Özet: Bu
çalışmanın amacı öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin hangi düzeyde olduğunu ve çeşitli
değişkenlere göre farklılık gösterip
göstermediği belirlenmeye çalışılmaktır
Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018
eğitim öğretim yılında Erzurum ili Yakutiye, Palandöken ve Aziziye ilçesinde
ilkokul, ortaokul ve liselerde
görev yapan 722 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Taşdan (2008) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan “İş Doyum Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden standart sapma, aritmetik
ortalama, frekans ve yüzde kullanmıştır. Ayrıca, dağılım normal olduğu için
parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyan analizi (ANOVA)
uygulanmıştır. Araştırmada
öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri “kısmen iyi doyumlu” olarak bulunmuştur.
Ayrıca, öğretmenlerin cinsiyet,yaş, medeni durum ve hizmet yıl değişkenlerine
gore iş doyumu puan ortalamaları arasında
istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı, çalıştıkları okul ve eğitim
durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.
Anahtar kelimeler: Öğretmen, okul, iş, iş doyumu
Abstract: The aim
of this study is to examine the job satisfaction according to teachers’
perceptions. A survey model was used. Target population of the study is
composed of 722 teachers who work in primary schools, secondary schools and
high schools in Yakutiye, Palandöken and Aziziye districts of Erzurum province
in the 2017-2018 academic year. job satisfaction scale which was adapted to
Turkish by Tasdan (2008) was used. When the data were
analyzed, standard deviation, arithmetic mean, frequency and percentage were
used. Since the distribution was normal, t-test and ANOVA were used for
parametric tests. Job satisfaction
levels of the teachers were found partly- satisfaction. Another finding
obtained from the study is that According to teachers' views on the job satisfaction according to teachers’ there
was not differ statistically significant according to gender, the marital
status and age variables. There was a statistically significant difference according
to the teachers' educational status and school variable that they work.
Özet: Bu Anahtar kelimeler: Öğretmen, okul, iş, iş doyumu
Abstract: The aim of this study is to examine the job satisfaction according to Key Words: Teacher, job,
|
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |