Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 2010-2018 ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTE VE KAZANIMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 64 - 86, 30.03.2018

Öz

 Bireysel ve
toplumsal hayatımızda deneysel bir bilim olarak ele alınan ve çok önemli bir
yere sahip olan eğitimin, başarı ile neticelendirilmesinin temel
şartlarından birisi de yapılacak etkinliklerin bir program dahilinde
 yürütülmesidir. Zira fertlerin ve toplumların ideal eğitim hedeflerine
erişebilmelerindeki başarısı,eğitim etkinliklerini rastlantı ve gelişigüzellikten
uzak, belirli bir program doğrultusunda yürütmeleriyle doğru orantılıdır. Bu a
raştırma nitel bir analiz çalışması olup; 2010 yılında kabul edilen İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programıyla, 2018 yılında onaylanan İDKAB
Öğretim Programı ünite ve kazanımları karşılaştırılarak, dersin müffredatında
herhangi bir değişikliğin olup olmadığı, eski program davranışçı yaklaşımı esas
alırken yeni programın nasıl bir yaklaşımla hazırlandığı incelenecektir. Ayrıca
yaptığımız çalışmada ulaştığımız sonuçlar ile bu sonuçlar çerçevesinde öneriler
sunulacaktır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAbdurrahman, Güzel- Özay Karadağ (2013). “Ana Dili Eğitimi Dergisi ”Anlatma becerileri açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar)”na eleştirel bir bakış, s. 45-52.Çekin, Abdulkadir (2016). “Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi”, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı İle Ortaokul Temel Dini Bilgiler Dersi Öğretim Programı Kazanımlarındaki Duyuşsal Hedefler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma, S.6 C.3.Demirel, Özcan (2016). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem A Yayıncılık, Baskı: 9, s. 6.Doğan, Recai, Cemal Tosun (2002) .İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü veAhlak Bilgisi Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.Doğan, Recai, Nurullah Altaş, Remziye Yılmaz (2007).Örgün Din Eğitimi‛,Din Bilimleri-I, Ed. Cemal Tosun, Ankara: Ankuzem Yayınları.Ertürk, Selahattin (1997).Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Meteksan.Karataş, Süleyman (2010)."İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretimProgramına İlişkin Öğretmen Görüşleri’’ Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, s.3.Kaymakcan, Recep,İbrahim Aşlamacı, Mustafa Yılmaz, Adnan Telli,(2013). Seçmeli Din EğitimiDersleri İnceleme ve Değerlendirme Raporu, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Komisyon (2000). “Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler dergisi” İlköğretim Din Kültürü ve AhlakBilgisi Öğretim Programı, S. 2517, Ekim.MEB.,(2010) .İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.MEB. (2018). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı: Devlet Kitapları Müdürlüğü.Selçuk, Mualla (2005). Din Öğretiminde Yeni Açılımlar‛, Ülkemizde Laik Eğitim Sisteminde Sosyal Bilim Olarak Din Öğretimi Kurultayı, Malatya, , s. 171-172.Tosun, Cemal, (2005).Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegema Yay., 3. bs., Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hayati Tetik

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 21 Mart 2018
Kabul Tarihi 16 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Tetik, Hayati. “İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 2010-2018 ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTE VE KAZANIMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Universal Journal of Theology 3/1 (Mart 2018), 64-86.