Bu çalışmanın amacı; ortaokul öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları stres kaynaklarını tespit etmek ve öğretmenlerin okul idarecilerinden beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler mülakat tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay Yayladağı Turfanda Ortaokulu, Atatürk Ortaokulu ve Çatbaşı Ortaokulu’nda görevli 6 kadın 6 erkek öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin hizmet verdiği okullar, eğitim kalitesi, bulunduğu yerin eğitim seviyesi, ekonomik gelir ve fiziki koşulları göz önünde bulundurularak düşük, orta ve yüksek seviye olmak üzere üç kategoriye ayrılmıştır. Bulgular, öğretmenlerin birden fazla alanda strese maruz kaldıklarını, bu durumun performanslarına olumsuz etki ettiğini açık şekilde ortaya koymuştur.
The aim of this study is to identify the sources of stress faced by secondary school teachers and to reveal the teachers’ expectations from school administrators. In this study, the method of qualitative research was used and the data were obtained by conducting the interview. The study group of this research consists of 12 secondary school teachers, 6 male and 6 female teachers working in Hatay Yayladağı Turfanda Secondary School, Atatürk Secondary School, and Çatbaşı Secondary School. The teachers working at those schools were divided into three categories such as low, medium, and high levels regarding the quality of education, the education level of the place, economic income, and physical conditions. The results of this study showed that teachers are exposed to stress in more than one area, which negatively affected their performance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License