İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi: Ebelik ile Hemşirelik Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 126 - 132, 30.08.2024

Öz

Çalışmada, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin ebelik ile hemşirelik bölümü öğrencileri gözüyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ebelik bölümünden 75, hemşirelik bölümünden 214 olmak üzere toplam 289 üniversite öğrencisi katılım göstermiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Esentürk ve Yılmaz (2020) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler; betimsel istatistik yöntemler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; spor ile ilgili yayınları okuyan öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bir diğer sonuca göre, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin, öğrenim görülen bölüme göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Alkharusi, H., Aldhafri, S., Alnabhani, H., Alkalbani, M. (2014). Modeling the relationship between perceptions of assessment tasks and classroom assessment environment as a function of gender. Asia Pacific Education Researcher, 23(1), 93-104.
  • Ames, C. (1992). Achievement goals and the classroom motivational climate. In D. H. Schunk & J. Meece (Eds.), Student perceptions in the classroom (327-348). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Carpenter, E.J. (2010). The tactical games model sport experience: an examination of student motivation and game performance during an ultimate frisbee unit. Doktora tezi, University of Massachusetts, Amherst.
  • Erdemli, A. (2008). Spor yapan insan. İstanbul: E Yayınları.
  • Esentürk O.K., Yılmaz, A. (2020). Beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferi ölçeği (BESDSDAÖ): geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies, 15(1), 195- 211.
  • İpek Eren, D., Arslan, S. (2022). Beden eğitimi ve spor dersinin değerler eğitimine katkısının incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 8(1): 29-43.
  • Kartal, M., Bardakçı, S. (2018). SPSS ve AMOS uygulamalı örneklerle güvenirlik ve geçerlik analizleri, (1. Baskı). Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Keleş, M., Yoncalık, O. (2019). Beden eğitimi ve spor dersi ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde değerler eğitimi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(3), 230-237.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M., Aksu, Ö. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji laboratuvarı sınıf çevresine ilişkin algılarına öğrenme stillerinin etkisi (Kolb Öğrenme Stili Modeli Örneği). Turkish Studies, 8(6), 157-177.
  • Petray, C.K. (1989). Organizing physical assessment (grades K-2): Strategies for the elementary physical education specialist (JOPERD), 60(6), 57-60.
  • Pringle, R. (2010). Finding pleasure in physical education: a critical examination of the educative value of positive movement affects. Quest, 62, 119-134.
  • Tezbaşaran, A.A. (1996). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Uçar, G. (2021). Lise öğrencilerinin sınıf değerlendirme atmosferi algılarının yabancı dil öğrenme kaygısını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Uğraş, S., Serbes, Ş. (2019). Beden eğitimi dersi mutluluk düzeyi ölçeği geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Journal of Global Sport and Education Research, 2(2), 1-10).
  • Ulusoy, K., Dilmaç, B. (2016). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Yücekaya, M.A. (2020). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Mountaineering and Climbing, 3(1), 27-37.
  • Yücekaya, M.A., Sağın, A.E., Güllü, M. (2022). Beden eğitimi ve spor dersi lise değer ölçeği: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 252- 266.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Bölüm 2024 Cilt: 5 Sayı : 2
Yazarlar

Çağdaş Caz Bu kişi benim

Fatih Akgül Bu kişi benim

Abdullah Bora Özkara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2024
Kabul Tarihi 17 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Caz, Ç., Akgül, F., & Özkara, A. B. (2024). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi: Ebelik ile Hemşirelik Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 126-132.