Azar, Ali. “Yeni Öğretmenlerin İş Başında Gelişimini Destekleyen Modeller”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 11, İzmir, 1999.
Book.C., Byers, J. And Freeman J., “Student Expectations and Teacher Education Traditions with which we can and can not live.”Journal of Teacher Education, 1983, 34.
Çepni, Salih, A.P. Ayas ve A. Baki. “Fakülte-Okul İş Birliği Modelinin Uygulan- masında Karşılaşılabilecek Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, Sayı: 1, 1999.
Ergün, Mustafa ve Ali Özdaş. Okul Gözlemi ve Uygulama Çalışmalarının Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisi, AKÜ. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 3, 1999
Güçlü, N. ve Güçlü, M. “Öğretmen Eğitimi ve Nitelik Sorunu ”Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerlemeler Sempozyumu, Ankara. 1996.
Günçer, Barboros. Okullarda Uygulama Çalışmaları-İlköğretim, YÖK/DB. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997.
Harmandar, M ve Diğerleri. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesinde “Okul Dene- yimi” Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 148.Ankara, 2000.
Kitchers, R.H. An Early Field Experience Program in Teacher Education: A Grounded Theory Study. Unpublished Doctoral Dissertation. Arizona State University. 1983.
Kocabaş, Ayfer, Gönül Durukafa ve Işık Gürses. “1998-1999 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Buca Eğitim Fakültesi Uygulama Okulları İşbirliği Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, D.E.Ü.Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:12, 2000.
Köroğlu, Hayrettin, Neşe Başer ve Güneş Yavuz. Okullarda Uygulama Çalışmala- rının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 19, 2000.
Mc Intyre, D.J. A Response to the Crities of Field Experience Supervisors. Journal of Teacher Education, 35. 1984.
Sıdal, C. “Öğretmen Eğitiminde Okul Deneyiminin Önemi ve Bir Yaklaşım Önerisi”, Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerlemeler Sempozyumu, Ankara. 1996.
YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi, Okullarda Uygulama Çalışmaları-Orta Öğretim, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. 1997.
YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi Fakülte-Okul İşbirliği, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1998.
Evaluation of the Opinions About the Benefits of the Application of
Experience to the Teacher Candidates
Okul Deneyimi I Uygulamasının Aday Öğretmenlere Sağladığı Yararlar Konusundaki Görüşlerin Değerlendirilmesi
Araştırmanın amacı, Okul Deneyimi I uygulamasının öğretmen adayları için hangi konularda ve ne düzeyde yararlı olduğunu tespit etmektir. Araştırma 35 uygulama öğretmeni ile 80 öğretmen adayı üzerinde yapıl- mıştır. Veriler 32 sorudan oluşan bir anket yoluyla toplanmıştır. Anket yardımıyla elde edilen veriler Statistica programdan yararlanılarak analiz edilmiştir. Uygulama öğretmenlerinin ve aday öğretmenlerin görüşleri ara- sında fark olup olmadığını belirlemek amacıyla “t testi” yapılmıştır. Grup- ların görüşleri arasındaki fark .05 anlamlılık düzeyi dikkate alınarak yorum- lanmıştır. Araştırmanın sonucunda uygulama öğretmenleri ile aday öğret- menlerin okul deneyimi I uygulamasının öğretmen adaylarına sağladığı yararlar konusunda farklı görüşlere sahip oldukları saptanmıştır
Azar, Ali. “Yeni Öğretmenlerin İş Başında Gelişimini Destekleyen Modeller”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 11, İzmir, 1999.
Book.C., Byers, J. And Freeman J., “Student Expectations and Teacher Education Traditions with which we can and can not live.”Journal of Teacher Education, 1983, 34.
Çepni, Salih, A.P. Ayas ve A. Baki. “Fakülte-Okul İş Birliği Modelinin Uygulan- masında Karşılaşılabilecek Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, Sayı: 1, 1999.
Ergün, Mustafa ve Ali Özdaş. Okul Gözlemi ve Uygulama Çalışmalarının Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisi, AKÜ. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 3, 1999
Güçlü, N. ve Güçlü, M. “Öğretmen Eğitimi ve Nitelik Sorunu ”Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerlemeler Sempozyumu, Ankara. 1996.
Günçer, Barboros. Okullarda Uygulama Çalışmaları-İlköğretim, YÖK/DB. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997.
Harmandar, M ve Diğerleri. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesinde “Okul Dene- yimi” Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Millî Eğitim Dergisi, Sayı 148.Ankara, 2000.
Kitchers, R.H. An Early Field Experience Program in Teacher Education: A Grounded Theory Study. Unpublished Doctoral Dissertation. Arizona State University. 1983.
Kocabaş, Ayfer, Gönül Durukafa ve Işık Gürses. “1998-1999 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Buca Eğitim Fakültesi Uygulama Okulları İşbirliği Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, D.E.Ü.Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:12, 2000.
Köroğlu, Hayrettin, Neşe Başer ve Güneş Yavuz. Okullarda Uygulama Çalışmala- rının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 19, 2000.
Mc Intyre, D.J. A Response to the Crities of Field Experience Supervisors. Journal of Teacher Education, 35. 1984.
Sıdal, C. “Öğretmen Eğitiminde Okul Deneyiminin Önemi ve Bir Yaklaşım Önerisi”, Modern Öğretmen Yetiştirmede Gelişme ve İlerlemeler Sempozyumu, Ankara. 1996.
YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi, Okullarda Uygulama Çalışmaları-Orta Öğretim, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. 1997.
YÖK/Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi Fakülte-Okul İşbirliği, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1998.
Evaluation of the Opinions About the Benefits of the Application of
Sarıtaş, M. (2007). Okul Deneyimi I Uygulamasının Aday Öğretmenlere Sağladığı Yararlar Konusundaki Görüşlerin Değerlendirilmesi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 20(1), 121-143.