Hem uluslararası düzeydeki hem de Türkiye’deki eğitim
kurumlarına bakıldığında gastronominin daha çok turizm ve ağırlama alanlarıyla
ilişkilendirildiği görülmektedir. İnsanlar her gittiği yerde öncelikle
hayatlarını devam ettirebilmek için yiyecek ve içeceklere ihtiyaç duymaktadır.
Bu açıdan bakıldığında tüm turistik destinasyonlarda yiyecek ve içeceklerin
turistler tarafından önemli bir ihtiyaç olduğu söylenebilir. Bu durum,
gastronomiyi daha önemli kılmaktadır. Gastronomi sayesinde, turistlerin
unutulmaz bir seyahat deneyimi yaşamaları mümkün hale gelmektedir. Unutulmaz
bir yiyecek-içecek deneyimi de turistlerin destinasyon deneyimlerini
etkileyebilmektedir. Ayrıca gastronomi turizmi sayesinde turizm
destinasyonlarının güçlü bir imaja sahip olmaları da mümkün olabilmektedir.
Böylelikle gastronominin turizm ile ilişkisi biralan olduğu ifade edilebilir. Bu araştırmada da gastronomi ve turizm ilişkisi kapsamında ele alınan
araştırmalar inceleme konusuna göre farklı kategorilere ayrılarak
incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda gastronomi ve turizm ilişkisi bağlamında
yapılan çalışmaların hangi konularla ilgili olduğu, hangi değişkenleri
kapsadığı; bu çalışmalarda ne tür yöntemlerin tercih edildiği ve hangi
bulguların ortaya çıktığı aktarılmıştır. Mevcut durumda gastronomi ve turizm
ilişkisi üzerine yapılan çalışmaların turist davranış ve deneyimleri,
gastronomik kimlik ve gastronomik turizm ürünleri, destinasyonların
pazarlanması ve strateji konularıyla ilgili olduğu görülmektedir. Literatürde,
gastronomi ve turizm ilişkisinde konular bakımından bir sınıflandırma yapan
herhangi bir çalışmaya rastlanılmaması nedeniyle bu araştırmanın hem literatüre katkı sağlayacağı hem de
yapılacak çalışmalar açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.
Both the international context as well as in Turkey,
Gastronomy education are associated with more tourism and hospitality field.
People need food and drinks to maintain their lives. From this point of view,
it can be said that food and drinks are an important need of tourists in all
tourist destinations. According to this situation, gastronomy gains more
importance. Thanks to the gastronomy, it is possible for tourists to have
memorable travel experience. Memorable food and beverage experience may affect
the tourist experience of tourists. In addition, it can be said that tourism
destinations may have a strong image with gastronomy tourism. Thus, it is
obvious that the relationship between gastronomy and tourism is exist. In the
present study, the researches in the context of gastronomy and tourism
relations were examined by different categories according to their subjects. To this end, it is
aimed to find out which topics are related to gastronomy and tourism relations
and which variables are covered; what kind of methods are preferred and what
kinds of findings have emerged in these studies. In the present case, it has
been observed that studies in gastronomy and tourism are related to the issues
such as tourist behavior and experience, gastronomic identity and gastronomic
tourism products, marketing of destinations and strategies. Since there is no study found on the
classification of gastronomy and tourism relationship with regards to subjects
in the literature, it is thought that this study will be beneficial in terms of
both contributing to the literature and future studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |