Bu araştırmanın temel amacı ortaokul yedinci sınıf düzeyindeki öğrencilerin akademik benlik algıları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Akademik başarı; somut ve nesnesi olan bir kavramken, akademik benlik algısı soyut ve duyuşsal bir kişilik özelliğidir. Bu iki değişkenin birbirini hangi koşullar altında ne şekilde etkilediği ise birçok araştırmanın konusu olmuştur. Çalışmamız bu bağlamda insanın yaşam boyu geliştirip olgunlaştırmaya çalıştığı benlik bütünlüğü ve bunun parçalarına değinerek, akademik benlik algısı oluşturmanın başarıya giden yolda temel basamak olduğunu vurgulamaktadır. İnsanın kendi ile ilgili düşüncelerini içeren benlik kavramını ve bu kavramın akademik hayatla bağdaştığı akademik benlik algısını inceleyip öğrencilerimizin içsel süreçlerine ışık tutması açısından bu araştırma önemlidir. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın çalışma evrenini Bursa İlinin Mudanya İlçesine bağlı Hatice-İsmail Hakkı Kayan Ortaokulu yedinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (N=90). Araştırmaya ilişkin verilerin toplanmasında Akademik Öz-yeterlik Ölçeği (Kandemir, 2010) kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken IBM SPSS 22.00 istatistik paket programı üzerinden korelasyon ve t-testi analizi istatistiksel çözümlemesi uygulanmıştır. Korelasyon analizinde; öğrencilerin ölçek puanları ile mihver derslerindeki başarı notları veri olarak girilerek bu değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına bakılmış ve cinsiyet değişkeninin, notları ve akademik benlik algıları ile ilişkisine de t-testi sonuçları ile karar verilmiştir. Araştırmanın bulguları genel olarak özetlendiğinde akademik benlik algısı puanları ile ders notlarının pozitif yönlü korelasyon gösterdiği tespit edilmiş ve cinsiyet değişkeninin öğrencilerin ders başarı notları ya da akademik benlik algılarıyla ilişkili olmadığı görülmüştür.
The main purpose of this study is to determine the relationship between the academic self-perception and academic achievement of seventh grade middle school students. Academic success; while it is a concrete and object concept, academic self-perception is an abstract and affective personality trait. How these two variables affect each other under what conditions has been the subject of many studies. In this context, our study emphasizes that creating an academic self-perception is the basic step towards success, by referring to the self integrity that people try to develop and mature throughout life and its parts. This study is important in terms of examining the concept of self, which includes people's thoughts about themselves, and the academic self-perception in which this concept is compatible with academic life and shedding light on the internal processes of our students. The study population of the research patterned in the relational survey model consists of the seventh grade students of Hatice-İsmail Hakkı Kayan Secondary School in Mudanya District (N=90). Academic Self-Efficacy Scale (Kandemir, 2010) was used to collect data related to the research. While analyzing the data, statistical analysis of correlation and t-test analysis was applied over IBM SPSS 22.00 statistical package program. In correlation analysis; the scale scores of the students and their achievement grades in their core courses were entered as data, and it was examined whether there was a significant relationship between these variables, and the relationship between the gender variable and their grades and academic self-perception was determined by t-test results. When the findings of the study were summarized in general, it was found that academic self-perception scores and lecture grades showed a positive correlation, and it was seen that the gender variable was not related to students' course grades or academic self-perceptions.
Personality Self Academic Self-Perception Academic Achievement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License