Bu araştırmanın amacı okulların; liderlik, etkili öğretmenlik, mesleki
gelişim, okul-çevre ilişkileri ve örgütsel bağlılık bileşenleri bağlamında etkililik
düzeylerini ortaya koyarak eğitime katkıda bulunmaktır. Bu amaçla Bursa merkez
ilçelerindeki devlete bağlı ilköğretim okullarında görevli 385 öğretmenin görüşlerine
başvurulmuştur. Araştırmada Ross ve Gray (2006) tarafından geliştirilen ve liderlik,
etkili öğretmenlik, mesleki gelişim, okul-çevre ilişkileri ve örgütsel bağlılık
boyutlarından oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre;
öğretmenlerin etkili okulun boyutlarına ilişkin olarak görüşlerine bakıldığında; okul
müdürünün liderlik, öğretmenlerin öğretmenlik, örgüte bağlılık ve mesleki gelişim
boyutlarındaki göstermiş oldukları davranışlarla ilgili görüşlere katıldıkları, okul-
çevre ilişkileri boyutundaki davranışlara ise kısmen katıldıkları belirlenmiştir. Bir
başka bulgu ise, müdürlerin liderlik davranışlarına yönelik öğretmen görüşlerinin
yaş, kıdem, eğitim düzeyi ve kurumun imkânlarına göre değiştiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 1 |