Bu
araştırma; okul öncesi öğretmenlerinin etkinlikler sürecinde çocukların
dikkatlerini çekme ve dikkatlerini sürdürme şekillerini belirleme amacıyla
yapılmıştır. Araştırma modeli olarak temel nitel araştırma yöntemi seçilmiştir.
Araştırmaya, Kütahya ilinde Milli Eğitime bağlı resmi anaokulları ile
ilköğretim bünyesindeki anasınıflarında görev yapan 36 okul öncesi öğretmeni
katılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile
toplanmıştır. Veriler içerik analizi yapılarak kategorileştirilmiştir.
Araştırma bulgularına göre okul öncesi öğretmenleri dikkat olgusunu öğrenmenin
ilk şartı olarak görmekte, çocukların dikkatlerini dağıtan faktörlerin başında
diğer arkadaşları, fizyolojik ihtiyaçları ile fiziki ortam olduğunu
belirtmektedirler. Öğretmenlerin dikkati çekme şekillerine ilişkin bulgulara
bakıldığında, öğretmenlerin seslerini ve beden dilini en fazla kullandıkları
belirlenmiştir. Öğretmenler, sözel ve sözel olmayan uyarıcıları kullanarak
dikkati sağlamaya çalıştıklarını, dikkatin en fazla dağıldığı etkinlik
olarak Türkçe ve okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 32 Sayı: 1 |