Bu çalışmada, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü öğretmen adaylarının
Biyoloji Laboratuvarı kapsamında seçtikleri biyoloji konularını, proje tabanlı
öğrenme yaklaşımıyla öğrenmelerinin akademik başarılarına etkisi belirlenmiştir.
Ayrıca adayların proje oluşturma süreci, proje ürünleri ve bilimsel süreç becerileri
değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, tarama modeli ve deneme modellerinden
olan ön test son test kontrol gruplu deneysel model birlikte kullanılmıştır. Öğretmen
Adayı Kişisel Bilgi Formu, Biyoloji Başarı Testi, Proje Önerisi Değerlendirme
Formu ile Proje Sunumu Gözlem Çizelgesi olmak üzere dört farklı ölçme aracı
kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, bağımsız gruplarda t-testi, bağımlı
gruplarda t-testi, tek yönlü ANOVA testi kullanılmış ve aritmetik ortalama ( ),
standart sapma (s.s), frekans (f), yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Sonuç olarak;
deney grubu ile kontrol grubu arasında biyoloji konularındaki akademik başarıları
açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür
Proje tabanlı öğrenme Öğretmen adayı Fen bilgisi öğretmenliği Biyoloji.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 1 |