Araştırmanın temel amacı Jean Jacques Rousseau’nun Emile adlı eserindeki çocuk eğitimi ile ilgili düşüncelerinin öğretmen görüşleriyle birlikte değerlendirilerek günümüz öğretim programlarıyla örtüşen yönlerinin olup olmadığını belirmektir. Temel nitel araştırma deseni kullanılan bu araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilk ve ortaokul kademesinde görev yapan 20 öğretmen katılmıştır. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden doküman analizi ve araştırmacının hazırladığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada Rousseau’nun Emile adlı eserinde ortaya koyduğu çocuk eğitimi ile ilgili düşünceleri çoğunlukla günümüzde kullanılan eğitim programına yansıdığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinden elde edilen bir başka bulgu ise Rousseau’nun kitabında ortaya koyduğu görüşleriyle günümüz eğitim programının özellikleri örtüşse de programın pratikte uygulamaya yansımadığı ya da yetersiz yansıdığı belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin Rousseau’nun çocuk eğitimi ile ilgili görüşlerinin çoğuna katıldıkları bulunmuştur. Aynı zamanda öğretmenlerin Rousseau’nun düşüncelerinin büyük kısmının günümüz öğretim programlarına yansıdığı görüşünde oldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte Rousseau’nun çocuk eğitimi ile ilgili görüşlerinin programların uygulama boyutunda yeterli yer bulamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Programların uygulanma sürecini etkileyen eksikliklerin ve aksaklıkların giderilerek yeniden düzenlenmesi için Rousseau’nun eğitim ile ilgili ortaya koyduğu düşüncelerinden yararlanılabilir.
Bu araştırmanın, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu 19 Nisan 2022 tarih ve 2022-08 sayılı etik kurul izni bulunmaktadır. Bu araştırmanın planlanmasından, uygulanmasına, verilerin toplanmasından verilerin analizine kadar olan tüm süreçte “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. İlgi yönergenin ikinci bölümünde “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri uygulanmamıştır. Bu araştırmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır. Bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.
The main purpose of the research is to evaluate Jean Jacques Rousseau's ideas about child education in his work Emile together with teachers' opinions and to determine whether there are overlapping aspects with today's curriculum. Twenty teachers working at the primary and secondary school level of the Ministry of National Education participated in this study, which used a basic qualitative research design. Document analysis, one of the qualitative data collection techniques, and a semi-structured interview form prepared by the researcher were used in the study. Descriptive analysis and content analysis techniques were used to analyze the data obtained as a result of the research. In the study, it was determined that Rousseau's ideas about child education in his work Emile are mostly reflected in the education program used today. Another finding obtained from the teachers' opinions is that although the characteristics of today's education program overlap with Rousseau's views in his book, the program is not reflected in practice or reflected inadequately. As a result of the research, it was found that teachers agreed with most of Rousseau's views on child education. At the same time, it was determined that teachers were of the opinion that most of Rousseau's ideas are reflected in today's curricula. However, it was concluded that Rousseau's views on child education did not find sufficient place in the implementation dimension of the programs. Rousseau's ideas about education can be used to reorganize the curricula by eliminating the deficiencies and defects affecting the implementation process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 37 Sayı: 3 |