Ergenlik döneminde gerçekleştirilmesi
gereken gelişim görevlerinden biri de geleceği planlamak adına adımlar
atmaktır. Bu süreçte gelecek beklentisi kavramı önemli olabilmektedir. Bu
araştırmanın amacı gelecek beklentisi ile psikolojik semptomlar ve akademik
başarı ile ilişkisini ele alıp incelemektir. Bu bağlamda araştırma verileri
2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenime devam eden 262 erkek ve 151 kız
toplam 413 ergen üzerinden toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel
istatistikler için yüzde-frekans ve psikolojik belirtilerin diğer değişkenlerle
ilişkisini belirlemek için korelasyon ve aşamalı (stepwise) regresyon analizi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında geçmez
ve geçer akademik başarı ortalamasına sahip ergenlerin gelecek beklentilerinin,
orta ve başarılı akademik başarı puanlarına göre anlamlı bulunmuştur. Ekonomik
gelecek boyutunu yordama da sırasıyla depresyon ve anksiyete belirtilerinin
etkili olduğu, sosyal gelecek boyutunu yordama da sırasıyla depresyon,
anksiyete ve rahatsızlık ciddiyeti indeksi belirtilerinin etkili olduğu,
eğitsel gelecek ve kişisel ve mesleki gelecek boyutlarını yordama da anksiyete
belirtisinin etkili olduğu söylenebilir. Bulgular, literatür ışığında
tartışılmış ve bir takım öneriler sunulmuştur.
ergen gelecek beklentisi psikolojik semptomlar akademik başarı
Ergenlik döneminde gerçekleştirilmesi gereken gelişim
görevlerinden biri de geleceği planlamak adına adımlar atmaktır. Bu süreçte
gelecek beklentisi kavramı önemli olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı gelecek
beklentisi ile psikolojik semptomlar ve akademik başarı ile ilişkisini ele alıp
incelemektir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler için yüzde-frekans ve
psikolojik belirtilerin diğer değişkenlerle ilişkisini belirlemek için
korelasyon ve aşamalı regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında
geçmez ve geçer akademik başarı ortalamasına sahip ergenlerin gelecek
beklentilerinin, orta ve başarılı akademik başarı puanlarına göre anlamlı
bulunmuştur. Ekonomik gelecek boyutunu yordama da sırasıyla depresyon ve
anksiyete belirtilerinin etkili olduğu. sosyal gelecek boyutunu yordama da
sırasıyla depresyon, anksiyete ve rahatsızlık ciddiyeti indeksi belirtilerinin
etkili olduğu, eğitsel gelecek ve kişisel ve mesleki gelecek boyutlarını
yordama da anksiyete belirtisinin etkili olduğu söylenebilir. Bulgular,
literatür ışığında tartışılmış ve bir takım öneriler sunulmuştur.
ergen gelecek beklentisi psikolojik semptomlar akademik başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 32 Sayı: 1 |