bölümünden 75, hemşirelik bölümünden 214 olmak üzere toplam 289 üniversite öğrencisi katılım göstermiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Esentürk ve Yılmaz (2020) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler; betimsel istatistik yöntemler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; spor ile ilgili yayınları okuyan öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bir diğer sonuca göre, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin, öğrenim görülen bölüme göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |