Bu araştırmanın amacı, sanatsal benlik kavramı ile benliğin diğer boyutları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölüm ve sınıflarında okumakta olan toplam 172 (111 kız, 59 erkek, 2 cinsiyet belirtmemiş) öğrenciye Sanat Benlik Kavramı Ölçeği (SBKÖ) ve Tennesse Benlik Kavramı Envanteri (TBKE) uygulanmıştır. Sanat benlik kavramı yüksek ve düşük olan üniversite öğrencilerinin benliğin fiziksel, ahlaki, kişisel, aile ve sosyal alt boyutlarında kendilerini algılamaları açısından farklılık bulunup bulunmadığını incelemek amacıyla yürütülen çoklu varyans analizi (MANOVA) sonuçları, sanatsal benlik kavramı yüksek olan grupta yer alan öğrencilerin kişisel ve sosyal benlik kavramı puan ortalamalarının sanatsal benlik kavramı düşük olan grupta yer alan öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek olduğunu göstermiştir. Bulgular, sanatsal benlik kavramının kişisel ve sosyal benlik kavramları üzerindeki rolü ve öğrencilerin gelişim özellikleri açısından tartışılmıştır
Sanatsal benlik kavramı benlik kavramının boyutları üniversite öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1 |