Bu çalışmada; Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) öğrencilerinin konuşma kaygıları ve öz-yeterliklerinin cinsiyet, öğretim türü, ekonomik durum, ikamet yeri ve eğitim alınan branş değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Sivas Cumhuriyet Üniversitesi SHMYO’da eğitim görmekte olan 335 kız, 116 erkek olmak üzere 451 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin konuşmaya yönelik yaşadıkları kaygı durumlarının belirlenmesi için Sevim (2012) tarafından geliştirilen ve 20 maddeden oluşan “Konuşma Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin toplam güvenirliği .91, bu çalışmada ise .94 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin öz-yeterlik algılarını belirlemek içinse Sherer, Maddux, Mercandante, Dunn, Jacobs ve Rogers (1982) tarafından geliştirilen Türkçeye uyarlaması Yıldırım ve İlhan (2010) tarafından yapılan “Genel Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, başlama, yılmama ve ısrar olmak üzere üç alt boyuttan ve toplamda 17 maddeden oluşmaktadır. Uyarlanan ölçeğin güvenirliği .80, bu çalışmada ise .84 olarak bulunmuştur. Araştırma verilerinin analizinde; Kolmogorov-Smirnov (K-S), Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Bağımsız T Testi, ANOVA, LSD, Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin konuşma kaygılarının öğretim türü, ekonomik durum, ikamet yeri ve branş değişkenleri; genel öz-yeterliklerinin cinsiyet, ekonomik durum ve branş değişkenleri açısından anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin konuşma kaygıları ve genel öz-yeterlikleri arasında orta düzeyde (.-57) negatif yönde bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
It is aimed to determine whether there is a significant difference in the speaking anxiety and self-sufficiency of the Vocational School of Health Services students in terms of gender, type of education, economic situation, place of residence and branch of education, in this study. The sample of the research is constituted by 451 students in total, comprising 335 girls and 116 boys, being education in Health Services Vocational School of Sivas Cumhuriyet University in the spring period of 2018-2019 education- training year. In order to determine the speaking anxiety of the students, the “Speaking Anxiety Scale” which consisting of 20 items and one size developed by Sevim (2012), was used for the collection of data for research. The reliability of the scale determined to be .91, was found to be 0.94 in this study too. In order to determine the self-sufficiencies of the students, the “General Self-Sufficiency Scale” developed by Sherer, Maddux, Mercandante, Dunn, Jacobs and Rogers (1982) and adopted to Turkish by Yıldırım and İlhan (2010), was used. The scale comprises three sub-dimensions, namely quitting and insistence, and a total of 17 articles. The total reliability of the scale adapted was found as .80, and in this study as .84. The data related to the research was analyzed using Kolmogorov-Smirnov (K-S), Arithmetic Average, Standard Deviation, Independent T Test, ANOVA, LSD, Pearson Correlation Coefficient. It was concluded that the self-sufficiencies of the students were significantly different by the economic situation, gender and branch variables; the speaking anxiety of the students were significantly different by the place of residence, type of education, economic situation and branch variables. Besides, it was determined that total score correlations of the speaking anxiety and self-sufficiencies of the students were at medium level in negative direction (-.57).
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 12 Şubat 2019
|
Bibtex | @araştırma makalesi { uicd526073,
journal = {Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi},
issn = {},
eissn = {2636-8641},
address = {},
publisher = {Zeynel KARACAGİL},
year = {2019},
volume = {2},
pages = {124 - 147},
doi = {10.35235/uicd.526073},
title = {Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi},
key = {cite},
author = {Arslan, Aysel and Ilıman, Ebrar and Aslan, Rukiye}
} |
APA | Arslan, A , Ilıman, E , Aslan, R . (2019). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi , 2 (4) , 124-147 . DOI: 10.35235/uicd.526073 |
MLA | Arslan, A , Ilıman, E , Aslan, R . "Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi" . Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2 (2019 ): 124-147 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uicd/issue/50625/526073> |
Chicago | Arslan, A , Ilıman, E , Aslan, R . "Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2 (2019 ): 124-147 |
RIS | TY - JOUR T1 - Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi AU - Aysel Arslan , Ebrar Ilıman , Rukiye Aslan Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.35235/uicd.526073 DO - 10.35235/uicd.526073 T2 - Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 124 EP - 147 VL - 2 IS - 4 SN - -2636-8641 M3 - doi: 10.35235/uicd.526073 UR - https://doi.org/10.35235/uicd.526073 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi %A Aysel Arslan , Ebrar Ilıman , Rukiye Aslan %T Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi %D 2019 %J Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi %P -2636-8641 %V 2 %N 4 %R doi: 10.35235/uicd.526073 %U 10.35235/uicd.526073 |
ISNAD | Arslan, Aysel , Ilıman, Ebrar , Aslan, Rukiye . "Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 2 / 4 (Aralık 2019): 124-147 . https://doi.org/10.35235/uicd.526073 |
AMA | Arslan A , Ilıman E , Aslan R . Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2019; 2(4): 124-147. |
Vancouver | Arslan A , Ilıman E , Aslan R . Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2019; 2(4): 124-147. |
IEEE | A. Arslan , E. Ilıman ve R. Aslan , "Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Konuşma Kaygıları ve Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 2, sayı. 4, ss. 124-147, Ara. 2019, doi:10.35235/uicd.526073 |