Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical Approach to Turkish Language and Literature Course Syllabus Dated 2017

Yıl 2018, Cilt: 31 Sayı: 1, 279 - 298, 01.06.2018
https://doi.org/10.19171/uefad.450127

Öz

In this study, Turkish language and literature lesson curriculum dated 2017 is examined and criticised. It is realised that this curriculum make two different lessons into one lesson form and student achievements is regulated again. Firstly philosophical perspective of the programme is examined then reading texts and the organization of skills and students achievements, suggestions and complaints about assessment and evaluations are evaluated and this programme have integrity whether do not have integrity in itself is investigated. 

Kaynakça

  • Akbaba, Sırrı. 2016. Öğrenme Psikolojisi, Ankara, Nobel Kitabevi
  • Aksan, Doğan 1987. Anlambilimi ve Türk Anlambilimi, Ankara
  • Bloom, Benjamin. 1979. İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, MEB. Ankara
  • Cemiloğlu, Mustafa. 2005. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimine Bütüncü Yaklaşım, Türk Dili S. 641
  • Cemiloğlu, Mustafa. 2013. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Bursa. Aktüel yay.
  • Cemiloğlu, Mustafa.2015. Türkçe Yazılı Anlatım Öğretimi, Bursa. Aktüel yay.
  • Cemiloğlu, Mustafa. 2015. İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Bursa. Aktüel yay.
  • Çelik, Tuğba. 2011. Dil Ve Edebiyat Öğretimi, Ankara
  • Çetin, İsmet (Ed), 2010. Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Ankara
  • Çetin, İsmet (Ed) 2014. I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, Ankara
  • Çetin, İsmet ‘ve’ Çeltik, Halil.(Ed) 2017. II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, Ankara Gerçek, Şenel. 2017. Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Dilbilgisi Öğretiminde Dilbilimsel Yaklaşımlardan Yararlanma, II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, s.656
  • İnayet, Alimcan’ve’ Keskin, Ahmet.2017. Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretiminde Alkış ve Kargış (Dua Ve Beddua) Türlerinden Nasıl Yararlanabiliriz? II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, s. 97
  • Karakuş, İdris. 2006. Atatürk Dönemi Eğitim Sisteminde Türkçe Öğretimi, Ankara Kavcar, Cahit.1995. Edebiyat ve Eğitim, Ankara Küçükahmet, Leyla. 1986. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara
  • Piajet, Jean. 1938. Çocukta Dil ve Düşünme, İstanbul, Sever, Sedat. 2004. Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ankara Şaşan, Hasan. 2002. Yapılandırıcı Öğrenme, Yaşadıkça Eğitim S.74-75, s.49.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2011.Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programı, Ankara. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2011.Ortaöğretim Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2017.Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı, Ankara. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2005. İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Tebliğler Dergisi (MEB). 1992. Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Programı, S. 2370.
  • Yavaş, Gürkan. 2017. “Türk Edebiyatı” İle “Dil ve Anlatım” Derslerinin Birleştirilmesi Kararının Liselerdeki Edebiyat Eğitimine Olası Etkileri? II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, s. 267

2017 Tarihli Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programına Eleştirel Yaklaşım

Yıl 2018, Cilt: 31 Sayı: 1, 279 - 298, 01.06.2018
https://doi.org/10.19171/uefad.450127

Öz

Bu çalışmada 2017 tarihli Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı ayrıtıları ile incelenmiş ve eleştirisi yapılmıştır. Programın, iki ayrı dersi tek ders biçimine dönüştürdüğü ve öğrenci kazanımlarını yeniden düzenlediği görülmüştür.  Önce programın felsefi bakış açısı irdelenmiştir. Daha sonra okuma metinlerinin ünitelendirilmesi, becerilerin ve kazanımların düzenlenmesi ile ölçme ve değerlendirme konusundaki önerileri yorumlanmıştır.  Düzenlemede uzunca bir yer tutan yeterlilikler ve değerler, alanla olan ilişkileri açısından ele alınmış ve tartışılmıştır. Sonuçta da programın bütünlük taşıyıp taşımadığı değerlendirilmiştir. 

Kaynakça

  • Akbaba, Sırrı. 2016. Öğrenme Psikolojisi, Ankara, Nobel Kitabevi
  • Aksan, Doğan 1987. Anlambilimi ve Türk Anlambilimi, Ankara
  • Bloom, Benjamin. 1979. İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, MEB. Ankara
  • Cemiloğlu, Mustafa. 2005. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimine Bütüncü Yaklaşım, Türk Dili S. 641
  • Cemiloğlu, Mustafa. 2013. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Bursa. Aktüel yay.
  • Cemiloğlu, Mustafa.2015. Türkçe Yazılı Anlatım Öğretimi, Bursa. Aktüel yay.
  • Cemiloğlu, Mustafa. 2015. İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Bursa. Aktüel yay.
  • Çelik, Tuğba. 2011. Dil Ve Edebiyat Öğretimi, Ankara
  • Çetin, İsmet (Ed), 2010. Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Ankara
  • Çetin, İsmet (Ed) 2014. I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, Ankara
  • Çetin, İsmet ‘ve’ Çeltik, Halil.(Ed) 2017. II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, Ankara Gerçek, Şenel. 2017. Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Dilbilgisi Öğretiminde Dilbilimsel Yaklaşımlardan Yararlanma, II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, s.656
  • İnayet, Alimcan’ve’ Keskin, Ahmet.2017. Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretiminde Alkış ve Kargış (Dua Ve Beddua) Türlerinden Nasıl Yararlanabiliriz? II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, s. 97
  • Karakuş, İdris. 2006. Atatürk Dönemi Eğitim Sisteminde Türkçe Öğretimi, Ankara Kavcar, Cahit.1995. Edebiyat ve Eğitim, Ankara Küçükahmet, Leyla. 1986. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara
  • Piajet, Jean. 1938. Çocukta Dil ve Düşünme, İstanbul, Sever, Sedat. 2004. Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ankara Şaşan, Hasan. 2002. Yapılandırıcı Öğrenme, Yaşadıkça Eğitim S.74-75, s.49.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2011.Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programı, Ankara. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2011.Ortaöğretim Dil ve Anlatım Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2017.Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı, Ankara. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, 2005. İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Tebliğler Dergisi (MEB). 1992. Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Programı, S. 2370.
  • Yavaş, Gürkan. 2017. “Türk Edebiyatı” İle “Dil ve Anlatım” Derslerinin Birleştirilmesi Kararının Liselerdeki Edebiyat Eğitimine Olası Etkileri? II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, s. 267
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Cemiloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 21 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 31 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cemiloğlu, M. (2018). A Critical Approach to Turkish Language and Literature Course Syllabus Dated 2017. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 279-298. https://doi.org/10.19171/uefad.450127