Bu araştırmada eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulama yaptıkları okullardaki mevcut fiziki ve akademik durumları ile öğretmenlere yönelik gözlemlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırmalardan durum desenine uygun olarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın örneklemini öğretmenlik uygulaması dersi alan, 8 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Adaylardan 4’ü kadın 4’ü ise erkektir. Araştırma kapsamında bir kamu üniversitesinde sınıf öğretmenliği okuyan öğrenciler ile bir dönem öğretmenlik uygulaması dersi yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formları uygulama öncesi öğrencilere dağıtılılarak öğrencilerin öğretmenleri gözlemlemeleri istenmiştir. Ayrıca okulun farklı derslik ve bölümlerine ilişkin kontrol listeleri ile okulun fiziki durumunun öğretmen adayları tarafından gözlenmesi sağlanmıştır. Daha sonra öğrenciler ile görüşme yapılarak gözlemlerini olumlu ve olumsuz durumları da içerecek şekilde eleştirel bir dil ile aktarmaları istenmiştir. Öğrencilerin görüşleri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında okulların fiziki durumlarının yetersiz olduğu, öğretmenlerde yılgınlık ve tükenmişlik gibi belirtilerin gözlendiği, öğretmenlerin mevcut müfredatı düzenli olarak takip ettikleri, öğrencilere fiziksel şiddet uygulamadıkları ve okulda yer alan araç-gereç ve ortamların verimli kullanılmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu bağlamda okul yöneticilerinin okul mekan ve araç-gereçlerini planlarken verimlilik olgusunu ve akademik bağlamı dikkate almaları gerekmektedir.
In this study, it is aimed to determine the current physical and academic status of schools and their observations towards teachers in the schools they practice at. The research is structured in accordance with the situation pattern from qualitative research. The sample of the study consists of 8 teacher candidates who already take teaching practice course. Four of the candidates are women and 4 of them are men. Within the scope of the study, a course on teaching practice was conducted with students studying at a public university. The observation forms prepared by the researcher and distributed to the students before the application and the students were asked to observe the teachers. In addition, it was ensured that the physical status of the school and the checklists for the different classrooms and departments of the school were observed by the teacher candidates. Afterwards, the students were asked to convey their observations in a critical language including positive and negative situations. The views of the students were collected by the semi-structured interview form prepared by the researcher. According to the findings of the research, it was found that the physical conditions of schools were insufficient, the teachers observed symptoms such as anxiety and burnout, teachers followed the current curriculum regularly, did not apply physical violence to students, educational tools and media in the school were not used efficiently. In this context, school administrators should take into consideration the efficiency phenomenon and the academic context when planning school spaces and equipment.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 29 Eylül 2018
|
Bibtex | @araştırma makalesi { uicd465548,
journal = {Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi},
issn = {},
eissn = {2636-8641},
address = {},
publisher = {Zeynel KARACAGİL},
year = {2018},
volume = {1},
pages = {305 - 315},
doi = {10.35235/uicd.465548},
title = {Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler},
key = {cite},
author = {Yurdakal, İbrahim Halil}
} |
APA | Yurdakal, İ . (2018). Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler . Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi , 1 (2) , 305-315 . DOI: 10.35235/uicd.465548 |
MLA | Yurdakal, İ . "Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler" . Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1 (2018 ): 305-315 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uicd/issue/41464/465548> |
Chicago | Yurdakal, İ . "Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler". Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1 (2018 ): 305-315 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler AU - İbrahim Halil Yurdakal Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.35235/uicd.465548 DO - 10.35235/uicd.465548 T2 - Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 305 EP - 315 VL - 1 IS - 2 SN - -2636-8641 M3 - doi: 10.35235/uicd.465548 UR - https://doi.org/10.35235/uicd.465548 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler %A İbrahim Halil Yurdakal %T Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler %D 2018 %J Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi %P -2636-8641 %V 1 %N 2 %R doi: 10.35235/uicd.465548 %U 10.35235/uicd.465548 |
ISNAD | Yurdakal, İbrahim Halil . "Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler". Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 1 / 2 (Aralık 2018): 305-315 . https://doi.org/10.35235/uicd.465548 |
AMA | Yurdakal İ . Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2018; 1(2): 305-315. |
Vancouver | Yurdakal İ . Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2018; 1(2): 305-315. |
IEEE | İ. Yurdakal , "Öğretmen Adaylarının Gözünden Okul ve Öğretmenler", Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 1, sayı. 2, ss. 305-315, Ara. 2018, doi:10.35235/uicd.465548 |