Bu araştırma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü
öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı özyeterlik algılarının cinsiyet, sınıf
düzeyi, internet kullanma sıklıkları ve Web 2.0 teknolojileri kullanma sıklıkları
açısından incelemeyi amaçlamıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.
Çalışma grubu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören basit seçkisiz örnekleme
yöntemi ile seçilen 196 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama
aracı olarak kullanılan anketin birinci bölümünde üniversite öğrencilerinin
kişisel bilgilerine ilişkin maddeler; ikinci bölümünde Web 2.0 teknolojileri
kullanım durumlarına ilişkin maddelerden oluşmaktadır ve üçüncü bölümde ise
Akkoyunlu ve Kurbanoğlu (2004) tarafından geliştirilen bilgi okuryazarlığı
özyeterlik algı ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde,
t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda, BÖTE öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarının
cinsiyete, sınıf düzeyine ve Web 2.0 teknolojilerinden Viki, Podcast ve Anlık
Mesajlaşma Siteleri kullanma sıklıklarına göre anlamlı düzeyde farklılık
gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin bilgi okuryazarlığı
özyeterlik algılarının yüksek olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |