Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin matematiksel rutin olmayan
problem çözme stratejilerinden bağıntı bulma stratejisi ile sistematik liste
yapma stratejilerini kullanma düzeyleri ve bu düzeyler arasında bir ilişki
olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla, ilköğretim 2. ve 3. sınıf öğrencileri
ile 4. ve 5. sınıf öğrencileri birer grup olarak düşünülmüş ve her grup için bu
iki stratejiye ait dörder problemden oluşan farklı iki test tasarlanmıştır.
Tasarlanan testler, Bursa ilindeki bir ilköğretim okulu’nun 2, 3, 4. ve 5.
sınıflarında okumakta olan toplam 307 öğrenciye uygulanmıştır.
Testlerin uygulanması sonucunda her öğrencinin iki strateji için toplam
puanları kullanılarak, sınıf düzeyinde ortalamalar ve korelasyon katsayıları
hesaplanmıştır. Ek olarak, regresyon analizi ve bağımsız gruplar için t testi
de yapılmıştır. Bu analiz sonuçlarına göre, tüm sınıf düzeylerinde bağıntı
bulma ve sistematik liste yapma stratejilerinin ortalamalarının düşük olduğu,
ancak kullanımları arasında olumlu yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu
görülmüştür.
Problem Çözme Rutin Olmayan Problem Bağıntı Bulma Stratejisi Sistematik Liste Yapma Stratejisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1 |