BibTex RIS Kaynak Göster

Bireysel Öğrenme Amacıyla Hazırlanan Metinlerde Açıklama ve Kavram Haritası Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 313 - 326, 01.08.2009

Öz

Kaynakça

  • Alpan, G. (2008). Ders kitaplarındaki metin tasarımı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 107-134.
  • Açıköğretim Fakültesi. (2007). (15.09.2008 tarihinde http://www.acikogretimdestek.net/ adresinden elde edilmiştir.)
  • Akbulut, Y. (2007). Variables predicting foreign language reading comprehesion and vocabulary acquisition in a linear hypermedia environment. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 6(1).
  • Akkoyunlu, B.& Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı (Generative Theory of Multimedia Learning). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 9-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Deneysel Desenler. Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Clark, R. C., Nguyen, F., Sweller, J. (2006). Efficiency learning evidence-based guidelines to manage cognitive load, San Francisco: Pfeiffer A Wiley Imprint.
  • Çakıcı, D., Altunay, U. (2006). Ön örgütleyiciler ve öğretimde kullanımları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1) 11-20.
  • Fung, Y.Y.H. (2005). Teachers’ views on and use of printed materials in a distance learning teacher education course. Open Learning, 20(2): 175-183.
  • Holland, J.G., Skinner, B.F. (1961). The analysis of behavior: A program for self- instruction. McGrow-Hill Companies.
  • Holmberg, B. (1989). Theory and practice of distance education. London: Routledge..
  • Hartley, J. (1994). Designing instructional text. New York: Nichols Publishing.
  • Hartley, J. (1996). Text design. (Ed. David H. Jonassen) Handbook of research for educational communications and technology. New York: Simon & Schuste Macmillan.
  • Leitner, F. Valencia, A. (2008). Text-mining perspective on the requirements for electronically annotated abstracts. FEBS Letters, 582, 1178–1181.
  • İstek, R. (2004). Görsel İletişimde Tipografi ve Sayfa Düzeni. İstanbul: Pusula Yayıncılık ve İletişim Limited Şirketi.
  • I.E.C. (1984). Uzaktan Eğitimde Basılı Malzeme. (Çeviren Nabi Avcı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 84.
  • Gökdağ, D. (1986). Uzaktan Öğretimde Basılı Materyaller. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 134.
  • Gunawardena, C.N., McIsaac, M.S. (2004). Distance education. (Ed. David H. Jonassen) Handbook of research for educational communications and technology. New York: Simon & Schuste Macmillan.
  • Moreno, R. A. Mayer, R.E. (1999). Cognitive principles of multimedia learning: The role of modality and contiguity. Journal of Educational Psychology, 91(2) 358-368.
  • Mayer, R.E., Steinhoff, K., Bower, G., Mars, Rebecca. (1995). A generative theory of textbook design: Using annotated illustrations to foster meaningful learning of science text. Educational Technology Research and Development, 43(1) 31-41.
  • Novak, D. J. (1997). Ausubel’s assimilation theory and metacognitive tools as a foundation for instructional design. (Ed. Charles R. Dills, Alexander J. Romiszowski) Instuctional development paradigms. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Tyree, R. B.(1994). Instructıonal materials for diverse learners. Features and considerations for textbook design. Remedial and Special Education, 15(6), 363-77.
  • Yalçın, S. (1994). Metinden öğrenme ilkelerine göre hazırlanan ders kitabının öğrenci erişisine etkisi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Yalın, H. (2005). Öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Bireysel Öğrenme Amacıyla Hazırlanan Metinlerde Açıklama ve Kavram Haritası Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 313 - 326, 01.08.2009

Öz

Bu çalışmada bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından sunuş ve buluş yoluyla öğretim stratejilerini içeren iki farklı metin hazırlanmıştır. Metinlerden birinde açıklama ve kavram haritası kullanılmış, diğeri ise klasik kitap formatında hazırlanmıştır. Araştırma 2007-2008, 2008-2009 öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol gruplu deneysel tasarım kullanılmıştır. Her iki uygulama sonunda deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının akademik başarısı ile kontrol grubunda bulunan öğretmen adaylarının akademik başarısı arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmamıştır. Her iki uygulamada deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının standart sapma değerlerinin daha düşük çıkması, metinlerde açıklama ve kavram haritalarının ön bilgisi yeterli olmayan öğrencilerin başarılarını artırdığı şeklinde yorumlanabilir.

Kaynakça

  • Alpan, G. (2008). Ders kitaplarındaki metin tasarımı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 107-134.
  • Açıköğretim Fakültesi. (2007). (15.09.2008 tarihinde http://www.acikogretimdestek.net/ adresinden elde edilmiştir.)
  • Akbulut, Y. (2007). Variables predicting foreign language reading comprehesion and vocabulary acquisition in a linear hypermedia environment. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 6(1).
  • Akkoyunlu, B.& Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı (Generative Theory of Multimedia Learning). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 9-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Deneysel Desenler. Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Clark, R. C., Nguyen, F., Sweller, J. (2006). Efficiency learning evidence-based guidelines to manage cognitive load, San Francisco: Pfeiffer A Wiley Imprint.
  • Çakıcı, D., Altunay, U. (2006). Ön örgütleyiciler ve öğretimde kullanımları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1) 11-20.
  • Fung, Y.Y.H. (2005). Teachers’ views on and use of printed materials in a distance learning teacher education course. Open Learning, 20(2): 175-183.
  • Holland, J.G., Skinner, B.F. (1961). The analysis of behavior: A program for self- instruction. McGrow-Hill Companies.
  • Holmberg, B. (1989). Theory and practice of distance education. London: Routledge..
  • Hartley, J. (1994). Designing instructional text. New York: Nichols Publishing.
  • Hartley, J. (1996). Text design. (Ed. David H. Jonassen) Handbook of research for educational communications and technology. New York: Simon & Schuste Macmillan.
  • Leitner, F. Valencia, A. (2008). Text-mining perspective on the requirements for electronically annotated abstracts. FEBS Letters, 582, 1178–1181.
  • İstek, R. (2004). Görsel İletişimde Tipografi ve Sayfa Düzeni. İstanbul: Pusula Yayıncılık ve İletişim Limited Şirketi.
  • I.E.C. (1984). Uzaktan Eğitimde Basılı Malzeme. (Çeviren Nabi Avcı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 84.
  • Gökdağ, D. (1986). Uzaktan Öğretimde Basılı Materyaller. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 134.
  • Gunawardena, C.N., McIsaac, M.S. (2004). Distance education. (Ed. David H. Jonassen) Handbook of research for educational communications and technology. New York: Simon & Schuste Macmillan.
  • Moreno, R. A. Mayer, R.E. (1999). Cognitive principles of multimedia learning: The role of modality and contiguity. Journal of Educational Psychology, 91(2) 358-368.
  • Mayer, R.E., Steinhoff, K., Bower, G., Mars, Rebecca. (1995). A generative theory of textbook design: Using annotated illustrations to foster meaningful learning of science text. Educational Technology Research and Development, 43(1) 31-41.
  • Novak, D. J. (1997). Ausubel’s assimilation theory and metacognitive tools as a foundation for instructional design. (Ed. Charles R. Dills, Alexander J. Romiszowski) Instuctional development paradigms. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Tyree, R. B.(1994). Instructıonal materials for diverse learners. Features and considerations for textbook design. Remedial and Special Education, 15(6), 363-77.
  • Yalçın, S. (1994). Metinden öğrenme ilkelerine göre hazırlanan ders kitabının öğrenci erişisine etkisi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Yalın, H. (2005). Öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oktay Akbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akbaş, O. (2009). Bireysel Öğrenme Amacıyla Hazırlanan Metinlerde Açıklama ve Kavram Haritası Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 313-326.