Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesindeki akademisyenlerin bilimsel araştırma yaparken karşılaştıkları sorunların belirlenmesi ve çözüm
önerilerinin sunulmasıdır. Araştırma 2017 yılı nisan ayında, Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapan 8 akademisyen ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) kullanılmıştır. Katılımcılarla konu ile ilgili olarak
derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan sorular
katılımcılara yöneltilmiştir. Katılımcılarla görüşmeler, araştırmacıların odalarında gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler ses kayıt cihazına
kaydedilmiştir. Ses kayıt cihazına kaydedilen görüşmeler bilgisayarda yazılı hale getirilmiştir. Verilerin analizinde tematik analiz yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim fakültesinde görev yapan akademisyenlerin bilimsel araştırma yaparken karşılaştıkları sorunlar
belirtilmiştir. Bu sorunlar; okul yönetiminin ve öğretmenlerin olumsuz tutumları, katılımcıların ciddiyetsizliği, bürokrasi ve aşırı ders
yüküdür. Konu ile ilgili olarak önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this research is to identify the problems faced by the academicians in the educational faculty while they are engaged in scientific
research and to propose solutions. The research was conducted in April, 2017 with 8 academicians working at the Faculty of Education at
Bozok University. Phenomenology was used in qualitative research methods in the research. In-depth interviews were held with the
participants. The questions in the semi-structured interview form prepared by the researchers were directed to the participants. Meetings with
participants were held in the rooms of the researchers. The calls made were recorded on the voice recorder. The calls recorded on the voice
recorder are written on the computer. In the analysis of the data, the thematic analysis method was used. As a result of the research, the
problems faced by academicians working in the faculty of education during scientific research are mentioned. The results are as follows:
negative attitudes of school administrators and teachers, insincerity of participants, bureaucracy, and excess course load. Suggestions have
been made regarding the subject.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |