BibTex RIS Kaynak Göster

Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin “Canlılarda Üreme ve Gelişme” Konusu Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 25 Sayı: 1, 205 - 216, 01.04.2012

Öz

Kaynakça

  • Altunoğlu, B.D. ve Atav, E. 2005. Daha etkili bir biyoloji öğretimi için öğretmen beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 19-28.
  • Bahar, M., Jhonstone, A. H. ve Hansell, M. H. 1999. Revisiting Learning Difficulties İn Biology. Journal Of Biology Education. 33(2). 84-86.
  • Coştu, B. ve Ünal, S. 2004. Le-chatelier prensibinin çalışma yaprakları ile öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Dindar, H. ve Yangın, S. 2007. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına geçiş sürecinde öğretmenlerin bakış açılarının değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,15(1), 185-198.
  • Gerçek, C. ve Soran, H. 2005. Öğretmenlerin biyoloji öğretiminde deneysel yöntem kullanma. XIV Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresine sunulmuş bildiri.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. ve Yalçın, N. 2004. Fen bilgisi öğretimi amaçlarının gerçekleştirilmesinde yeni programın içerik boyutunda uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 327-338.
  • Kazancı, M., Atılboz, N. G., Bora, N. ve Altın, M. 2003. Kavram haritalama yönteminin lise 3. Sınıf öğrencilerinin genetik konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135-141.
  • Köseoğlu, P. ve Soran, H. 2006. Biyoloji öğretmenlerinin araç-gereç kullanımına yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 159-165.
  • Marlowe, A. B. and Page, L. 1998. Creating and sustaining the constructivist classroom. California: Corwin Press.
  • Öztap, H., Özay, E. ve Öztap, F. 2003. Teaching Cell Division To Secondary School Students: An Investigation Of Difficulties Experienced By Turkish Teachers. Journal Of Biology Education. 38(1).13-15.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A.R. 2008. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). 2 (2). 23-37.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö. ve Sungur, S. 2001. Lise Öğrencilerinin Zor Olarak Algıladıkları Biyoloji Kavramları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 21. 145-150.
  • Yalçın, P., Yiğit, D., Sülün, A., Bal, D.A., Baştuğ, A. ve Aktaş, M. 2003. Maddeyi tanıma ünitesinin kavratılmasında görsel öğretim materyallerinin etkisi üzerine bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 115-120.
  • Yaşar, Ş. 1998. Yapısalcı Kuram ve Öğrenme-Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 68-75.
  • Yaşar, O. 2004. İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi, Milli Eğitim Dergisi, 163.
  • Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., Karatepe, A., ve Yalçın, N. 2006. Fen bilgisi öğretim amaçlarının gerçekleştirilmesinde yeni programın öğretme- öğrenme süreçleri boyutunda uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 20. Başvuru:13.12.2011
  • Yayına Kabul: 13.3.2012

Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin “Canlılarda Üreme ve Gelişme” Konusu Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 25 Sayı: 1, 205 - 216, 01.04.2012

Öz

Bu çalışmada, 2000 tarih ve 2518 sayılı MEB Tebliğler Dergisinde yayınlanan Fen Bilgisi Öğretim Programı’nda yer alan “Canlılarda Üreme ve Gelişme” ünitesinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri değerlendirilmiştir. Öğretmenlere ünite hakkındaki görüşleri sorulmuş ve ünitede kullandıkları yöntem, teknik ve materyallerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar, 2004 programı için öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik olarak yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerini almada tarama modelinden yararlanılmış ve Bursa Merkez İlçelerinde görev yapan toplam 97 fen bilgisi öğretmenine iki bölüm ve 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular frekans ve yüzde hesaplamaları yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan fen bilgisi öğretmenleri ünitenin dil ve anlatımı, ilgi çekiciliği, görsel materyaller, örneklerin niteliği konusunda olumlu görüş bildirirken; yeni geliştirilecek olan öğretim programlarında daha etkili ve daha fazla günlük hayat örneklerine, değerlendirme sorularına, çalışma yapraklarına, görsel materyallere, yöntem ve tekniklere yer verilmesi noktasında ortak görüş bildirmişlerdir. Ayrıca

Kaynakça

  • Altunoğlu, B.D. ve Atav, E. 2005. Daha etkili bir biyoloji öğretimi için öğretmen beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 19-28.
  • Bahar, M., Jhonstone, A. H. ve Hansell, M. H. 1999. Revisiting Learning Difficulties İn Biology. Journal Of Biology Education. 33(2). 84-86.
  • Coştu, B. ve Ünal, S. 2004. Le-chatelier prensibinin çalışma yaprakları ile öğretimi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Dindar, H. ve Yangın, S. 2007. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına geçiş sürecinde öğretmenlerin bakış açılarının değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,15(1), 185-198.
  • Gerçek, C. ve Soran, H. 2005. Öğretmenlerin biyoloji öğretiminde deneysel yöntem kullanma. XIV Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresine sunulmuş bildiri.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. ve Yalçın, N. 2004. Fen bilgisi öğretimi amaçlarının gerçekleştirilmesinde yeni programın içerik boyutunda uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 327-338.
  • Kazancı, M., Atılboz, N. G., Bora, N. ve Altın, M. 2003. Kavram haritalama yönteminin lise 3. Sınıf öğrencilerinin genetik konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135-141.
  • Köseoğlu, P. ve Soran, H. 2006. Biyoloji öğretmenlerinin araç-gereç kullanımına yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 159-165.
  • Marlowe, A. B. and Page, L. 1998. Creating and sustaining the constructivist classroom. California: Corwin Press.
  • Öztap, H., Özay, E. ve Öztap, F. 2003. Teaching Cell Division To Secondary School Students: An Investigation Of Difficulties Experienced By Turkish Teachers. Journal Of Biology Education. 38(1).13-15.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A.R. 2008. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). 2 (2). 23-37.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö. ve Sungur, S. 2001. Lise Öğrencilerinin Zor Olarak Algıladıkları Biyoloji Kavramları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 21. 145-150.
  • Yalçın, P., Yiğit, D., Sülün, A., Bal, D.A., Baştuğ, A. ve Aktaş, M. 2003. Maddeyi tanıma ünitesinin kavratılmasında görsel öğretim materyallerinin etkisi üzerine bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 115-120.
  • Yaşar, Ş. 1998. Yapısalcı Kuram ve Öğrenme-Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 68-75.
  • Yaşar, O. 2004. İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi, Milli Eğitim Dergisi, 163.
  • Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., Karatepe, A., ve Yalçın, N. 2006. Fen bilgisi öğretim amaçlarının gerçekleştirilmesinde yeni programın öğretme- öğrenme süreçleri boyutunda uygunluğu konusunda öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 20. Başvuru:13.12.2011
  • Yayına Kabul: 13.3.2012
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek ZEREN Özer Bu kişi benim

Muhlis Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, D. Z., & Özkan, M. (2012). Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinin “Canlılarda Üreme ve Gelişme” Konusu Hakkındaki Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 205-216.