Bu araştırma 2000-2015 yılları arasında Türkiye’de yenilikçilik konusunda yapılan doktora tezlerinin genel profilini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nde erişime açık olan yenilikçilik konusunda yapılan 100 doktora tezini kapsamaktadır. Tezler özgün dil, yıl, üniversite, enstitü, anabilim dalı, konu, uygulama alanı ve yöntem açısından incelenmiştir. Tarama modeline dayalı olan araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda yenilikçilik konusunda yapılan tezlerin çoğunlukla Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde, İşletme Anabilim Dalı’nda ve İstanbul Üniversitesi’nde çalışıldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca tezlerde en çok araştırılan konunun yenilikçilik performansı, en yaygın kullanılan yöntemin anket yöntemi olduğu tespit edilmiştir.
This study aims to determine the general profile of Phd dissertations written about the innovation in Turkey between the years 2000-2015. The study includes 100 PhD dissertation written about innovation and accessible in Council of Higher Education National Thesis Center. The dissertations have been examined in terms of the original language, year, university, institute, department, issue, application and method. The data acquired in this screening model based study, is analyzed by the content analysis method. As a result of analyses, it was understood that the dissertations on innovation were mostly studied in the Institute of Social Sciences, the Department of Business and Istanbul University. Also, it was determined that the most searched topic was innovation performance and the most commonly used method was survey method in dissertations.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İİBF, İktisat Bölümü, 61080, Trabzon/Türkiye
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.