Sürdürülebilir tüketim, günümüzün ve geleceğin önemli konularından biridir. Çünkü sürdürülebilir bir doğa ve toplum, sürdürülebilir tüketim alışkanlığıyla ilişkilidir. Günümüz tüketicilerinin sürdürülebilir tüketimle ilgili daha duyarlı oldukları söylenebilir. Doğaya, çevreye ve hayvanlara olan farkındalıklar artmıştır. Dolayısıyla evcil hayvanı olan tüketici sayısında da artış olmuştur. Evcil hayvan ürünleri ise giderek büyüyen bir pazardır. Bu çalışmanın amacı, evcil hayvan sahiplerinin sürdürülebilir tüketim davranışlarını, evcil hayvanı olmayan tüketicilerle karşılaştırmaktır. Bu amaçla kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılan 475 tüketicinin anketi değerlendirmeye alınmıştır. Anketler yüz yüze ve online olarak yürütülmüştür. Elde edilen bulgulara göre, evcil hayvanı olan tüketicilerin, evcil hayvanı olmayan tüketicilere göre sürdürülebilir tüketim eğilimleri daha yüksektir. Bu sonuca göre sürdürülebilir pazarlama faaliyetleri yapan işletmeler, pazar bölümlendirmede evcil hayvan sahiplerini özellikle dikkate almalıdırlar. İlgili literatürde evcil hayvanı olan tüketicilere yönelik sınırlı sayıda araştırma olduğu görülmektedir. Bu çalışma araştırma konusu itibariyle ulusal literatürde ilk yapılmış çalışma olması açısından önem taşımaktadır.
Sustainable consumption is one of the important issues of today and the future. Because a sustainable nature and society are associated with sustainable consumption habits. It can be said that today's consumers are more sensitive about sustainable consumption. Awareness of nature, environment and animals has increased. Therefore, there has been an increase in the number of consumers with pets. Pet products are a growing market. The aim of this study is to compare the sustainable consumption behaviors of pet owners with consumers who do not have pets. For this purpose, questionnaires of 475 consumers reached by convenience sampling method were evaluated. Surveys were conducted face-to-face and online. According to the findings, consumers with pets have higher sustainable consumption tendencies than consumers without pets. According to this result, businesses that carry out sustainable marketing activities should pay particular attention to pet owners in market segmentation. In the relevant literature, it is seen that there are limited studies on consumers with pets. This study is important in terms of being the first study in the national literature in terms of its research subject.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat Bölümü
RİZE