Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mathematical Game Development Process From The Perspective of Gifted Students: The Concept of Relation

Yıl 2024, , 739 - 766, 29.08.2024
https://doi.org/10.19171/uefad.1444318

Öz

This qualitative case study aims to examine the Rock-Paper-Scissors game within the framework of the relation and to determine the experiences and opinions of gifted students in the game development process. The study was conducted with 45 students studying at Science-Art Center. In the study, activities related to relations and their properties were carried out by the students. Within the scope of the activities, the Rock-Paper-Scissors game was analyzed within the framework of the concept of relation and developing a game was carried out. The experiences and opinions of the participants were obtained with an opinion form. The data obtained in the research were analyzed via content analysis. As a result of the research, although gifted students thought that developing games in the process was confusing, they found the application parts of the activity fun. They preferred to carry out the activity as a group. In addition, the mathematical concepts that the students used the most while developing the rock-paper-scissors game were relation, probability, sets, cartesian product and relation properties. The results of this study show that gifted students want to participate in different game development processes in the context of mathematics because it offers them the opportunity to socialize with people similar to their own level.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 1302-3241.
  • Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanımanın önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 6(2), 15-24.
  • Ataman, A. (2003). Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. A. Ataman (Ed.). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş (ss. 173-195). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ateş, B. K., & Bozkurt, E. (2021). Oyunlarla matematik öğretimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-17.
  • Bozan, İ. & Taşlıdere, E. (2024). The effect of digital game design-supported coding education on gifted students' scratch achievement and self-efficacy. International Journal of Contemporary Educational Research, 11(1), 20-28. https://doi.org/10.52380/ijcer.2024.11.1.531
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, R. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Yayıncılık.
  • Chamberland, M., & Herman, E. A. (2015). Rock-paper-scissors meets Borromean rings. The Mathematical Intelligencer, 37(2), 20-25. https://doi.org/10.1007/s00283-014-9499-4
  • Chan, D. W. (2001). Learning styles of gifted and non gifted secondary students in Hong Kong. Gifted Child Quarterly, 45(1), 35-44. https://doi.org/10.1177/001698620104500106
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches (2nd Ed.). Sage Publications.
  • Çağlar, D. (2019). Üstün zekalı çocukların özellikleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 5(3), 95-110. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000389
  • Çenberci, S., & Özgen, K. (2021). Matematik öğretmen adaylarının etkinlik tasarımında günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtma becerileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 70-95. https://doi.org/10.51460/baebd.838118
  • Çetin, A., & Ünsal, S. (2020). Özel yetenekli öğrenciyi anlamak: bir durum çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 123-148. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.521678
  • Dağlıoğlu, H. E. (2004). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş-altı yaş grubunda ve matematik alanında üstün yetenekli olan çocukların sosyo-demografik özellikler bakımından incelenmesi. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi (ss. 247-261). İstanbul, Turkey.
  • Erdoğan, A., Eryılmaz Çevirgen, A., & Atasay, M. (2017). Oyunlar ve matematik öğretimi: stratejik zekâ oyunlarının sınıflandırılması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (ERTE Özel Sayısı), 287-311. https://doi.org/10.12780/usaksosbil.373867
  • Ergül, E., & Erşen, Z. B. (2023). İlkokul matematik eğitimi oyunlaştırılmalı mı oyunlaştırılmamalı mı? (sınıf öğretmenlerinin görüşleri). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(1), 49-77. https://doi.org/10.37217/tebd.1173722
  • Ersoy, Ö., & Avcı, N. (2004). Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler. M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu ve A. E. Bilgili (Eds.) Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi–Seçilmiş Makaleler (ss. 195-210). Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Feldhusen, J. F., & Jarwan, F. A. (2000). Identification of gifted and talented youth for educational programs. In K. A. Heller, F. J. Mönks, R. J. Sternberg, & R. F. Subotnik (Eds.), International Handbook Of Giftedness and Talent (pp. 271–282). Elsevier.
  • Gelen, İ., & Özer, B. (2010). Oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi ve derse karşı tutum üzerindeki etkisi. Education Sciences, 5(1), 71-88.
  • Genç, H., & Dağlıoğlu, H. E. (2018). Erken çocukluk döneminde üstün yetenekli çocuklar ve oyun. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(1), 180-204.
  • Gross, M.U.M. (2009). How do intellectually gifted children perceive friendship? Understanding Our Gifted, 2(4), 23-25.
  • Gürbüz, R. (2007). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavramsal gelişimlerine etkisi: Olasılık örneği. Eurasian Journal of Educational Research, 28, 75-87.
  • Hava, K., Guyer, T., & Cakir, H. (2020). Gifted students’ learning experiences in systematic game development process in after-school activities. Educational Technology Research and Development, 68(3), 1439-1459. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09750-z
  • Işık, A., & Güneş, E. (2017). Türk tarihinde özel yeteneklilerin eğitimi: Osmanlı enderun mektebi. Üstün Zekalılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 4(3), 1-13.
  • İzgi, B. & Özkaya, M. (2019). Matris normları ile bir matris oyunun adilliğinin gösterilmesi. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, 31(2), 126-132. https://doi.org/10.7240/jeps.484914
  • Karnes, M. B. (1983). The underserved: Our young gifted children. The Council for Exceptional Children Publication Sales, 1920 Association Dr., Reston, VA 22091.
  • Kaya, N. G. (2013). Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve BİLSEM’ler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 115-122.
  • Kebritchi, M., Hirumi, A., & Bai, H. Y. (2010). The effects of modern mathematics computer games on mathematics achievement and class motivation. Computers & Education, 55(2), 427–443. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.02.007
  • Kesici, A. (2018). Lise öğrencilerinin matematik motivasyonunun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 177-194. https://doi.org/10.7822/omuefd.438550
  • Kılıç, C. (2010). Enderun mektebi örnekleminde günümüz üstün yetenekli çocukların eğitiminin değerlendirilmesi (Yayın No:279681) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Kılıç, C. (2021). Enderun mektebi ve üstün zekalı çocukların eğitimi. Akademisyen Kitabevi.
  • Krutetskii, V. A. (1976). The psychology of mathematical abilities in school children. University of Chicago Press.
  • Lee, J. Y., Pyon, C. U., & Woo, J. (2023). Digital twin for math education: A study on the utilization of games and gamification for university mathematics education. Electronics, 12(15), 3207. https://doi.org/10.3390/electronics12153207
  • Maker, C. & Nielson, A. (1996). Curriculum development and teaching strategies for gifted learners. Austin, TX: PRO-ED.
  • MoNE (MEB) (2015). Milli Eğitim Bakanlığı bilim ve sanat merkezleri yönergesi. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/18101802_bilimvesanatmerkezleriynergesi.pdf. Erişim Tarihi:23.01.2024.
  • MoNE (MEB) (2023). Bilim ve sanat merkezleri öğrenci tanılama ve yerleştirme kılavuzu. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_12/25224910_25210631_20232024bilimvesanatmerkezleriogrencitanilamaveyerlestirmekilavuzu.pdf. Erişim Tarihi: 04.01.2024.
  • Memnun, D. S., & Akkaya, R. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi hakkındaki düşünceleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 100-117.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (3th ed.). John Wiley & Sons. Inc.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2th ed.). Sage Publications.
  • Odom, S.L., Brown, W.H., Schwartz, I.S., Zercher, C., & Sandall, S.R. (2002). Classroom ecology and child participation. S.L. Odom (Ed.). Widening the circle: Including children with disabilities in preschool programs (pp. 25-45). Teachers College.
  • Özçelik, T. (2017). Üstün yetenekli öğrencilere yönelik geliştirilen farklılaştırılmış matematik dersi öğretim programının etkililiği (Yayın No:484072) [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Özdemir, D. (2018). Matematikte üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerinin okullarındaki matematik derslerine ilişkin algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 153-160. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375695
  • Özyaprak, M. (2016). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için matematik müfredatının farklılaştırılması. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 115-128.
  • Polaki, M. V. (2002). Using instruction to identify key features of basotho elementary students’ growth in probabilistic thinking. Mathematical Thinking and Learning, 4(4), 285-313
  • Pratt, D. (2000). Making sense of the total of two dice. Journal for Research in mathematics Education, 31(5). 602– 625.
  • Ragasa, C. Y. (2008). A Comparison of computer-assisted ınstruction and the traditional method of teaching basic statistics. Journal of Statistics Education, 16(1). https://doi.org/10.1080/10691898.2008.11889556
  • Reid, E., & Boettger, H. (2015). Gifted education in various countries of Europe. Slavonic pedagogical studies journal, 4(2), 158-171. https://doi.org/10.18355/PG.2015.4.2.158-171
  • Richards, L. (2005). Handling qualitative data: A Practical Guide. Sage Publications.
  • Richards, K. A. R., & Hemphill, M. A. (2018). A practical guide to collaborative qualitative data analysis. Journal of Teaching in Physical education, 37(2), 225-231. https://doi.org/10.1123/jtpe.2017-0084
  • Sevgili Koçak, S. (2019). Üstün yetenekli çocuklara dijital oyunlara yönelik bakış açısını incelemek. Üstün Zekalılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 6(2), 87-102.
  • Sezgin, S., Bozkurt, A., Yılmaz, E. A., & Van Der Linden, N. (2018). Oyunlaştırma, eğitim ve kuramsal yaklaşımlar: Öğrenme süreçlerinde motivasyon, adanmışlık ve sürdürebilirlik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 169-189. https://doi.org/10.21764/maeuefd.339909
  • Sheffield, L.J. (1994). The development of gifted and talented mathematics students and the national council of teachers of mathematics standards. The National Research Center on the Gifted and Talented (No: 9404).
  • Sheffield, L. J. (2003). Extending the challenge in mathematics: Developing mathematical promise in K-8 pupils. Corwin Press.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (4th ed.). Sage Publications.
  • Şengil Akar, Ş. (2017). Üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel yaratıcılıklarının matematiksel modelleme etkinlikleri sürecinde incelenmesi (Yayın No:454933) [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Şentürk, C. (2020). Oyun temelli fen öğrenme yaşantılarının akademik başarıya, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 159-194.
  • Tamborg, A. L., Elicer, R., & Spikol, D. (2022). Programming and computational thinking in mathematics education: An integration towards AI awareness. KI-Künstliche Intelligenz, 36, 73-81. https://doi.org/10.1007/s13218-021-00753-3
  • Tekeli̇, N., Oğul, B. B., & Duygulu, P. (2016). Rock-paper-scissors game against computer. In 2016 24th Signal Processing and Communication Application Conference (SIU), Zonguldak, Turkey, (pp. 489-492). https://doi.org/10.1109/SIU.2016.7495784
  • Tomlinson, C.A., & Allan, S.D. (2000). Leadership for differentiating schools and classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Vankúš, P. (2021). Influence of game-based learning in mathematics education on students’ affective domain: A systematic review. Mathematics, 9(9), 986. https://doi.org/10.3390/math9090986
  • VanTassel-Baska, J., & Stambaugh, T. (2005). Challenges and possibilities for serving gifted learners in the regular classroom. Theory Into Practice, 44(3), 211-217. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4403_5
  • Yang, Y.T.C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing students' problem solving and learning motivation. Computers and Education, 59(2), 365-377. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.01.012
  • Yazgan Sağ, G. (2019). Matematikte üstün yetenekliliğe teorik bir bakış. Milli Eğitim Dergisi, 48(221), 159-174.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th ed.). Sage Publications.
  • Zhou, H. J. (2016). The rock–paper–scissors game. Contemporary Physics, 57(2), 151-163. https://doi.org/10.1080/00107514.2015.1026556

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Perspektifinden Matematiksel Oyun Geliştirme Süreci: Bağıntı Kavramı

Yıl 2024, , 739 - 766, 29.08.2024
https://doi.org/10.19171/uefad.1444318

Öz

Bu araştırmanın amacı Taş- Kağıt- Makas oyununun bağıntı çerçevesinde incelenmesi ve oyun geliştirme sürecinde üstün yetenekli öğrencilerin deneyim ve görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Çalışma, Bilim ve Sanat Merkezine devam etmekte olan 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada öğrencilere bağıntı ve özellikleriyle ilgili etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler kapsamında Taş-Kağıt-Makas oyunu bağıntı kavramı çerçevesinde incelenmiş ve oyun geliştirme çalışması yapılmıştır. Katılımcıların deneyim ve görüşleri görüş formu aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda üstün yetenekli öğrenciler süreçte oyun geliştirmenin kafa karıştırıcı olduğunu düşünmelerine rağmen etkinliğin uygulama bölümlerini eğlenceli bulmuşlardır. Etkinliği grup olarak gerçekleştirmeyi tercih etmektedirler. Süreçte öğrencilerin farklı beceri türlerinin gelişmesi sonucu ile beraber daha çok bilişsel becerilerin geliştiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca Taş-kağıt-makas oyununu geliştirirken öğrencilerin en çok kullandıkları matematiksel kavramların, bağıntı, olasılık, kümeler, kartezyen çarpım ve bağıntı özellikleridir. Bu çalışmanın sonuçları, üstün yetenekli öğrencilerin kendi kendi seviyelerine benzer kişiler ile sosyalleşme imkanı sunduğu için matematik bağlamında farklı oyun geliştirme süreçlerine katılmak istediklerini göstermektedir.

Etik Beyan

Bu araştırmanın, Balıkesir Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Etik Komisyonu tarafından 17.05.2023 tarihinde 2023/3 sayılı kararıyla verilen etik kurul izni bulunmaktadır. Ayrıca araştırmanın ilgili öğrencilerle gerçekleştirilebilmesi için gerekli uygulama izin talebi Valilik Makamının 04/10/2023 tarih ve 86143969 sayılı onayı ile alınmıştır. Bu araştırmanın planlanmasından, uygulanmasına, verilerin toplanmasından verilerin analizine kadar olan tüm süreçte “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Bu araştırmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır. Bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 1302-3241.
  • Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanımanın önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 6(2), 15-24.
  • Ataman, A. (2003). Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. A. Ataman (Ed.). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş (ss. 173-195). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Ateş, B. K., & Bozkurt, E. (2021). Oyunlarla matematik öğretimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-17.
  • Bozan, İ. & Taşlıdere, E. (2024). The effect of digital game design-supported coding education on gifted students' scratch achievement and self-efficacy. International Journal of Contemporary Educational Research, 11(1), 20-28. https://doi.org/10.52380/ijcer.2024.11.1.531
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, R. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Yayıncılık.
  • Chamberland, M., & Herman, E. A. (2015). Rock-paper-scissors meets Borromean rings. The Mathematical Intelligencer, 37(2), 20-25. https://doi.org/10.1007/s00283-014-9499-4
  • Chan, D. W. (2001). Learning styles of gifted and non gifted secondary students in Hong Kong. Gifted Child Quarterly, 45(1), 35-44. https://doi.org/10.1177/001698620104500106
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches (2nd Ed.). Sage Publications.
  • Çağlar, D. (2019). Üstün zekalı çocukların özellikleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 5(3), 95-110. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000389
  • Çenberci, S., & Özgen, K. (2021). Matematik öğretmen adaylarının etkinlik tasarımında günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtma becerileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 70-95. https://doi.org/10.51460/baebd.838118
  • Çetin, A., & Ünsal, S. (2020). Özel yetenekli öğrenciyi anlamak: bir durum çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 123-148. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.521678
  • Dağlıoğlu, H. E. (2004). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş-altı yaş grubunda ve matematik alanında üstün yetenekli olan çocukların sosyo-demografik özellikler bakımından incelenmesi. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi (ss. 247-261). İstanbul, Turkey.
  • Erdoğan, A., Eryılmaz Çevirgen, A., & Atasay, M. (2017). Oyunlar ve matematik öğretimi: stratejik zekâ oyunlarının sınıflandırılması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (ERTE Özel Sayısı), 287-311. https://doi.org/10.12780/usaksosbil.373867
  • Ergül, E., & Erşen, Z. B. (2023). İlkokul matematik eğitimi oyunlaştırılmalı mı oyunlaştırılmamalı mı? (sınıf öğretmenlerinin görüşleri). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(1), 49-77. https://doi.org/10.37217/tebd.1173722
  • Ersoy, Ö., & Avcı, N. (2004). Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler. M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu ve A. E. Bilgili (Eds.) Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi–Seçilmiş Makaleler (ss. 195-210). Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Feldhusen, J. F., & Jarwan, F. A. (2000). Identification of gifted and talented youth for educational programs. In K. A. Heller, F. J. Mönks, R. J. Sternberg, & R. F. Subotnik (Eds.), International Handbook Of Giftedness and Talent (pp. 271–282). Elsevier.
  • Gelen, İ., & Özer, B. (2010). Oyunlaştırmanın beşinci sınıf matematik dersinde problem çözme becerisi ve derse karşı tutum üzerindeki etkisi. Education Sciences, 5(1), 71-88.
  • Genç, H., & Dağlıoğlu, H. E. (2018). Erken çocukluk döneminde üstün yetenekli çocuklar ve oyun. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(1), 180-204.
  • Gross, M.U.M. (2009). How do intellectually gifted children perceive friendship? Understanding Our Gifted, 2(4), 23-25.
  • Gürbüz, R. (2007). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavramsal gelişimlerine etkisi: Olasılık örneği. Eurasian Journal of Educational Research, 28, 75-87.
  • Hava, K., Guyer, T., & Cakir, H. (2020). Gifted students’ learning experiences in systematic game development process in after-school activities. Educational Technology Research and Development, 68(3), 1439-1459. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09750-z
  • Işık, A., & Güneş, E. (2017). Türk tarihinde özel yeteneklilerin eğitimi: Osmanlı enderun mektebi. Üstün Zekalılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 4(3), 1-13.
  • İzgi, B. & Özkaya, M. (2019). Matris normları ile bir matris oyunun adilliğinin gösterilmesi. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, 31(2), 126-132. https://doi.org/10.7240/jeps.484914
  • Karnes, M. B. (1983). The underserved: Our young gifted children. The Council for Exceptional Children Publication Sales, 1920 Association Dr., Reston, VA 22091.
  • Kaya, N. G. (2013). Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve BİLSEM’ler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 115-122.
  • Kebritchi, M., Hirumi, A., & Bai, H. Y. (2010). The effects of modern mathematics computer games on mathematics achievement and class motivation. Computers & Education, 55(2), 427–443. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.02.007
  • Kesici, A. (2018). Lise öğrencilerinin matematik motivasyonunun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 177-194. https://doi.org/10.7822/omuefd.438550
  • Kılıç, C. (2010). Enderun mektebi örnekleminde günümüz üstün yetenekli çocukların eğitiminin değerlendirilmesi (Yayın No:279681) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Kılıç, C. (2021). Enderun mektebi ve üstün zekalı çocukların eğitimi. Akademisyen Kitabevi.
  • Krutetskii, V. A. (1976). The psychology of mathematical abilities in school children. University of Chicago Press.
  • Lee, J. Y., Pyon, C. U., & Woo, J. (2023). Digital twin for math education: A study on the utilization of games and gamification for university mathematics education. Electronics, 12(15), 3207. https://doi.org/10.3390/electronics12153207
  • Maker, C. & Nielson, A. (1996). Curriculum development and teaching strategies for gifted learners. Austin, TX: PRO-ED.
  • MoNE (MEB) (2015). Milli Eğitim Bakanlığı bilim ve sanat merkezleri yönergesi. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_09/18101802_bilimvesanatmerkezleriynergesi.pdf. Erişim Tarihi:23.01.2024.
  • MoNE (MEB) (2023). Bilim ve sanat merkezleri öğrenci tanılama ve yerleştirme kılavuzu. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_12/25224910_25210631_20232024bilimvesanatmerkezleriogrencitanilamaveyerlestirmekilavuzu.pdf. Erişim Tarihi: 04.01.2024.
  • Memnun, D. S., & Akkaya, R. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi hakkındaki düşünceleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 100-117.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (3th ed.). John Wiley & Sons. Inc.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2th ed.). Sage Publications.
  • Odom, S.L., Brown, W.H., Schwartz, I.S., Zercher, C., & Sandall, S.R. (2002). Classroom ecology and child participation. S.L. Odom (Ed.). Widening the circle: Including children with disabilities in preschool programs (pp. 25-45). Teachers College.
  • Özçelik, T. (2017). Üstün yetenekli öğrencilere yönelik geliştirilen farklılaştırılmış matematik dersi öğretim programının etkililiği (Yayın No:484072) [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Özdemir, D. (2018). Matematikte üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerinin okullarındaki matematik derslerine ilişkin algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 153-160. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375695
  • Özyaprak, M. (2016). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için matematik müfredatının farklılaştırılması. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 115-128.
  • Polaki, M. V. (2002). Using instruction to identify key features of basotho elementary students’ growth in probabilistic thinking. Mathematical Thinking and Learning, 4(4), 285-313
  • Pratt, D. (2000). Making sense of the total of two dice. Journal for Research in mathematics Education, 31(5). 602– 625.
  • Ragasa, C. Y. (2008). A Comparison of computer-assisted ınstruction and the traditional method of teaching basic statistics. Journal of Statistics Education, 16(1). https://doi.org/10.1080/10691898.2008.11889556
  • Reid, E., & Boettger, H. (2015). Gifted education in various countries of Europe. Slavonic pedagogical studies journal, 4(2), 158-171. https://doi.org/10.18355/PG.2015.4.2.158-171
  • Richards, L. (2005). Handling qualitative data: A Practical Guide. Sage Publications.
  • Richards, K. A. R., & Hemphill, M. A. (2018). A practical guide to collaborative qualitative data analysis. Journal of Teaching in Physical education, 37(2), 225-231. https://doi.org/10.1123/jtpe.2017-0084
  • Sevgili Koçak, S. (2019). Üstün yetenekli çocuklara dijital oyunlara yönelik bakış açısını incelemek. Üstün Zekalılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 6(2), 87-102.
  • Sezgin, S., Bozkurt, A., Yılmaz, E. A., & Van Der Linden, N. (2018). Oyunlaştırma, eğitim ve kuramsal yaklaşımlar: Öğrenme süreçlerinde motivasyon, adanmışlık ve sürdürebilirlik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 169-189. https://doi.org/10.21764/maeuefd.339909
  • Sheffield, L.J. (1994). The development of gifted and talented mathematics students and the national council of teachers of mathematics standards. The National Research Center on the Gifted and Talented (No: 9404).
  • Sheffield, L. J. (2003). Extending the challenge in mathematics: Developing mathematical promise in K-8 pupils. Corwin Press.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (4th ed.). Sage Publications.
  • Şengil Akar, Ş. (2017). Üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel yaratıcılıklarının matematiksel modelleme etkinlikleri sürecinde incelenmesi (Yayın No:454933) [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Şentürk, C. (2020). Oyun temelli fen öğrenme yaşantılarının akademik başarıya, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 159-194.
  • Tamborg, A. L., Elicer, R., & Spikol, D. (2022). Programming and computational thinking in mathematics education: An integration towards AI awareness. KI-Künstliche Intelligenz, 36, 73-81. https://doi.org/10.1007/s13218-021-00753-3
  • Tekeli̇, N., Oğul, B. B., & Duygulu, P. (2016). Rock-paper-scissors game against computer. In 2016 24th Signal Processing and Communication Application Conference (SIU), Zonguldak, Turkey, (pp. 489-492). https://doi.org/10.1109/SIU.2016.7495784
  • Tomlinson, C.A., & Allan, S.D. (2000). Leadership for differentiating schools and classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Vankúš, P. (2021). Influence of game-based learning in mathematics education on students’ affective domain: A systematic review. Mathematics, 9(9), 986. https://doi.org/10.3390/math9090986
  • VanTassel-Baska, J., & Stambaugh, T. (2005). Challenges and possibilities for serving gifted learners in the regular classroom. Theory Into Practice, 44(3), 211-217. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4403_5
  • Yang, Y.T.C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing students' problem solving and learning motivation. Computers and Education, 59(2), 365-377. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.01.012
  • Yazgan Sağ, G. (2019). Matematikte üstün yetenekliliğe teorik bir bakış. Milli Eğitim Dergisi, 48(221), 159-174.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th ed.). Sage Publications.
  • Zhou, H. J. (2016). The rock–paper–scissors game. Contemporary Physics, 57(2), 151-163. https://doi.org/10.1080/00107514.2015.1026556
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Barış 0009-0006-0150-6574

Mevhibe Kobak Demir 0000-0001-6614-4101

Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2024
Kabul Tarihi 10 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Barış, Y., & Kobak Demir, M. (2024). Mathematical Game Development Process From The Perspective of Gifted Students: The Concept of Relation. Journal of Uludag University Faculty of Education, 37(2), 739-766. https://doi.org/10.19171/uefad.1444318