Bu çalışmada; İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar
oyunlarının öğretim aracı olarak kullanımına yönelik görüşleri ve tutumları ele
alınmıştır.
Araştırmada kuram geliştirme teorisine yönelik eğilimler ve perspektifler
temel alınmıştır. Araştırmada kuram geliştirme teorisinin öngördüğü üzere veriler
mümkün olduğunca analitik bir şekilde incelenerek, araştırma sonuçlarının
tümevarım yöntemiyle sunulduğu nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Maksatlı
örnekleme tekniğiyle belirlenen bu araştırmanın örneklemi ilköğretim ve
ortaöğretim kurumlarında görev yapan İngilizce öğretmenleriyle sınırlıdır.
Örneklemi oluşturan 8 öğretmenden 4’ü ilköğretimde, 4’ü ortaöğretim kurumlarında
görev yapmaktadır. Verilerin çözümlenmesi sonucu araştırmanın amacına yönelik
7 tema ortaya çıkmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre; İngilizce öğretmenleri eğitsel bilgisayar
oyunlarını geleneksel eğitime göre yabancı dil eğitiminde kullanılabilecek alternatif
bir araç olarak görmektedirler. Geleneksel sınıf ortamlarının monotonluğunu ortadan
kaldırmada bilgisayar oyunları kullanımının etkili bir yol olacağı İngilizce
öğretmenleri tarafından düşünülmektedir. Öte yandan, yabancı dil öğretmenlerinin
bilgisayar oyunu kullanım tercihleri, sahip oldukları eğitim felsefesine bağlıdır.
Ayrıca bilgisayar oyunlarının öğrenci motivasyonunu sağladığı, öğrencilerin iletişim ve etkileşimini artırdığı İngilizce öğretmenleri tarafından kabul edilmektedir.
Çalışmada ayrıca bilgisayar oyunlarının yabancı dil eğitiminde kullanılabilmesi için
öğretmenlere gerekli teknolojik desteğin sağlanması gerektiği belirtilmiştir.
Yabancı dil eğitimi Bilgisayar oyunları Bilgisayar destekli dil öğrenimi Oyun tabanlı öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 1 |