Bu araştırma, 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı'nda Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapan 17 öğretmenin eTwinning projelerine yönelik görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. eTwinning, Avrupa’daki okulların projeler arayıcılığıyla farklı yerlerde bulunan katılımcılar ile iletişim ve işbirliği sağladıkları, kendilerini mesleki veya bireysel anlamda geliştirebildikleri bir platformdur. Nitel bir durum çalışması olan araştırmada, öğretmenlerin eTwinning projelerine katılma amacı, platformun tanımı, projelerin konuları, müfredat ilişkilendirmesi, teknoloji kullanımı, zaman yönetimi, okul kültürüne etkileri, okul yönetimi desteği, öğrenci bilişsel ve duyuşsal gelişimine etkileri ve kazandırılan 21. yüzyıl becerileri konularında öğretmen görüşleri ele alınmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, öğretmenlerin genellikle kişisel gelişim, Avrupa ile iletişim kurma ve mesleki gelişim amacıyla eTwinning projelerine katıldığını göstermektedir. Projelerin çoğunlukla değerler eğitimi, dil eğitimi, fen bilimleri, matematik gibi alanlara odaklandığı belirlenmiştir. Öğretmenler, eTwinning ile müfredat ilişkilendirmesini kazanımda yer alan başlık ile oyun hazırlama, günlük hayata uyarlama, karikatürleştirme, slogan, şiir veya hikaye yazma etkinlikleri ile hazırladıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, projelerin öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimine, teknoloji kullanımına ve 21. yüzyıl becerilerine olumlu katkılar sağladığını ifade etmiştir. Ancak, öğrenciler arasında fırsat eşitsizliği, okul altyapı sorunları, ortakların ilgisizliği gibi olumsuz durumlar da belirtilmiştir. Araştırma, öğretmenlerin eTwinning projelerinde zaman yönetimi, teknoloji kullanımı, okul kültürüne entegrasyon gibi konularda dikkate alınması gereken çeşitli zorluklarla karşılaştığını vurgulamıştır. Çalışmanın genişletilmiş bir çerçeve içinde daha fazla branşı içerecek şekilde geliştirilmesi ve öğrenci ile idare görüşlerini de içermesi önerilmektedir.
Gazi Üniversitesi 23.01.2024 tarih ve 02 sayılı toplantısında görüşülmüş ve Etik Kurul Kararı gereğince 2024-117 Araştırma Kod Nosu ile Etik Kurul İzin Belgesi
Gazi Üniversitesi
This study aims to examine the views of 17 teachers working in different regions of Turkey on eTwinning projects during the 2022-2023 academic year. eTwinning is a platform where schools in Europe communicate and collaborate with participants from different locations through project initiatives, allowing them to develop professionally or individually. In this qualitative case study, teachers' perspectives on the purposes of participating in eTwinning projects, the definition of the platform, project topics, curriculum integration, technology usage, time management, impacts on school culture, administrative support, effects on students' cognitive and affective development, and the acquisition of 21st-century skills are explored. The data reveal that teachers generally engage in eTwinning projects for personal development, communication with Europe, and professional growth. The projects predominantly focus on values education, language education, and STEM fields. Teachers indicate that eTwinning projects positively contribute to students' cognitive and affective development, technology use, and the acquisition of 21st-century skills. However, challenges such as unequal opportunities among students, school infrastructure issues, and partners' lack of interest are also noted. The study emphasizes the various difficulties teachers face in eTwinning projects related to time management, technology use, and integration into school culture. It is recommended to expand the study within a broader framework, including more subject areas, and to incorporate the views of students and administrators.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3 |