Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Prodigies Music Müzik Eğitimi Uygulamalarının Uzman Uygulayıcı Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 37 Sayı: 1, 109 - 132, 30.04.2024
https://doi.org/10.19171/uefad.1367337

Öz

Araştırmada okul öncesi müzik eğitiminde kullanılan Prodigies Music müzik eğitimi uygulamalarının olumlu ve olumsuz yanlarının, kullanılan materyallerin, eğitmen eğitimlerinin ve öğrencileri genel müzik eğitimine hazırlama durumunun uzman uygulayıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Basit rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen örneklem, Prodigies Music eğitmenleri arasından seçilen Preschool Prodigies (P. s. P) kademesinde aktif eğitim veren 9 eğitmenden oluşmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış, içerik analizi ile çözümlenip yorumlanmıştır. Yapılan çalışma, ülkemizde bu konu ile ilgili yapılmış az sayıda araştırmadan biri olması ve söz konusu eğitim uygulamalarının etkin bir şekilde yürütülmesinde yol gösterici sonuçlar taşıması nedeniyle önemli görülmektedir. Araştırmada Prodigies Music müzik eğitimi programının uygulamaları, eğitici materyalleri, çalgı hedefleri, Türkçe şarkılar ve eğitmen eğitimi ile ilgili olumlu ve olumsuz görüşler elde edilmiş, programın çoğunlukla çocukların müzikal gelişimlerine katkı sağlayacak nitelikte olduğu ve çocukları genel müzik eğitimine hazırladığı yönünde sonuçlar elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Akdağ, F. (2015). Çocukta beyin gelişimi ve erken müdahale . Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbfd/issue/7893/103876
  • Altınok, R. (1998). Kız meslek liseleri i̇çin müzik. Esin Yayınevi
  • Arslan, S. (2020). Ortaokul müzik eğitiminde kullanılan etkili müzik öğretim yöntemlerinin öğrenci başarı düzeyine etkisinin değerlendirilmesi. (Yayın No.640113) [Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi].
  • Bal, S. ve Artan, İ. (1995). 0-6 yaş çocuklarının müzik eğitimi aileler ve eğitimciler i̇çin rehber kitap seslerle tanışalım. Ya-pa Yayınları.
  • Barret, S.J., Schachter, R.,E., Gilbert, D.,& Fuerst, M. (2022). Best Practices for Preschool Music Education: Supporting Music‐Making Throughout the Day. Early Childhood Education Journal 50, 385–397 https://doi.org/10.1007/s10643-021-01155-8
  • Baş, G. (2014). Lise öğrencilerinde yabancı dil öğrenme kaygısı: Nitel bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 101 – 119.
  • Büyükgönenç Polat, B. (2018). Preschool prodigies ile erken dönem müzik eğitim. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(69), 34-42
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Çilden, Ş. (2001). Müzik, çocuk gelişimi ve öğrenme . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1.) https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6769/91088
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal geliştirme. (Yayın No. 406985) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi].
  • Dinç, Ş. Ö. (2019). Okul öncesi dönemde müzik. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(1), 15-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bmsd/issue/46351/583408
  • Ertekin, M. N. ve Küçükosmanoğlu, H. O. (2016) Müzik eğitiminde XX. yüzyıldaki öğretim yaklaşımlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3) 372.
  • Gedikli, E. (2007). Eğitim fakülteleri, sınıf öğretmenleri ve müzik öğretmenleri için okul öncesi müzik etkinlikleri eğitimi. Ezgi Kitabevi.
  • Hunutlu, M. (2021). Preschool prodigies erken dönem müzik eğitimi programı kullanılarak ilkokul öğrencilerinin temel müzik bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi. (Yayın No.664218) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi].
  • İnceel, S. (2011). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları ile Türkçe ve müzik dersleri akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayın No. 298606) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Kabataş, M. (2017). Okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(6), 1-16 . DOI: 10.5578/amrj.57441
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2014) Eğitimi ve eğitimde program geliştirmeyi etkileyen gelişmelere genel bir bakış. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3, 91-109. https:// dergipark.org.tr/en/pub/ufuksbedergi/issue/57452/814885
  • Keleşoğlu, S. ve Kalaycı, N. (2017). Dördüncü sanayi devriminin eşiğinde yaratıcılık, inovasyon ve eğitim ilişkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(1), 69-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ydrama/issue/34696/383520
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-6. DOI: 10.5455/jmood.20130325011730
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2016). Çocuk gelişimi ve eğitimi okul öncesi eğitim programı. Anadolu Okul Yayınları.
  • Morgül, M. (2006). İlk çocuklukta müzik nasıl öğretilir okuyarak yaşayarak öğren. (Geliştirilmiş 2. Baskı.). Kök Yayıncılık
  • Mustul, M. (2019). Preschool prodigies müzik eğitimi programı ve uygulanabilirliğine yönelik eğitimci görüşleri [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi] den alınmıştır (563292)
  • Tatlıdil, E. ve Günder Esgin, E. (2013). Küreselleşen değerlerin eğitim kurumları üzerine etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 259-277.
  • Prodigiesturkey, (b.t.). Prodigies music system. https://www.prodigiesturkey.com/katalog-2020-01.pdf adresinden erişildi.
  • Subaşı, M. ve Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/34503/424695
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Seçkin Yayınevi.

Evaluation of Prodigies Music Music Education Applications in Line with Experts’ Opinions

Yıl 2024, Cilt: 37 Sayı: 1, 109 - 132, 30.04.2024
https://doi.org/10.19171/uefad.1367337

Öz

In the research, it was aimed to evaluate the practices of ProdigiesMusic used in preschool education in line with the opinions of expert tutors. The research was designed as a case study that is one of the qualitative research designs. The sample, determined by the simple random sampling method, consisted of 9 ProdigiesMusic trainers who were active training ProdigiesMusic at the Preschool Prodigies (P.s.P.) level. The data were collected by semi-structured interview and analyzed and interpreted with the content analysis method. The research is considered important because it is one of the few studies conducted on this subject in Turkey and it has guiding results in the effective implementation of the said educational practices. In the research, positive and negative opinions about the achievements of the ProdigiesMusic program, its applications, educational materials used, instrument objectives, Turkish songs and instructor training were obtained. It has been seen that the program is of a quality that will contribute to the musical development of children in many aspects and that the children are being prepared for general music education.

Kaynakça

  • Akdağ, F. (2015). Çocukta beyin gelişimi ve erken müdahale . Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbfd/issue/7893/103876
  • Altınok, R. (1998). Kız meslek liseleri i̇çin müzik. Esin Yayınevi
  • Arslan, S. (2020). Ortaokul müzik eğitiminde kullanılan etkili müzik öğretim yöntemlerinin öğrenci başarı düzeyine etkisinin değerlendirilmesi. (Yayın No.640113) [Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi].
  • Bal, S. ve Artan, İ. (1995). 0-6 yaş çocuklarının müzik eğitimi aileler ve eğitimciler i̇çin rehber kitap seslerle tanışalım. Ya-pa Yayınları.
  • Barret, S.J., Schachter, R.,E., Gilbert, D.,& Fuerst, M. (2022). Best Practices for Preschool Music Education: Supporting Music‐Making Throughout the Day. Early Childhood Education Journal 50, 385–397 https://doi.org/10.1007/s10643-021-01155-8
  • Baş, G. (2014). Lise öğrencilerinde yabancı dil öğrenme kaygısı: Nitel bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 101 – 119.
  • Büyükgönenç Polat, B. (2018). Preschool prodigies ile erken dönem müzik eğitim. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(69), 34-42
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Çilden, Ş. (2001). Müzik, çocuk gelişimi ve öğrenme . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1.) https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/6769/91088
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal geliştirme. (Yayın No. 406985) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi].
  • Dinç, Ş. Ö. (2019). Okul öncesi dönemde müzik. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(1), 15-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bmsd/issue/46351/583408
  • Ertekin, M. N. ve Küçükosmanoğlu, H. O. (2016) Müzik eğitiminde XX. yüzyıldaki öğretim yaklaşımlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3) 372.
  • Gedikli, E. (2007). Eğitim fakülteleri, sınıf öğretmenleri ve müzik öğretmenleri için okul öncesi müzik etkinlikleri eğitimi. Ezgi Kitabevi.
  • Hunutlu, M. (2021). Preschool prodigies erken dönem müzik eğitimi programı kullanılarak ilkokul öğrencilerinin temel müzik bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi. (Yayın No.664218) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi].
  • İnceel, S. (2011). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları ile Türkçe ve müzik dersleri akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayın No. 298606) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Kabataş, M. (2017). Okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(6), 1-16 . DOI: 10.5578/amrj.57441
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2014) Eğitimi ve eğitimde program geliştirmeyi etkileyen gelişmelere genel bir bakış. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3, 91-109. https:// dergipark.org.tr/en/pub/ufuksbedergi/issue/57452/814885
  • Keleşoğlu, S. ve Kalaycı, N. (2017). Dördüncü sanayi devriminin eşiğinde yaratıcılık, inovasyon ve eğitim ilişkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(1), 69-86. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ydrama/issue/34696/383520
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-6. DOI: 10.5455/jmood.20130325011730
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2016). Çocuk gelişimi ve eğitimi okul öncesi eğitim programı. Anadolu Okul Yayınları.
  • Morgül, M. (2006). İlk çocuklukta müzik nasıl öğretilir okuyarak yaşayarak öğren. (Geliştirilmiş 2. Baskı.). Kök Yayıncılık
  • Mustul, M. (2019). Preschool prodigies müzik eğitimi programı ve uygulanabilirliğine yönelik eğitimci görüşleri [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi] den alınmıştır (563292)
  • Tatlıdil, E. ve Günder Esgin, E. (2013). Küreselleşen değerlerin eğitim kurumları üzerine etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 259-277.
  • Prodigiesturkey, (b.t.). Prodigies music system. https://www.prodigiesturkey.com/katalog-2020-01.pdf adresinden erişildi.
  • Subaşı, M. ve Okumuş, K. (2017). Bir Araştırma Yöntemi Olarak Durum Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/34503/424695
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Seçkin Yayınevi.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meriç Yiğit Köker 0009-0007-5932-5562

Hatice Onuray Eğilmez 0000-0002-4880-2200

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 37 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yiğit Köker, M., & Onuray Eğilmez, H. (2024). Prodigies Music Müzik Eğitimi Uygulamalarının Uzman Uygulayıcı Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 109-132. https://doi.org/10.19171/uefad.1367337