Bu araştırmanın temel amacı, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf ve
Okul Öncesi Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması dersinde
uygulama okullarında karşılaştıkları sorunlar hakkındaki görüşlerini belirlemektir.
Araştırma nitel yönteme göre desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Kafkas
Üniversiteleri Eğitim Fakültesi Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliğinde okuyan
öğrenciler oluştururken çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılında Kafkas
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliği 4. sınıfta okuyan
gönüllü olarak seçilen 16 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunda, gönüllü
olarak seçilen 16 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Nitel verilerin
analizi aşamasında içerik analizi ve tümevarımcı analiz tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırmada, Sınıf Öğretmenliğinde okuyan öğretmen adayları Okul Öncesi
Öğretmenliğinde okuyan öğretmen adaylarına göre uygulama okulundaki idareci,
öğrenci ve uygulama öğretmeninden daha fazla olumsuz yaklaşımlarla
karşılaşmışlardır. Benzer şekilde öğretmenlik uygulaması sürecinde daha fazla
güçlüklerle karşılaşmışlardır. Ayrıca kız öğretmen adayları erkek öğretmen
adaylarına göre uygulama okullarındaki idareci, öğrenci ve uygulama
öğretmeninden daha fazla olumsuz yaklaşımlarla karşılaşmışlardır.
Öğretmenlik uygulaması Öğretmen eğitimi Uygulama okulu Okul öncesi eğitim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 1 |