Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar
vermeyi erteleme, akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından
incelenmesi ve üniversite öğrencilerinin sürekli kaygılarının, genel erteleme, karar
vermeyi erteleme, akademik ertelemelerin, cinsiyet, yaş, öğrenim gördüğü bölüm,
mezun olduğu lise türü, anne ve babanın eğitim durumu, anne ve babanın mesleğine
göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırmanın çalışma
grubu 95’i erkek ve 193 kadın olmak üzere toplam 288 üniversite öğrencisinden
oluşmaktadır. Araştırma verileri sürekli kaygı envanteri, genel erteleme, karar
vermeyi erteleme, akademik erteleme ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak
toplanmıştır. Araştırma sonucunda sürekli kaygının genel erteleme, karar vermeyi
erteleme ve akademik ertelemeyi anlamlı düzeyde yordadığı görülmektedir
(p< 0,01). Öğrencilerin karar vermeyi erteleme düzeyleri, yaş değişkeni açısından
anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Genel erteleme ve akademik erteleme
düzeylerinin sınıf değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.
Genel erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin öğrencilerin öğrenim görmüş
oldukları bölüm türüne göre anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır. Karar
vermeyi erteleme ve sürekli kaygı puanları ile aile geliri arasında anlamlı bir
farklılık bulunmuştur. Akademik, erteleme, genel erteleme, karar vermeyi erteleme
ve sürekli kaygı puan ortalamalarının anne ve baba mesleği arasında anlamlı
farklılaşma bulunmamıştır.
Genel Erteleme Akademik Erteleme Karar Vermeyi Erteleme Sürekli Kaygı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2010 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 2 |