Bu araştırmanın amacı, özel okullar ve devlet okullarında okuyan
ilköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı düzeyleri ile
bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkileri
belirlemektir. Araştırma ilköğretim okullarına devam öğrencilerin matematik
dersine yönelik kaygı düzeylerini belirlemek ve sahip oldukları kaygı
düzeyinin okul türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, genel başarı durumu, matematik
başarı durumu ve anne-baba eğitim durumu değişkenleri açısından
farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın örneklemini; İnegöl ilçesinde biri özel okul ve ikisi devlet
okulu olmak üzere ilköğretim 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda okuyan öğrenciler
arasından rastlantısal olarak seçilen 289 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin
toplanması aşamasında, öğrencilerin matematik kaygı düzeylerini saptamak
amacıyla Erol (1989)’un “Matematik Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır.
Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi ve varyans analizinden
yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, okul türü ve cinsiyet değiş-
kenleri göz önüne alındığında kaygı düzeyleri açısından fark bulunamamıştır.
Sınıf düzeyi, genel başarı durumu, matematik başarı durumu, anne ve
babanın eğitim durumu değişkenlerine göre ise kaygı düzeyleri açısından
anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 19 Sayı: 2 |