BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğrencilerinin Bağıntı Bulma ve Sistematik Liste Yapma Stratejilerini Kullanma Düzeyleri

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 15 - 28, 01.04.2009

Öz

Kaynakça

  • Altun, M. (2000). İlköğretimde problem çözme öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 147, 27-33.
  • Altun, M. (2005). Matematik öğretimi, Bursa: Aktüel Yayıncılık.
  • Altun, M., Bintaş, J., Yazgan, Y.& Arslan, C. (2004). İlköğretim çağındaki çocuklarda problem çözme gelişiminin incelenmesi (Ref. No.E-2001/37). Bursa: Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi.
  • Asman, D., Markowitz, Z. (2001). The use of real word knowledge in solving mathematical problems. In M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.) 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Vol.2. pp.65-72 The Netherlands: Drukkerij Wilco
  • De Hoys, M., Gray, E. & Simpson, A. (2002, July). Students assumptions during problem solving. Paper Presented at the 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics, Crete, Greece.
  • Folmer, R. (2000). Reading, mathematics and problem solving: the effects of direct instruction in the development of fourth grade students’ strategic reading and problem solving approaches to textbased, nonroutine mathematical problems. Unpublished dissertation, University of Widener, Chester PA.
  • Hershkowitz, R., Schwarz, B. B. & Dreyfus, T. (2001). Abstraction in context: epistemic actions. Journal for Research in Mathematics Education, 32(2), 195-222
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim okulu matematik dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston/VA: National Council of Teachers of Mathematics
  • Souviney, R. J., (1989). Learning to teach mathematics. London: Merril Publishing Company.
  • Van de Walle, J. A.(1994). Elementary school mathematics. Newyork: Longman.
  • Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S., Van Vaerenbergh, G., Bogaerts, H. & Ratinckx, E. (1999). Learning to solve mathematical application problems: a design experiment with fifth graders. Mathematical Thinking & Learning. Vol 1, 3, 195-299
  • Primary School Students’ Usage Levels of Making a Systematic List and
  • Looking For a Pattern Strategies

İlköğretim Öğrencilerinin Bağıntı Bulma ve Sistematik Liste Yapma Stratejilerini Kullanma Düzeyleri

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 15 - 28, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin matematiksel rutin olmayan
problem çözme stratejilerinden bağıntı bulma stratejisi ile sistematik liste
yapma stratejilerini kullanma düzeyleri ve bu düzeyler arasında bir ilişki
olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla, ilköğretim 2. ve 3. sınıf öğrencileri
ile 4. ve 5. sınıf öğrencileri birer grup olarak düşünülmüş ve her grup için bu
iki stratejiye ait dörder problemden oluşan farklı iki test tasarlanmıştır.
Tasarlanan testler, Bursa ilindeki bir ilköğretim okulu’nun 2, 3, 4. ve 5.
sınıflarında okumakta olan toplam 307 öğrenciye uygulanmıştır.
Testlerin uygulanması sonucunda her öğrencinin iki strateji için toplam
puanları kullanılarak, sınıf düzeyinde ortalamalar ve korelasyon katsayıları
hesaplanmıştır. Ek olarak, regresyon analizi ve bağımsız gruplar için t testi
de yapılmıştır. Bu analiz sonuçlarına göre, tüm sınıf düzeylerinde bağıntı
bulma ve sistematik liste yapma stratejilerinin ortalamalarının düşük olduğu,
ancak kullanımları arasında olumlu yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu
görülmüştür.

Kaynakça

  • Altun, M. (2000). İlköğretimde problem çözme öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 147, 27-33.
  • Altun, M. (2005). Matematik öğretimi, Bursa: Aktüel Yayıncılık.
  • Altun, M., Bintaş, J., Yazgan, Y.& Arslan, C. (2004). İlköğretim çağındaki çocuklarda problem çözme gelişiminin incelenmesi (Ref. No.E-2001/37). Bursa: Uludağ Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi.
  • Asman, D., Markowitz, Z. (2001). The use of real word knowledge in solving mathematical problems. In M. van den Heuvel-Panhuizen (Ed.) 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Vol.2. pp.65-72 The Netherlands: Drukkerij Wilco
  • De Hoys, M., Gray, E. & Simpson, A. (2002, July). Students assumptions during problem solving. Paper Presented at the 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics, Crete, Greece.
  • Folmer, R. (2000). Reading, mathematics and problem solving: the effects of direct instruction in the development of fourth grade students’ strategic reading and problem solving approaches to textbased, nonroutine mathematical problems. Unpublished dissertation, University of Widener, Chester PA.
  • Hershkowitz, R., Schwarz, B. B. & Dreyfus, T. (2001). Abstraction in context: epistemic actions. Journal for Research in Mathematics Education, 32(2), 195-222
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim okulu matematik dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston/VA: National Council of Teachers of Mathematics
  • Souviney, R. J., (1989). Learning to teach mathematics. London: Merril Publishing Company.
  • Van de Walle, J. A.(1994). Elementary school mathematics. Newyork: Longman.
  • Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S., Van Vaerenbergh, G., Bogaerts, H. & Ratinckx, E. (1999). Learning to solve mathematical application problems: a design experiment with fifth graders. Mathematical Thinking & Learning. Vol 1, 3, 195-299
  • Primary School Students’ Usage Levels of Making a Systematic List and
  • Looking For a Pattern Strategies
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Çelebioğlu Bu kişi benim

Yeliz Yazgan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelebioğlu, B., & Yazgan, Y. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Bağıntı Bulma ve Sistematik Liste Yapma Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 15-28.