Bu çalışmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin öğretim programlarıyla verilen eleştirel düşünme becerisini günlük hayata ne düzeyde aktardıklarını ve kullandıklarını incelemektir. Araştırmanın yöntemi nitel yaklaşımlardan araçsal durum (instrumental case) çalışmasıdır. Araştırmada tipik durum örneklemesi kullanılmış ve araştırmaya Ankara ilindeki 11 farklı okuldan 30 dördüncü sınıf öğrencisi çalışmaya dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından düzenlenen sahte haberler ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Uygulama aşamasında öncelikle öğrencilere yalan haber gösterilerek bunun doğru olup olmadığı sorulmuştur. Daha sonra araştırmacı tarafından oluşturulan yorumlar üzerinden Sokratik sorgulama yöntemi ile görüşmeler yapılmıştır. Veriler iki araştırıcı tarafından bağımsız olarak içerik analizine tabi tutulmuş ve temalara ulaşılmıştır. Bu çalışmada araştırmacılar arası tutarlılık %87,5 bulunmuştur. Bu çalışma sonucunda ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ifadelerinin %92’sinin zayıf eleştirel düşünür kategorisinde olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study is to examine the extent to which fourth-grade students transfer and use the critical thinking skills provided by curricula to daily life. The method of the research is an instrumental case study, which is one of the qualitative approaches. Typical case sampling was used in the study and 30 fourth grade students from 11 different schools in Ankara were included in the study. Fake news and semi-structured interview form prepared by the researcher were used as data collection tools. During the implementation phase, the students were shown fake news and asked whether this was true or not. Afterward, interviews were made using the Socratic inquiry method over the comments created by the researcher. The data were independently analyzed by two researchers and the themes were reached. In this study, the consistency between researchers was found to be %87,5. As a result of this study, it was determined that 92% of the expressions of primary school fourth-grade students were in the weak critical thinker category.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | January 18, 2021 |
Acceptance Date | April 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
|
| |