BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği

Yıl 2008, Cilt: 21 Sayı: 2, 369 - 382, 01.08.2008

Öz

Kaynakça

  • Dawson, David. Müzik Öğretimi. Deneme Basımı, Ankara: Milli Eğitimi Geliştirme Projesi (Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitmi) 1996.
  • Göğüş, Gülay. “İlköğretim I.Kademe (İlkokullarda) Müzik Eğitimi” (Yayımlan- mamış bildiri metni) II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, Marmara Üniver- sitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, 1996.
  • İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1994.
  • O’Brien, James P. Teaching Music. New York: CBS College Publishing, 1983.
  • Okyay, Erdoğan. “Müzik Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar” Orta Öğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları, 1990.
  • ASU School of Music. http://www.music.asu.edu/academics/undergraduate.htm, 2007.
  • FSU College of Music. http://www.music.fsu.edu/acad-degrees.htm, 2007.
  • IU Jacobs School of Music. http://www.music.indiana.edu/academics/ugdegree, 2007.
  • Teacher’s Efficiacy in Music Education at Primary Schools

İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği

Yıl 2008, Cilt: 21 Sayı: 2, 369 - 382, 01.08.2008

Öz

Okul öncesinde başlaması gereken müzik eğitimi, ülkemizde bu yaş
çocukların çoğuna (okullaşma oranının düşük olmasından dolayı)
ulaşılamaması nedeniyle gerçekleşememektedir. Bu durumda çocukların
müzik eğitimine ilköğretim kurumlarında başlandığını söylemek yanlış
olmaz. Ancak bu kurumlardaki müzik eğitiminin de yeterince etkili
olamadığı görülmektedir.
Nitekim Bursa merkez ilçelerindeki 20 ilköğretim kurumunda görev yapan
ve bu araştırma için görüşlerine başvurulan sınıf öğretmenlerinin % 46’sı
müzik derslerinin verimli bir şekilde yürütülemediğini, diğer % 46’sı da
”kısmen” verim alınabildiğini belirtmişlerdir. 4. ve 5. sınıfların müzik
derslerini yürüten müzik öğretmenlerinin ise yine yarısı “kısmen” verim
alınabildiğini belirtmişlerdir. Bunun nedeni olarak her iki grup öğretmen
tarafından da genellikle “sınıf öğretmenlerinin yeterli birikime sahip
olmadıkları” gösterilmiştir.
İlköğretimdeki müzik derslerinin etkisi, müzik öğretmenlerinin planlama ve
uygulama aşamasında sınıf öğretmenlerine yardımcı veya rehber olması,
hatta bazı uygulamaları üstlenmesi ile artacaktır.

Kaynakça

  • Dawson, David. Müzik Öğretimi. Deneme Basımı, Ankara: Milli Eğitimi Geliştirme Projesi (Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitmi) 1996.
  • Göğüş, Gülay. “İlköğretim I.Kademe (İlkokullarda) Müzik Eğitimi” (Yayımlan- mamış bildiri metni) II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, Marmara Üniver- sitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, 1996.
  • İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 1994.
  • O’Brien, James P. Teaching Music. New York: CBS College Publishing, 1983.
  • Okyay, Erdoğan. “Müzik Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar” Orta Öğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları, 1990.
  • ASU School of Music. http://www.music.asu.edu/academics/undergraduate.htm, 2007.
  • FSU College of Music. http://www.music.fsu.edu/acad-degrees.htm, 2007.
  • IU Jacobs School of Music. http://www.music.indiana.edu/academics/ugdegree, 2007.
  • Teacher’s Efficiacy in Music Education at Primary Schools
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülay Göğüş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 369-382.