Etik iklim, bir işletmedeki tutumların, davranışların, kuralların ve etik kodların oluşturduğu paydaşlarca algılanan kurumsal ortamdır. Bu ortam, kurumların kendi kadar paydaşlarını, bugün kadar gelecek nesilleri de düşünmesini ifade eden “sürdürülebilirlik” anlayışını ve kurumun faaliyetlerinin insanlar üzerindeki izlenimi olan “kurumsal itibarı” etkilemektedir. Kurumun sahip olduğu etik iklim, sürdürülebilirlik yaklaşımı ve itibar, kurumları benzerlerinden farklı kılan, özgün temel kaynaklarındandır. Bu farklılığı ortaya koyan öncelikli olarak yöneticiler ve kurumlardır. Konulara kurumların bakış açısı ve yöneticilerin yaklaşımı kurumsal başarı için son derece önemlidir. Konular hakkında ortaya konan bu önemin ve yaklaşımın yönetici ve kurumların özellikleri ile etkileşimde olup olmadığı sorusuna cevap arandığı ve alan yazında benzer çalışmalar bulunmadığı için bu araştırma gerçekleştirilmiştir.
Çalışma, kurumlar açısından büyük öneme sahip bu üç yaklaşımın arasındaki etkileşimi yönetici ve kurum özellikleri açısından analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, başarısı Türkiye’nin bağımsız araştırma firmalarınca tescil edilmiş kurumlarındaki 448 yöneticiyle, anket yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Yaklaşımlar arası etkileşimler, demografik ve kurumsal özelliklerle ilgili verilerle, Yapısal Eşitlik Modelinde yer alan çoklu grup analizi (Multi Group Analysis) yöntemiyle test edilmiştir. Yöneticilerin görüşlerine göre yapılandırılan araştırma sonucunda, yönetici ve kurum özelliklerinin, üç değişkenin birbirleri ile etkileşiminde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Söz konusu özelliklere göre sonuçların farklılık göstermediği de tespit edilmiştir. Bu da tüm kurumlar tarafından, yönetici ve kurum özelliklerinden bağımsız bir şekilde, bu konulara önem verilmesi ve uygulanması gerektiğini göstermektedir.
Etik iklim kurumsal sürdürülebilirlik kurumsal itibar yönetici algısı yapısal eşitlik modeli demografik
Çalışma için herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.
-
-
Ethical Climate is the institutional environment perceived by the stakeholders formed by the attitudes, behaviors, rules, and ethical codes in a business. This environment affects the approach of "sustainability", which means that institutions should think about their stakeholders, as well as future generations, and "corporate reputation", which is the impression of the activities of the institution on people. The ethical climate, corporate reputation, and sustainability practices of the institution are among the original basic resources that make institutions different from their equivalents. It is primarily managers and institutions that reveal this difference. The point of view of the institutions and the approach of the managers are crucial for corporation success. This research was carried out due to a search for an answer to the question of whether the importance and approaches of the subjects interact with the characteristics of managers and institutions, and there have not found any similar studies in the literature.
This study aims to analyze the interaction between these three approaches, which are of great importance for institutions, in terms of manager and institution characteristics. The research was conducted with 448 managers in institutions whose success was registered by independent research firms in Turkey, using the survey method. Interactions between approaches were tested with data on manager and institution characteristics, using the Multi-Group Analysis method in the Structural Equation Model. As a result of the research, which was structured according to the opinions of the managers, it was detected that the characteristics of the manager and the institution had a significant and positive effect on the interaction of the three variables with each other. It has also been determined that the results do not differ according to the mentioned characteristics. This shows that these issues should be given importance and applied by all institutions, regardless of the characteristics of the manager and the institution.
Ethical climate corporate sustainability corporate reputation manager perception structural equation model demographic
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License