Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ART DIRECTING LESSON AS A COLLOBRATIVE LEARNING PRACTICE

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 37 - 53
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1573291

Öz

In the Art Direction course, students connect with various art disciplines, including painting, graphic design, cinema, photography, literature, architecture, and theater. The course begins with script and textual work, progressing through sketches, drafts, and storyboards to visual designs. As part of the course, architectural spaces are converted into cinematic environments through photography and film shoots, followed by editing, post-production, and film screenings. A key research question explores the process of transforming architectural spaces into cinematic ones and integrating this transformation into the course content. Another inquiry examines the impact of the course on both students and instructors, focusing on how it fosters growth and adaptation. During the pandemic, the newly established Graphic Arts Department was allocated a building initially designed for a different purpose. This study investigates how the challenges of converting this building into functional workshop spaces were creatively addressed to establish dynamic and productive environments. Using the A/r/tography method, this research examines the processes of creation, inquiry, and application in the Art Direction course from the perspectives of both students and instructors.

Kaynakça

  • Bardwell, D. & Thompson, K. (2012). Film Sanatı, 9th Edition, Çev. Ertan Yılmaz, Emrah Suat Onat, 2. Baskı, Ankara, Deki Sinema.
  • Bedir Erişti, S. D. (2022). A/r/tografik Araştırma Nedir?. S. D. Bedir Erişti, & I. Rita (Ed) içinde, A/r/tografi: Uygulama Tabanlı Aaraştırma Yöntemi (2. b., s. 6-44). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dmytryk, E. & Dmytryk, J.P. (2011). Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu,3. Basım, Doruk Yayımcılık.
  • Halligan, F. (1998). Production Design, Film Craft, UK.
  • Irwin, R. L., Beer, R., Springgay, S., Grauer, K., Xiong, G., &Bickel, B. (2006). The Rhizomatic Relations of A/r/tography. Studies in Art Education, 48(1), 70–88.
  • Irwin, R., Barney, D., & Golparian, S. (2021). A/r/tografi, Görsel Araştırmalar İçin Bir Yöntem. S. D. Bedir Erişti (Ed.) içinde, Görsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Katz, S. D. (1991). Film Directing Shot by Shot, Michael Wiese Productions, USA.
  • Pallasma, J. (2001). The Architecture of Image: Existential Space in Cinema. Helsinki: Rakennustieto Oy.
  • Rudolf, A. (1971). Art and Visual Perception, University of California Press, LA, USA.
  • San, İ., & Bedir Erişti, S. D. (2022). Sanat ile Bilimselliği Yakalamanın Yolu: A/r/tografi Araştırmaları. S. D. Bedir Erişti, & I. Rita (Ed) içinde, A/R/Tografi: Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi (2. b., s. 2-6). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sözen, M. & Tanyeli, U. (2005) Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, 8. Basım, İstanbul.

BİRLİKTE ÖĞRENME PRATİĞİ OLARAK SANAT YÖNETMENLİĞİ DERSİ

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 37 - 53
https://doi.org/10.47525/ulasbid.1573291

Öz

Sanat Yönetmenliği dersi; Güzel Sanatlar ve İletişim Fakülteleri’nde; Sinema, Grafik, İletişim Tasarım, Görsel İletişim ve Tasarım bölümlerinde yürütülen teorik ve uygulamalı bir derstir. Bu derste öğrenciler, resim, grafik, sinema, fotoğraf, edebiyat, mimari, tiyatro gibi sanat disiplinleri ile ilişki kurabilmektedir. Sanat Yönetmenliği dersi senaryo ve metinsel bir çalışma ile başlayıp; eskizler, taslaklar, storyboardlar, görsel tasarımlarla süreç devam etmektedir. Mimari mekânların sinemasal mekâna dönüşmesi, fotoğraf ve film çekimlerinin yapılması, kurgu, post-prodüksiyon ve filmlerin gösterim süreçleriyle tamamlanmaktadır.
Araştırma problemlerinden biri, mimari mekânların nasıl sinematik mekânlara dönüştürüldüğü ve bu dönüşümün ders içeriğinin nasıl bir parçası haline geldiğidir. Bir diğer sorgulama ise ders içeriğinin hem öğrencileri hem de eğitmenleri nasıl dönüştürebildiğidir. Pandemi döneminde aktif hale gelen ve ilk öğrencilerini alan Grafik Sanatlar Bölümüne tahsis edilen, farklı bir amaçla inşa edilmiş binanın atölyelere uygun olarak dönüştürülme süreçlerinin olumsuz etkilerinin nasıl yaratıcı bir süreçle yaşama ve üretme alanlarına çevrilebileceği ise çalışmanın ana sorgulamalarından bir diğeridir.
Tüm bu sorgulamalar için uygun bir alan sağladığına inanılan Sanat yönetmenliği dersinde gerçekleşen yeni sorgulama, yaratım ve uygulama süreçlerinin öğrenciler ve ders yürütücüleri açısından nasıl gerçekleştiğinin A/r/tografi yöntemi kullanılarak araştırılması bu çalışmanın içeriğini oluşturmaktadır.

Etik Beyan

Balıkesir Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Komisyonu tarafından 08.06.2022 tarih ve E-19928322-300-150211 sayılı etik kurul onayı alınmıştır.

Kaynakça

  • Bardwell, D. & Thompson, K. (2012). Film Sanatı, 9th Edition, Çev. Ertan Yılmaz, Emrah Suat Onat, 2. Baskı, Ankara, Deki Sinema.
  • Bedir Erişti, S. D. (2022). A/r/tografik Araştırma Nedir?. S. D. Bedir Erişti, & I. Rita (Ed) içinde, A/r/tografi: Uygulama Tabanlı Aaraştırma Yöntemi (2. b., s. 6-44). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dmytryk, E. & Dmytryk, J.P. (2011). Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu,3. Basım, Doruk Yayımcılık.
  • Halligan, F. (1998). Production Design, Film Craft, UK.
  • Irwin, R. L., Beer, R., Springgay, S., Grauer, K., Xiong, G., &Bickel, B. (2006). The Rhizomatic Relations of A/r/tography. Studies in Art Education, 48(1), 70–88.
  • Irwin, R., Barney, D., & Golparian, S. (2021). A/r/tografi, Görsel Araştırmalar İçin Bir Yöntem. S. D. Bedir Erişti (Ed.) içinde, Görsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Katz, S. D. (1991). Film Directing Shot by Shot, Michael Wiese Productions, USA.
  • Pallasma, J. (2001). The Architecture of Image: Existential Space in Cinema. Helsinki: Rakennustieto Oy.
  • Rudolf, A. (1971). Art and Visual Perception, University of California Press, LA, USA.
  • San, İ., & Bedir Erişti, S. D. (2022). Sanat ile Bilimselliği Yakalamanın Yolu: A/r/tografi Araştırmaları. S. D. Bedir Erişti, & I. Rita (Ed) içinde, A/R/Tografi: Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi (2. b., s. 2-6). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sözen, M. & Tanyeli, U. (2005) Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, 8. Basım, İstanbul.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Yılmaz 0000-0003-3773-3067

Öznur Işır 0000-0002-7231-0329

Erken Görünüm Tarihi 28 Ocak 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2024
Kabul Tarihi 27 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., & Işır, Ö. (2025). BİRLİKTE ÖĞRENME PRATİĞİ OLARAK SANAT YÖNETMENLİĞİ DERSİ. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 37-53. https://doi.org/10.47525/ulasbid.1573291

19792  21391 18309     

Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License