Bu araştırmada okullarda örgütsel iletişim ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2014- 2015 eğitim öğretim yılında Erzurum ili Palandöken ilçe merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ilkokullarında görev yapmakta olan 234 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, örgütsel iletişim için Celep (2000) tarafından geliştirilen “İletişim Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmenlerin iş motivasyonu belirlemek için ise Aksoy (2006) tarafından geliştirilen “İş Motivasyonu” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde;
yüzde, frekans, aritmetik
ortalama, standart sapma, korelasyon analizi, basit ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ilkokullarda örgütsel iletişim ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasında önemli ilişkiler olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, okullarda gerçekleşen örgütsel iletişim süreci öğretmenlerin iş motivasyonlarını anlamlı bir şekilde yordamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |