Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SETTING UP A SCREEN PRINTING ATELİER WITH ALTERNATIVE METHODS IN UNIVERSITIES

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 4, 1406 - 1428, 31.12.2021
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1012723

Öz

Individuals dealing with art need a suitable atelier environment in order to facilitate their creation processes. Printmaking classes, which include independent fields such as relief printing, intaglio printing, flat printing and screen printing, are one of the applied courses held in the atelier environment. The main difference that distinguishes printmaking courses from other applied courses is that the practice ateliers of each printing area vary in terms of equipment and materials. The printmaking technique that individuals who receive art education encounter within the scope of the course will need a atelier environment when they want to make artistic production outside of their school life. Screen printing, which needs a special area in the atelier environment, is widely used in both artistic and industrial areas. Screen printing takes its place in the programs as a compulsory or elective course when universities have the appropriate atelier infrastructure. However, since these opportunities cannot be provided in many universities, screen printing courses cannot be given. The teaching of screen printing, which is an important type of printing in addition to relief and intaglio printing in printing atelier, is very important for the student to experience various techniques together. In this article, since the person who wants to experience the screen printing technique will need a workshop environment, information will be given about how to set up an efficient atelier with low costs, at home or in a suitable atelier environment, with alternative methods.

Kaynakça

  • Akgül, A. (2012). Serigrafi Baskı Sisteminde Gaze Seçim Parametrelerinin İrdelenmesi.AJIT-e: Online AcademicJournal of Information Technology.3(7). 22-27.
  • Bayram, B. (1996). Grafik Sanatlarında Sanatsal Amaçlı Serigrafi Tekniği İle Yaklaşımlar.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Esen, E. & Gündoğdu, D. (2021). Su Bazlı Boyalarla Yapılan Serigrafi Baskı Tekniğinde Karşılaşılan Yaygın Problemler ve Çözümleri. SDÜ Art-E, Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi:14(27).406-433.
  • Grabowski, B. &Fick, B. (2012). Baskıresim. Kapsamlı Materyaller & Teknikler Rehberi.Simper Atay Eskier – (Arif Ziya Tunç, Çev.) İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • Işık, A. R. (2003). Serigrafi Baskı Problemlerinin Çözümüne Yönelik Tespitler. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Kara, D. (1989). Serigrafi Baskı Resim. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kılıçeri, Ü. (2004). Serigrafi Baskı Tekniği ve Eğitimde Kullanım Alanları. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Saff, D. &Sacilotto, D. (1978), PrintmakingHistoryandProcess, Thomson Learning. New York :Holt, Rinehartand Winston. Uğur, E. (1993). Serigrafi Baskıda Fotomekanik Yöntemler. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Uğur, E. (2019). Serigrafi Baskı Tekniğinde Kalıp Malzemesi Olarak Kullanılan Sentetik Dokumaların Baskı Kalitesi ve Kullanım Performansını Belirleyen Üretim Süreçlerinin Analizi. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (15), 526-534.
  • Zencirci, E.D. (2008). Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarında Özgün Baskının Yaratıcı Düşünme Becerileri ve Öz-Yeterlik Algısı Üzerindeki Yansıması. (YayımlanmamışDoktora Tezi) Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.

ÜNİVERSİTELERDE ALTERNATİF YÖNTEMLERLE BİR SERİGRAFİ BASKIRESİM ATÖLYESİ KURULUMU

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 4, 1406 - 1428, 31.12.2021
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1012723

Öz

Sanat ile uğraşan bireyler yaratım süreçlerini kolaylaştırabilmek için uygun bir atölye ortamına ihtiyaç duymaktadırlar. Bünyesinde yüksek baskı, çukur baskı, düz baskı ve serigrafi baskı gibi birbirinden bağımsız alanları barındıran baskıresim dersleri, atölye ortamında gerçekleştirilen uygulamalı derslerden biridir. Baskıresim derslerini, diğer uygulamalı derslerden ayıran temel farklılık her bir baskı alanına ait uygulama atölyelerinin ekipman ve materyal açısından değişiklik göstermesidir. Sanat eğitimi alan bireylerin ders kapsamında karşılaştıkları baskıresim, okul yaşantıları haricinde sanatsal üretim yapmak istediklerinde atölye ortama ihtiyaç duyacaklardır. Atölye ortamında özel bir alana ihtiyaç duyan serigrafi baskı hem sanatsal hem de endüstriyel alanda kullanımı oldukça yaygındır. Serigrafi baskı üniversitelerin uygun atölye altyapısına sahip olduğu durumlarda, zorunlu veya seçmeli ders olarak programlardaki yerlerini almaktadır. Ancak birçok üniversitede bu imkanlar sağlanamadığı için serigrafi baskı dersleri verilememektedir. Baskı atölyelerinde yüksek ve çukur baskı haricinde önemli bir baskı çeşidi olan serigrafi baskının da öğretimi, öğrencinin çeşitli teknikleri bir arada deneyimleyebilmesi için oldukça önemlidir. Bu makale ile serigrafi baskı tekniğini deneyimlemek isteyen kişi, kendi imkanları dahilinde atölye kurulumunu gerçekleştirebilir hale gelecektir. Ayrıca düşük maliyetler ile ev veya uygun bir atölye ortamında alternatif yöntemler ile nasıl verimli bir atölye kurulumu gerçekleştirebileceği hakkında bilgiler verilecektir.

Kaynakça

  • Akgül, A. (2012). Serigrafi Baskı Sisteminde Gaze Seçim Parametrelerinin İrdelenmesi.AJIT-e: Online AcademicJournal of Information Technology.3(7). 22-27.
  • Bayram, B. (1996). Grafik Sanatlarında Sanatsal Amaçlı Serigrafi Tekniği İle Yaklaşımlar.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Esen, E. & Gündoğdu, D. (2021). Su Bazlı Boyalarla Yapılan Serigrafi Baskı Tekniğinde Karşılaşılan Yaygın Problemler ve Çözümleri. SDÜ Art-E, Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi:14(27).406-433.
  • Grabowski, B. &Fick, B. (2012). Baskıresim. Kapsamlı Materyaller & Teknikler Rehberi.Simper Atay Eskier – (Arif Ziya Tunç, Çev.) İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • Işık, A. R. (2003). Serigrafi Baskı Problemlerinin Çözümüne Yönelik Tespitler. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Kara, D. (1989). Serigrafi Baskı Resim. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kılıçeri, Ü. (2004). Serigrafi Baskı Tekniği ve Eğitimde Kullanım Alanları. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Saff, D. &Sacilotto, D. (1978), PrintmakingHistoryandProcess, Thomson Learning. New York :Holt, Rinehartand Winston. Uğur, E. (1993). Serigrafi Baskıda Fotomekanik Yöntemler. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi) Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Uğur, E. (2019). Serigrafi Baskı Tekniğinde Kalıp Malzemesi Olarak Kullanılan Sentetik Dokumaların Baskı Kalitesi ve Kullanım Performansını Belirleyen Üretim Süreçlerinin Analizi. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (15), 526-534.
  • Zencirci, E.D. (2008). Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarında Özgün Baskının Yaratıcı Düşünme Becerileri ve Öz-Yeterlik Algısı Üzerindeki Yansıması. (YayımlanmamışDoktora Tezi) Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erol Murat Yıldız 0000-0003-1065-0771

Buse Kızılırmak 0000-0002-9407-5868

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yıldız, E. M., & Kızılırmak, B. (2021). ÜNİVERSİTELERDE ALTERNATİF YÖNTEMLERLE BİR SERİGRAFİ BASKIRESİM ATÖLYESİ KURULUMU. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 5(4), 1406-1428. https://doi.org/10.47525/ulasbid.1012723

19792  21391 18309     

Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License