Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Küçük Kemancı” Keman Metodunun Hedef Davranışları

Yıl 2016, Cilt: 29 Sayı: 2, 183 - 208, 26.12.2016

Öz

Keman eğitimi, çalgı eğitiminin önemli dallarından birisidir. Çalgı eğitimi sürecinde öğrencilerden belirli hedef davranışlara ulaşması ve davranış değişimleri beklenir. Bu hedef davranışları kazanma sürecinde belli standartların uygulanması, yapılan eğitimin bilimsel olması temelinde metot ve yaklaşımlar son derece önem taşımaktadır. Ülkemizde çocuklar için hazırlanmış keman metotlarının ve eğitici kitapların eksikliği göze çarpmaktadır. Bu çalışmada, küçük yaş çocuklar için hazırlanmış olan “Küçük Kemancı” keman metodunun hedeflediği teknik davranışlar içerik olarak açıklanmıştır. Verileri elde etmek için metodun içerisindeki farklı hedefe yönelik 22 parça hedef davranışların belirlenmesi amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Bu çalışma aynı zamanda keman eğitimi veren eğitimcilere ışık tutması ve kaynak olması bakımından önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Akpınar, G. Çaydere, Ö.Ö. (2011). Başlangıç keman eğitiminde kullanılabilir okul şarkıları, türküler ve tekerlemeler. E- Journal of New World Sciences Academy. 2012 Cilt: 6 Sayı: 2
  • Cary, D.G. (2015). Keman eğitiminde Paul Rolland yöntemi: Türk keman eğitiminde kullanılabilirliği. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:39 82-91
  • Coşkuner, S. (2013). Küçük Kemancı çocuklar için keman metodu. Nota Yayıncılık. İstanbul 2013.
  • Coşkuner, S. Sevinç, S. Kurtaslan, Z. (2012). Müller- Rusch metoduna göre hazırlanmış Türk ezgilerinin kullanılabilirliği. E- Journal of New World Sciences Academy. 2012 Cilt: 7 Sayı: 4
  • Çiltaş, A, Güler, G. Sözbilir M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi. Kuram ve Uygulama Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt: 12 No: 1 565-580
  • Kahyaoğlu, Y. (2009). Geleneksel Türk Müziği eğitiminde metot ihtiyacı ve kanun metotları üzerine bir inceleme. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. 23-25 Eylül 2009. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Kara, M. Pirgon, Y. (2013). Suzuki keman okulu volume I metodunun hedef davranışlar yönünden incelenmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt 2. Sayı 1.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özçelik, Ö.A. (2010). Suzuki yetenek eğitimi ve Bartok Mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 23 (2) 643-661.
  • Özçimen, A. Burunbatur, M. (2012). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi Anabilim dallarında 1. sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 27 2012.
  • Saçlıoğlu, E. (2007). 7-11 yaş grubu çocuklarında keman eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu Abant İzzet baysal Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Selçuk, Z. (1996). Eğitim psikolojisi. Ankara: Gem Yayıncılık
  • Sert, G. Kurtoğlu, M. Akıncı, A. Seferoğlu, S.S. (2012). Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumunu inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. Akademik Bilişim 2012. 1-3 Şubat 2012 Uşak Üniversitesi. Uşak.
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü, Sözkesen Matbaası, Ankara.
Yıl 2016, Cilt: 29 Sayı: 2, 183 - 208, 26.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, G. Çaydere, Ö.Ö. (2011). Başlangıç keman eğitiminde kullanılabilir okul şarkıları, türküler ve tekerlemeler. E- Journal of New World Sciences Academy. 2012 Cilt: 6 Sayı: 2
  • Cary, D.G. (2015). Keman eğitiminde Paul Rolland yöntemi: Türk keman eğitiminde kullanılabilirliği. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:39 82-91
  • Coşkuner, S. (2013). Küçük Kemancı çocuklar için keman metodu. Nota Yayıncılık. İstanbul 2013.
  • Coşkuner, S. Sevinç, S. Kurtaslan, Z. (2012). Müller- Rusch metoduna göre hazırlanmış Türk ezgilerinin kullanılabilirliği. E- Journal of New World Sciences Academy. 2012 Cilt: 7 Sayı: 4
  • Çiltaş, A, Güler, G. Sözbilir M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi. Kuram ve Uygulama Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt: 12 No: 1 565-580
  • Kahyaoğlu, Y. (2009). Geleneksel Türk Müziği eğitiminde metot ihtiyacı ve kanun metotları üzerine bir inceleme. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. 23-25 Eylül 2009. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Kara, M. Pirgon, Y. (2013). Suzuki keman okulu volume I metodunun hedef davranışlar yönünden incelenmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt 2. Sayı 1.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özçelik, Ö.A. (2010). Suzuki yetenek eğitimi ve Bartok Mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 23 (2) 643-661.
  • Özçimen, A. Burunbatur, M. (2012). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi Anabilim dallarında 1. sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 27 2012.
  • Saçlıoğlu, E. (2007). 7-11 yaş grubu çocuklarında keman eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu Abant İzzet baysal Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Selçuk, Z. (1996). Eğitim psikolojisi. Ankara: Gem Yayıncılık
  • Sert, G. Kurtoğlu, M. Akıncı, A. Seferoğlu, S.S. (2012). Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumunu inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. Akademik Bilişim 2012. 1-3 Şubat 2012 Uşak Üniversitesi. Uşak.
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü, Sözkesen Matbaası, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sonat Coşkuner

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Coşkuner, S. (2016). “Küçük Kemancı” Keman Metodunun Hedef Davranışları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 183-208.