Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin eTwinning Projelerine Ait Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 3, 118 - 137, 30.12.2024
https://doi.org/10.47714/uebt.1472881

Öz

Bu araştırma, 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı'nda Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapan 17 öğretmenin eTwinning projelerine yönelik görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. eTwinning, Avrupa’daki okulların projeler arayıcılığıyla farklı yerlerde bulunan katılımcılar ile iletişim ve işbirliği sağladıkları, kendilerini mesleki veya bireysel anlamda geliştirebildikleri bir platformdur. Nitel bir durum çalışması olan araştırmada, öğretmenlerin eTwinning projelerine katılma amacı, platformun tanımı, projelerin konuları, müfredat ilişkilendirmesi, teknoloji kullanımı, zaman yönetimi, okul kültürüne etkileri, okul yönetimi desteği, öğrenci bilişsel ve duyuşsal gelişimine etkileri ve kazandırılan 21. yüzyıl becerileri konularında öğretmen görüşleri ele alınmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, öğretmenlerin genellikle kişisel gelişim, Avrupa ile iletişim kurma ve mesleki gelişim amacıyla eTwinning projelerine katıldığını göstermektedir. Projelerin çoğunlukla değerler eğitimi, dil eğitimi, fen bilimleri, matematik gibi alanlara odaklandığı belirlenmiştir. Öğretmenler, eTwinning ile müfredat ilişkilendirmesini kazanımda yer alan başlık ile oyun hazırlama, günlük hayata uyarlama, karikatürleştirme, slogan, şiir veya hikaye yazma etkinlikleri ile hazırladıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, projelerin öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimine, teknoloji kullanımına ve 21. yüzyıl becerilerine olumlu katkılar sağladığını ifade etmiştir. Ancak, öğrenciler arasında fırsat eşitsizliği, okul altyapı sorunları, ortakların ilgisizliği gibi olumsuz durumlar da belirtilmiştir. Araştırma, öğretmenlerin eTwinning projelerinde zaman yönetimi, teknoloji kullanımı, okul kültürüne entegrasyon gibi konularda dikkate alınması gereken çeşitli zorluklarla karşılaştığını vurgulamıştır. Çalışmanın genişletilmiş bir çerçeve içinde daha fazla branşı içerecek şekilde geliştirilmesi ve öğrenci ile idare görüşlerini de içermesi önerilmektedir.

Etik Beyan

Gazi Üniversitesi 23.01.2024 tarih ve 02 sayılı toplantısında görüşülmüş ve Etik Kurul Kararı gereğince 2024-117 Araştırma Kod Nosu ile Etik Kurul İzin Belgesi

Destekleyen Kurum

Gazi Üniversitesi

Kaynakça

  • Acar, S., Peker, B. & Küçükgençay, N. (2020). Çeşitli branşlardaki ortaokul öğretmenlerinin online eğitim platformları hakkındaki görüşleri. International Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 6(27), 901-925.
  • Akıncı, B. & Sağ, R. (2019). eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin ingilizce öğrenme süreçlerine katkısı. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 152-171.
  • Avcı, F. (2021). Çevrim içi bir öğrenme ortamı olarak eTwinning platformuna ilişkin öğretmenlerin görüş ve değerlendirmeleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 1-22.
  • Avcı, F., Özdağ, S., Akdeniz, E.C., Öncü, E., & Öner, E. (2021). “P4C: Küçük çocuklar, büyük fikirler” etwinning projesine yönelik öğretmenlerin görüş ve değerlendirmeleri. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 7 (1), Yaz, s. 214-228.
  • Ay, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-1), 53-67.
  • Başaran, M., Kaya, Z., Akbaş, N., & Yalçın, N. (2020). Proje tabanlı öğretim sürecinde eTwinning faaliyetinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yansıması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(3), 373-392.
  • Batdı, V., Öztaş, C., & Talan, T. (2021). Fen bilgisi dersinde yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarının karma-meta yöntem ile analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 33-44.
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu, eTwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Börekci, C., & Uyangör, N. (2019). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımını temel alan etkinliklerin özdüzenleme ve üstbiliş becerilerine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(3), 812-829.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Camilleri, R. (2016). Global education and intercultural awareness in eTwinning. Cogent Education. 3. 1210489.
  • Carpenter, J. & Tanner, S. (2013). Study of the impact of eTwinning on participating pupils, teachers and schools. A proposal to the European commission, Education for Change. Publications Office. ISBN 978-92-79-27789-4.
  • Castellanos Vega, R. & Durak, E. (2022). e-Twinning and activities of daily living in special education. International Journal of Education and New Approaches, 5(2), 186-197.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. California: Sage Publications
  • Crișan, G. I., & Albulescu, I. (2018). Developing visual art competence in young students (7-9 years old). A comparative study involving students from Romania, Poland, Turkey and the Republic of Moldavia, participants in the eTwinning Programme. Educatia 21, (16), 146.
  • Çakmak, M. (2014). Grup çalışmasına yönelik yansımalar: öğretmen adaylarının düşünceleri. Eğitim ve Bilim, 39(174).
  • Çavuş, R., Balçın, M. D., & Yılmaz, M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin eTwinning proje süreçlerindeki deneyimlerine yönelik görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 246-272.
  • Çaycı, B., & Altunkeser, F. (2015). Öğretmen adaylarının yapılandırmacı anlayışa yönelik tutumları ile etkililiğine yönelik görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 44-61.
  • Çevik, M. (2016). Fen bilimleri dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilkokulda öğrenim görmekte olan hafif düzeyde zihinsel engele sahip öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Education Sciences, 11(1), 36-48.
  • Demir, E. & Demir, M. (2021). Türkiye’de Öğretmenlerin Meslekî Gelişimi ve Eğitim Sistemine Etkileri, VizeTek, 2(1).
  • Denzin, N. K. (1978). The research act: A theoretical introduction to sociological methods. New York: McGraw-Hill.
  • eTwinning (2023). Erişim Tarihi: 13 Aralık 2023. Erişim Adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/etwnedir/ .
  • eTwinning (2023). Erişim Tarihi: 13 Aralık 2023. Erişim Adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/etwinninge-kayit/ .
  • eTwinning (2023). Erişim Tarihi: 13 Aralık 2023. Erişim Adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/ulusal-kalite-etiketi/ .
  • European School Education Platform (2023). Erişim Tarihi: 14 Aralık 2023. Erişim Adresi: https://school-education.ec.europa.eu/tr/recognition/etwinning-school-label .
  • Evcimik, S. (2023). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının sınıf dışı uygulamalarına ilişkin katılımcı görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(19), 72-81.
  • Gajek, E. (2018). Curriculum integration in distance learning at primary and secondary educational levels on the example of eTwinning projects. Education Sciences, 8(1), 1.
  • Gezgin, S. & Çabuk, G. M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398.
  • Gilleran, A. & Kearney, C. (2014). Developing pupil competences through eTwinning, (Ed. Claire Morvan), Central Support Service of eTwinning- European Schoolnet.
  • Greenhow, C., Askari, E. (2015). Learning and teaching with social network sites: A decade of research in K-12 related education. Education and Information Technologies. 22, 623-645.
  • Gündüz Çetin, İ., & Gündoğdu, K. (2022). E twınnıng proje uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(81), 76-90.
  • Karagül, S. (2018). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 17(2).
  • Krefting, L. (1991). Rigor in qualitative research: the assessment of trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45(3), 214-222.
  • Küçüktaşçı, M. (2022). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin etwinning projelerine ilişkin görüşleri, Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lenz, B., Wells, J., & Kingston, S. (2015). Transforming schools using project-based learning, performance assessment, and common core standards. John Wiley & Sons.
  • Memişoğlu, B. & Broutin, T. M. S. (2018). FATİH Projesi Bileşenlerinin eTwinning Projesine Entegrasyonu, Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırma Kongresi.
  • Metin, O. & Ünal, Ş. (2022). İçerik analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Sarıkoç, Z. & Ersoy, H. (2022). Tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla stem uygulamaları: Spam etwinning projesi örneği. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(2),98-122.
  • Scott, A. (2009). eTwinning in relation to the Swedish curriculum: A Atudy of three eTwinning projects in Swedish upper secondary schools (Unpublished MA Thesis). Karlstads Universitat.
  • Şekerci, H. (2021). Yapılandırmacı yaklaşım kavramına ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinin metaforlar aracılığı ile incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 766-795.
  • Taghisoylu, R. (2020). Nitel bir araştırma tekniği olarak: durum çalışması. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(33), 1161-1167.
  • Ulukaya Öteleş, Ü. & Ezer, F. (2020). Sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin etkisini belirlemeye yönelik bir çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 9(2), 855-871.
  • Velea, S. (2012). Transnational school partnerships supported by ICT. Benefits for learning. eLearning and Software for Education, 01, 377-382.
  • Wastiau P., Crawley, C. & Gilleran, A. (2012). Pupils in eTwinning Case studies on pupil participation, Central Support Service for eTwinning (CSS), European Schoolnet.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: SeçkinYayıncılık Yin, R. K. (2017). Case Study research and applications: design and methods. Washington DC: Sage Publications.
  • Yılmaz R. & Karahan E. (2023). eTwinning okullarında yapılan çalışmaların okul kültürüne katkısı. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 276-293.
  • Yüksel, S., Şenyer, Ş. & Ekmen, D. (2021). Çevre ve doğa değerlerini kazandırılması amacıyla düzenlenen bir e-twinning projesinin öğrenciler üzerindeki etkilerine yönelik öğretmen görüşlerinin araştırılması. İleri Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(2),153-164.

TEACHERS' VIEWS ON ETWINNING PROJECTS

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 3, 118 - 137, 30.12.2024
https://doi.org/10.47714/uebt.1472881

Öz

This study aims to examine the views of 17 teachers working in different regions of Turkey on eTwinning projects during the 2022-2023 academic year. eTwinning is a platform where schools in Europe communicate and collaborate with participants from different locations through project initiatives, allowing them to develop professionally or individually. In this qualitative case study, teachers' perspectives on the purposes of participating in eTwinning projects, the definition of the platform, project topics, curriculum integration, technology usage, time management, impacts on school culture, administrative support, effects on students' cognitive and affective development, and the acquisition of 21st-century skills are explored. The data reveal that teachers generally engage in eTwinning projects for personal development, communication with Europe, and professional growth. The projects predominantly focus on values education, language education, and STEM fields. Teachers indicate that eTwinning projects positively contribute to students' cognitive and affective development, technology use, and the acquisition of 21st-century skills. However, challenges such as unequal opportunities among students, school infrastructure issues, and partners' lack of interest are also noted. The study emphasizes the various difficulties teachers face in eTwinning projects related to time management, technology use, and integration into school culture. It is recommended to expand the study within a broader framework, including more subject areas, and to incorporate the views of students and administrators.

Kaynakça

  • Acar, S., Peker, B. & Küçükgençay, N. (2020). Çeşitli branşlardaki ortaokul öğretmenlerinin online eğitim platformları hakkındaki görüşleri. International Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 6(27), 901-925.
  • Akıncı, B. & Sağ, R. (2019). eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin ingilizce öğrenme süreçlerine katkısı. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 152-171.
  • Avcı, F. (2021). Çevrim içi bir öğrenme ortamı olarak eTwinning platformuna ilişkin öğretmenlerin görüş ve değerlendirmeleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 1-22.
  • Avcı, F., Özdağ, S., Akdeniz, E.C., Öncü, E., & Öner, E. (2021). “P4C: Küçük çocuklar, büyük fikirler” etwinning projesine yönelik öğretmenlerin görüş ve değerlendirmeleri. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 7 (1), Yaz, s. 214-228.
  • Ay, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-1), 53-67.
  • Başaran, M., Kaya, Z., Akbaş, N., & Yalçın, N. (2020). Proje tabanlı öğretim sürecinde eTwinning faaliyetinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yansıması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(3), 373-392.
  • Batdı, V., Öztaş, C., & Talan, T. (2021). Fen bilgisi dersinde yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarının karma-meta yöntem ile analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 33-44.
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu, eTwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Börekci, C., & Uyangör, N. (2019). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımını temel alan etkinliklerin özdüzenleme ve üstbiliş becerilerine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(3), 812-829.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Camilleri, R. (2016). Global education and intercultural awareness in eTwinning. Cogent Education. 3. 1210489.
  • Carpenter, J. & Tanner, S. (2013). Study of the impact of eTwinning on participating pupils, teachers and schools. A proposal to the European commission, Education for Change. Publications Office. ISBN 978-92-79-27789-4.
  • Castellanos Vega, R. & Durak, E. (2022). e-Twinning and activities of daily living in special education. International Journal of Education and New Approaches, 5(2), 186-197.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. California: Sage Publications
  • Crișan, G. I., & Albulescu, I. (2018). Developing visual art competence in young students (7-9 years old). A comparative study involving students from Romania, Poland, Turkey and the Republic of Moldavia, participants in the eTwinning Programme. Educatia 21, (16), 146.
  • Çakmak, M. (2014). Grup çalışmasına yönelik yansımalar: öğretmen adaylarının düşünceleri. Eğitim ve Bilim, 39(174).
  • Çavuş, R., Balçın, M. D., & Yılmaz, M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin eTwinning proje süreçlerindeki deneyimlerine yönelik görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 246-272.
  • Çaycı, B., & Altunkeser, F. (2015). Öğretmen adaylarının yapılandırmacı anlayışa yönelik tutumları ile etkililiğine yönelik görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 44-61.
  • Çevik, M. (2016). Fen bilimleri dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilkokulda öğrenim görmekte olan hafif düzeyde zihinsel engele sahip öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Education Sciences, 11(1), 36-48.
  • Demir, E. & Demir, M. (2021). Türkiye’de Öğretmenlerin Meslekî Gelişimi ve Eğitim Sistemine Etkileri, VizeTek, 2(1).
  • Denzin, N. K. (1978). The research act: A theoretical introduction to sociological methods. New York: McGraw-Hill.
  • eTwinning (2023). Erişim Tarihi: 13 Aralık 2023. Erişim Adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/etwnedir/ .
  • eTwinning (2023). Erişim Tarihi: 13 Aralık 2023. Erişim Adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/etwinninge-kayit/ .
  • eTwinning (2023). Erişim Tarihi: 13 Aralık 2023. Erişim Adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/ulusal-kalite-etiketi/ .
  • European School Education Platform (2023). Erişim Tarihi: 14 Aralık 2023. Erişim Adresi: https://school-education.ec.europa.eu/tr/recognition/etwinning-school-label .
  • Evcimik, S. (2023). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının sınıf dışı uygulamalarına ilişkin katılımcı görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(19), 72-81.
  • Gajek, E. (2018). Curriculum integration in distance learning at primary and secondary educational levels on the example of eTwinning projects. Education Sciences, 8(1), 1.
  • Gezgin, S. & Çabuk, G. M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398.
  • Gilleran, A. & Kearney, C. (2014). Developing pupil competences through eTwinning, (Ed. Claire Morvan), Central Support Service of eTwinning- European Schoolnet.
  • Greenhow, C., Askari, E. (2015). Learning and teaching with social network sites: A decade of research in K-12 related education. Education and Information Technologies. 22, 623-645.
  • Gündüz Çetin, İ., & Gündoğdu, K. (2022). E twınnıng proje uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(81), 76-90.
  • Karagül, S. (2018). Türkçe eğitiminde proje tabanlı öğrenme yöntemiyle desteklenen basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 17(2).
  • Krefting, L. (1991). Rigor in qualitative research: the assessment of trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45(3), 214-222.
  • Küçüktaşçı, M. (2022). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin etwinning projelerine ilişkin görüşleri, Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lenz, B., Wells, J., & Kingston, S. (2015). Transforming schools using project-based learning, performance assessment, and common core standards. John Wiley & Sons.
  • Memişoğlu, B. & Broutin, T. M. S. (2018). FATİH Projesi Bileşenlerinin eTwinning Projesine Entegrasyonu, Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırma Kongresi.
  • Metin, O. & Ünal, Ş. (2022). İçerik analizi tekniği: İletişim bilimlerinde ve sosyolojide doktora tezlerinde kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Sarıkoç, Z. & Ersoy, H. (2022). Tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla stem uygulamaları: Spam etwinning projesi örneği. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(2),98-122.
  • Scott, A. (2009). eTwinning in relation to the Swedish curriculum: A Atudy of three eTwinning projects in Swedish upper secondary schools (Unpublished MA Thesis). Karlstads Universitat.
  • Şekerci, H. (2021). Yapılandırmacı yaklaşım kavramına ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinin metaforlar aracılığı ile incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 766-795.
  • Taghisoylu, R. (2020). Nitel bir araştırma tekniği olarak: durum çalışması. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(33), 1161-1167.
  • Ulukaya Öteleş, Ü. & Ezer, F. (2020). Sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenme yönteminin etkisini belirlemeye yönelik bir çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 9(2), 855-871.
  • Velea, S. (2012). Transnational school partnerships supported by ICT. Benefits for learning. eLearning and Software for Education, 01, 377-382.
  • Wastiau P., Crawley, C. & Gilleran, A. (2012). Pupils in eTwinning Case studies on pupil participation, Central Support Service for eTwinning (CSS), European Schoolnet.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: SeçkinYayıncılık Yin, R. K. (2017). Case Study research and applications: design and methods. Washington DC: Sage Publications.
  • Yılmaz R. & Karahan E. (2023). eTwinning okullarında yapılan çalışmaların okul kültürüne katkısı. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 276-293.
  • Yüksel, S., Şenyer, Ş. & Ekmen, D. (2021). Çevre ve doğa değerlerini kazandırılması amacıyla düzenlenen bir e-twinning projesinin öğrenciler üzerindeki etkilerine yönelik öğretmen görüşlerinin araştırılması. İleri Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(2),153-164.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Maide Mihriban Akkaya 0000-0003-2739-1198

Semra Benzer 0000-0002-8548-8994

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2024
Kabul Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akkaya, M. M., & Benzer, S. (2024). Öğretmenlerin eTwinning Projelerine Ait Görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 10(3), 118-137. https://doi.org/10.47714/uebt.1472881
e-ISSN: 2458-8628