In this study, the effects of digital transformation and change in the banking sector on customer experience, customer satisfaction, and customer loyalty were examined. Within the scope of the research, the data were obtained from digital banking customers by survey method (n=336). The results acquired from the research were analysed (Anova) and interpreted by the SPSS statistical program. Based on the data obtained by this research, the frequency and intensity of the use of digital banking applications were found to be high, and the use of mobile banking applications, especially among digital banking transactions, was higher than the others. Moreover, it has been determined by the analysis that there is a significant relationship between customer experience, customer satisfaction, and loyalty in digital banking applications.
Digital Banking Customer Experience Customer Satisfaction Customer Loyalty
Bu çalışmada bankacılık sektöründeki dijital dönüşümün ve değişimin müşteri deneyimi, müşteri tatmini ve sadakatine etkisi incelenmiştir. Araştırma kapsamında veriler, dijital bankacılık müşterilerinden anket yöntemiyle (n=336) elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı aracılığı ile analiz edilmiş (Anova) ve yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre dijital bankacılık uygulamalarının kullanım sıklığı ve yoğunluğu yüksek bulunmuş, özellikle dijital bankacılık işlemlerinden mobil bankacılık uygulamalarının kullanımı diğerlerine göre fazla çıkmıştır. Ayrıca dijital bankacılık uygulamalarında müşteri deneyimi, müşteri tatmini ve sadakati arasında anlamlı etkileşim olduğu yapılan analizler ile tespit edilmiştir.
Dijital Bankacılık Müşteri Deneyimi Müşteri Tatmini Müşteri Sadakati
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License