Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF ACADEMICIANS' PERCEPTIONS OF LEARNING ORGANIZATIONAL CULTURE ON THE MEANINGFUL WORK AND WORK ENGAGEMENT: THE CASE OF A STATE UNIVERSITY

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 36 - 49, 16.07.2024

Öz

The purpose of this study is to examine the effect of academics' perceptions of learning organizational culture on the meaning of work and work engagement. The population of the study consists of academicians working in a state university (N = 1530). The sample of the study consists of 215 participants (n= 215) who were reached through the online survey technique according to the convenience sampling method and who voluntarily agreed to participate in the study. The data were collected using the 'Learning Organization Scale', the validity and reliability of which was conducted by Çetin and Baydar (2021), the 'Meaning of Work Scale' developed by Steger et al. (2012), the ' Work Engagement Scale' developed by Schaufeli et al. (2006) and the 'Personal Information Form'. Descriptive statistical methods (number, percentage, mean and standard deviation), Pearson correlation test and multiple linear regression analysis were performed using SPSS package program. As a result of the analyses, it was found that there was a significant positive relationship between the participants' perceptions of learning organizational culture and the meaningful work and work engagement. Thus, it was determined that if the participants' perceptions of learning organizational culture increase, the meaningful work and work engagement they attribute to work also increase. In addition, it was found that the participants' perceptions of learning organizational culture for their organizations positively affected the meaning of work and work engagement.

Kaynakça

  • Akın, A., Hamedoglu, M. A., Kaya, Ç. ve Sarıçam, H. (2013). Turkish Version of The Work and Meaning Inventory (WAMI): Validity and Reliability Study. Journal of European Education. 3(2): 11-16.
  • Alparslan, A. M., Yastıoğlu, S. ve Polatcı, S. (2023). İşin Anlam Kaynakları Ölçeği: Ölçek Geliştirme, Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. İşletme Araştırmaları Dergisi. 15(3): 2028-2047.
  • Anwar, R. and Niode, S. H. M. (2017). The Effects of Learning Organization Towards Employees’ İnnovative Behavior Mediated by Work Engagement (A Study in Indonesia). International Conference of Organizational Innovation. Advances in Intelligent Systems Research. 131: 159–164.
  • Arslan, R. ve Demirci, K. (2015). 3. Örgütlerde Öğrenen Örgüt Kültürüne İlişkin Algıların Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi ve Kamu Kurumunda Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (43): 24:38.
  • Artüz, S. D. (2020). Dijital Liderlik Uygulaması ile Öğrenen Örgüt İlişkisinin Bireysel Performansa Etkisi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ateş, M. F. (2017). 3. Bölüm Sosyal Mübadele Teorisi (Social Exchange Theory) (Ö. Turunç ve H. Turgut, Ed.). Yönetim ve Strateji 101 Teori ve Yaklaşım (ss. 125-163). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Basım, H. N., Şeşen, H., Sözen, C. ve Hazır, K. (2009). Çalışanların Öğrenen Örgüt Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (22): 55-66.
  • Bryman, A. and Cramer, D. (2001). Quantitative Data Analysis with SPSS Release on for Windows. Philadelphia: Routledge.
  • Coşkun, R. (2000). Geleneksel Organizasyondan Öğrenen Organizasyona Geçiş: Teorik Çerçeve ve Uygulamaya Yönelik Öneriler. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi. (2): 109-116.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient Alpha and The İnternal Structure of Tests. Psychometrika. 16(3): 297-334. https://doi.org/10.1007/BF02310555
  • Çarıkçı, H. ve Ekşili, N. (2023). Gruplar ve Sosyal Etki (A. M. Alparslan ve S. Polatcı, Ed.). Örgütsel Davranış Kuram ve Kavramlar Sözlüğü (ss. 67-75). Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Çavuş, M. F. ve Develi, A. (2022). Entropik Örgüt İklimi, Örgütsel Umursamazlık ve İş Tatmini: Kavramlar ve Ölçme Araçları. Journal Of Organizational Behavior Studies. 2(2): 110-123.
  • Çetin, M. ve Baydar, F. (2021). Öğrenen Örgüt Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 54(54): 75-96.
  • Develi, A., Çavuş, M. F., ve Öz, B. (2018). Psikolojik Personel Güçlendirmeyi Yöneticinin Güç Kaynaklarıyla Açıklamak: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi. 10(4): 661-680.
  • Durbin, J. and Watson, G. S. (1971). Testing for Serial Correlation in Least Squares Regression. III. Biometrika, 58(1): 1-19. https://doi.org/10.2307/2334313.
  • Eryılmaz, A. ve Doğan, T. (2012). İş Yaşamında Öznel İyi Oluş: Utrecht İşe Bağlılık Ölçeğinin Psikometrik Niteliklerinin İncelenmesi. Klinik Psikiyatri Dergisi.15(1): 49-55.
  • Ersen, N. ve Akyüz, İ. (2022). Odun Esaslı Levha Endüstrisinde Öğrenen Örgüt Algısının Örgütsel Güven Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi: Yapısal Eşitlik Modeli. Turkish Journal of Forest Science. 6(1): 114-128.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS: And Sex and Drugs and Rock ‘N’ Roll. Sage Publications.
  • Fouche, E., Rothmann, S. and Vyver, C. (2017). Antecedents and Outcomes of Meaningful Work Among School Teachers. SA Journal of Industrial Psychology. 43(1): 1-10.
  • Garvin, D. (1993). Bulding a Learning Organization. Harvard Business Review. July- Agust, 78-91.
  • Geldenhuys, M., Taba, K. and Venter, C. M. (2014). Meaningful Work, Work Engagement and Organisational Commitment. SA Journal of Industrial Psychology. 40(1): 1-10.
  • Gürkan, G. Ç. (2007). Öğrenen Örgütler: Yüksek Öğrenim Kurumlarının Öğrenen Örgüt Olması. Yönetim Bilimleri Dergisi. 5(2): 118-130.
  • Hanaysha, J. (2016). Testing The Effects of Employee Engagement, Work Environment, and Organizational Learning on Organizational Commitment. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 229: 289-297.
  • Hoole, C. and Bonnema, J. (2015). Work Engagement and Meaningful Work Across Generational Cohorts. SA Journal of Human Resource Management.13(1): 1-11.
  • Hussein, N., Razak, N. A. A. and Omar, M. K. (2017). Learning Organization and Work Engagement: An Empirical Evidence of A Higher Learning Institution in Malaysia. Information Management and Business Review. 9(1): 17-22.
  • Kaplanseren, S. ve Örücü, E. (2018). İşe Tutkunluğun Örgütsel Vatandaşlığa Etkisi: Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi. 7(1): 1-19.
  • Karagonlar, G., Öztürk, E. B. ve Özmen, Ö. N. (2015). Çalışanın Örgütle Sosyal Mübadele Algısı ve İşten Ayrılma Niyeti: İşe Cezbolmanın ve Öz Yeterliliğin Rolü. ODTÜ Gelişme Dergisi. 42: 411-433.
  • Kıngır, S. ve Mesci, M. (2007). Öğrenen Organizasyonlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 6(19): 63-81.
  • Lin, H. C. and Lee, Y. D. (2017). A Study of The İnfluence of Organizational Learning on Employees’ İnnovative Behavior and Work Engagement by a Cross-Level Examination. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 13(7): 3463-3478.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and Practice of Structural Equation Modelling (3rd ed.). Guilford Press.
  • Malik, P. and Garg, P. (2020). Learning Organization and Work Engagement: The Mediating Role of Employee Resilience. The International Journal of Human Resource Management, 31(8): 1071-1094.
  • Margana, G. S., Widodo, S. E. and Mukhtar, M. (2019). A Study of the Influence of Transformational Leadership, Organizational Learning on Employees Innovative Behavior and Work Engagement at Sekolah Bahasa Polri. ICAS. 343(Icas): 214–219. https://doi.org/10.2991/icas-19.2019.44
  • May, D. R., Gilson, R. L. and Harter, L. M. (2004). The Psychological Conditions of Meaningfulness, Safety and Availability and The Engagement of The Human Spirit at Work. Journal of Occupational and Organizational Psychology. 77: 11-37.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric Theory. McGraw-Hill.
  • O’Brien, R. M. (2007). A Caution Regarding Rules of Thumb for Variance İnflation Factors. Quality & Quantity, 41(5): 673-690. https://doi.org/10.1007/s11135-006-9018-6.
  • Polatcı, S. ve Sobacı, F. (2021). Covid-19 Küresel Salgınında İş Performansı İçin Aranan Kaynak Olarak İşin Anlamı: Doktorlar Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 26(2): 185-207.
  • Safia, M. ve Ayık, A. (2022). Dönüşümcü Liderlik ile Okulların Öğrenen Örgüt Olma ve Öğretmenlerin İş Tatmini Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Asya Studies. 6(21): 67-84.
  • Sari, F. K. and Palupiningdyah, P. (2020). The Effect of Mediation Work Engagement to Procedural Justice and Organizational Learning on The İnnovative Behavior. Management Analysis Journal. 9(2): 152-160.
  • Seçkin, Ş. N. (2018). Yapılan İşin Anlamlılığı ve İşe Tutkunluk İlişkisi: Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9(1): 143-160.
  • Senge, P. M. (2017). Beşinci Disiplin Öğrenen Organizasyon Sanatı ve Uygulaması (Ayşegül İldeniz, Ahmet Doğukan ve Barış Pala, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Seymen, S. ve Kaygın, E. (2017). Öğrenen Organizasyon Algısı ve İç Girişimcilik İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Örgütsel Davranış Araştırmaları Dergisi. 2(2): 135-151.
  • Schaufeli, W. B., Bakker, A. B. and Salanova, M. (2006). The Measurement of Work Engagement With a Short Questionnaire: A Cross-National Study. Educational and psychological measurement. 66(4): 701-716.
  • Song, J. H., Chai, D. S., Kim, J. and Bae, S. H. (2018). Job Performance in The Learning Organization: The Mediating İmpacts of Self‐Efficacy and Work Engagement. Performance Improvement Quarterly, 30(4): 249-271.
  • Song, J. H., Lim, D. H., Kang, I. G. and Kim, W. (2014). Team Performance in Learning Organizations: Mediating Effect of Employee Engagement. The learning organization. 21(5): 290-309.
  • Steger, M. F., Dık, B. J. and Duffy, R. D. (2012). Measuring Meaningful Work: The Work and Meaning Inventory (WAMI). Journal of Career Assessment. 20(3): 322- 337.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tetik, S. (2021). Öğretmenlerin Öğrenen Örgüt Algısının Bireysel Yaratıcılıklarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma: Salihli Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (38): 621-659.
  • Toksöz, S. (2015). Çalışanların Öğrenen Örgüt Algılarının İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık ve Örgüt İçi Girişimcilikleri Üzerindeki Etkisi: Bilişim Sektörü Üzerine Bir Çalışma. İstanbul: Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toplu, D. ve Akça, M. (2013). Öğrenen Organizasyonun Psikolojik Güçlendirme Üzerindeki Etkisi: Kamu Sektöründe Bir Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi. 2(23): 221-235.
  • Toylan, N. V. ve Göktepe, E. A. (2010). Öğrenen Organizasyon Olarak Üniversiteler: Türkiye’deki Bir Devlet Üniversitesinde Durum Analizi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2(1): 61-68.
  • Turan, S., Karadağ, E. ve Bektaş, F. (2011). Üniversite Yapısı İçerisinde Öğrenen Örgüt ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 4(4): 627-638.
  • Tyas, A. A. W. P., Wahyuningsih, D. and Ummanah, U. (2024). The Role of Innovation in Mediating Organizational Learning and Personality towards Work Engagement In Indonesian SME’s. Moneter: Jurnal Keuangan dan Perbankan. 12(1): 53-63.
  • Uzunbacak, H. H. ve Akçakanat, T. (2018). İşin Anlamı, Zindelik, Mutluluk ve İş tatmini İlişkileri Üzerine Görgül Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 17(68): 1691-1702.
  • Yılmaz, K. (2023). Demir Çelik Sektöründe Çalışanların Öğrenen Örgüt Algılarının İş Doyumları Üzerindeki Etkileri. Business & Management Studies: An International Journal. 11(3): 838-860.
  • Yurdakal, İ. H. ve Kırmızı, F. S. (2019). Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Elementary Education Online.18(2): 714-733.

AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 36 - 49, 16.07.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı akademisyenlerin kurumlarına ilişkin öğrenen örgüt kültürü algılarının işin anlamı ve işe tutkunluğa etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini bir devlet üniversitesinde görev yapmakta olan akademisyenler oluşturmaktadır (N = 1530). Araştırmanın örneklemini, kolayda örnekleme yöntemine göre çevrimiçi anket tekniği aracılığıyla ulaşılan ve gönüllü olarak araştırmaya katılmayı kabul eden 215 katılımcı oluşturmaktadır (n = 215). Veriler, Çetin ve Baydar (2021) tarafından geçerlilik ve güvenilirliği yapılan ‘Öğrenen Örgüt Ölçeği’, Steger vd. (2012) tarafından geliştirilen ‘İşin Anlamı Ölçeği’, Schaufeli vd. (2006) tarafından geliştirilen ‘İşe Tutkunluk Ölçeği’ ve ‘Kişisel Bilgi Formu’ kullanılarak toplanmıştır. Toplanan verilerin SPSS paket programı kullanılarak tanımlayıcı istatistiksel metotları (sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma), pearson korelasyon testi ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların öğrenen örgüt kültürüne yönelik algıları ile işin anlamı ve işe tutkunluk arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Böylelikle katılımcıların öğrenen örgüt kültürüne ilişkin algılarının artması durumunda işe yönelik yükledikleri anlam ve tutkunluğun da artış gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların kurumlarına yönelik öğrenen örgüt kültürü algılarının işin anlamı ve işe tutkunluğu olumlu yönde etkilediği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akın, A., Hamedoglu, M. A., Kaya, Ç. ve Sarıçam, H. (2013). Turkish Version of The Work and Meaning Inventory (WAMI): Validity and Reliability Study. Journal of European Education. 3(2): 11-16.
  • Alparslan, A. M., Yastıoğlu, S. ve Polatcı, S. (2023). İşin Anlam Kaynakları Ölçeği: Ölçek Geliştirme, Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. İşletme Araştırmaları Dergisi. 15(3): 2028-2047.
  • Anwar, R. and Niode, S. H. M. (2017). The Effects of Learning Organization Towards Employees’ İnnovative Behavior Mediated by Work Engagement (A Study in Indonesia). International Conference of Organizational Innovation. Advances in Intelligent Systems Research. 131: 159–164.
  • Arslan, R. ve Demirci, K. (2015). 3. Örgütlerde Öğrenen Örgüt Kültürüne İlişkin Algıların Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi ve Kamu Kurumunda Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. (43): 24:38.
  • Artüz, S. D. (2020). Dijital Liderlik Uygulaması ile Öğrenen Örgüt İlişkisinin Bireysel Performansa Etkisi. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ateş, M. F. (2017). 3. Bölüm Sosyal Mübadele Teorisi (Social Exchange Theory) (Ö. Turunç ve H. Turgut, Ed.). Yönetim ve Strateji 101 Teori ve Yaklaşım (ss. 125-163). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Basım, H. N., Şeşen, H., Sözen, C. ve Hazır, K. (2009). Çalışanların Öğrenen Örgüt Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (22): 55-66.
  • Bryman, A. and Cramer, D. (2001). Quantitative Data Analysis with SPSS Release on for Windows. Philadelphia: Routledge.
  • Coşkun, R. (2000). Geleneksel Organizasyondan Öğrenen Organizasyona Geçiş: Teorik Çerçeve ve Uygulamaya Yönelik Öneriler. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi. (2): 109-116.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient Alpha and The İnternal Structure of Tests. Psychometrika. 16(3): 297-334. https://doi.org/10.1007/BF02310555
  • Çarıkçı, H. ve Ekşili, N. (2023). Gruplar ve Sosyal Etki (A. M. Alparslan ve S. Polatcı, Ed.). Örgütsel Davranış Kuram ve Kavramlar Sözlüğü (ss. 67-75). Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Çavuş, M. F. ve Develi, A. (2022). Entropik Örgüt İklimi, Örgütsel Umursamazlık ve İş Tatmini: Kavramlar ve Ölçme Araçları. Journal Of Organizational Behavior Studies. 2(2): 110-123.
  • Çetin, M. ve Baydar, F. (2021). Öğrenen Örgüt Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 54(54): 75-96.
  • Develi, A., Çavuş, M. F., ve Öz, B. (2018). Psikolojik Personel Güçlendirmeyi Yöneticinin Güç Kaynaklarıyla Açıklamak: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi. 10(4): 661-680.
  • Durbin, J. and Watson, G. S. (1971). Testing for Serial Correlation in Least Squares Regression. III. Biometrika, 58(1): 1-19. https://doi.org/10.2307/2334313.
  • Eryılmaz, A. ve Doğan, T. (2012). İş Yaşamında Öznel İyi Oluş: Utrecht İşe Bağlılık Ölçeğinin Psikometrik Niteliklerinin İncelenmesi. Klinik Psikiyatri Dergisi.15(1): 49-55.
  • Ersen, N. ve Akyüz, İ. (2022). Odun Esaslı Levha Endüstrisinde Öğrenen Örgüt Algısının Örgütsel Güven Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi: Yapısal Eşitlik Modeli. Turkish Journal of Forest Science. 6(1): 114-128.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS: And Sex and Drugs and Rock ‘N’ Roll. Sage Publications.
  • Fouche, E., Rothmann, S. and Vyver, C. (2017). Antecedents and Outcomes of Meaningful Work Among School Teachers. SA Journal of Industrial Psychology. 43(1): 1-10.
  • Garvin, D. (1993). Bulding a Learning Organization. Harvard Business Review. July- Agust, 78-91.
  • Geldenhuys, M., Taba, K. and Venter, C. M. (2014). Meaningful Work, Work Engagement and Organisational Commitment. SA Journal of Industrial Psychology. 40(1): 1-10.
  • Gürkan, G. Ç. (2007). Öğrenen Örgütler: Yüksek Öğrenim Kurumlarının Öğrenen Örgüt Olması. Yönetim Bilimleri Dergisi. 5(2): 118-130.
  • Hanaysha, J. (2016). Testing The Effects of Employee Engagement, Work Environment, and Organizational Learning on Organizational Commitment. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 229: 289-297.
  • Hoole, C. and Bonnema, J. (2015). Work Engagement and Meaningful Work Across Generational Cohorts. SA Journal of Human Resource Management.13(1): 1-11.
  • Hussein, N., Razak, N. A. A. and Omar, M. K. (2017). Learning Organization and Work Engagement: An Empirical Evidence of A Higher Learning Institution in Malaysia. Information Management and Business Review. 9(1): 17-22.
  • Kaplanseren, S. ve Örücü, E. (2018). İşe Tutkunluğun Örgütsel Vatandaşlığa Etkisi: Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi. 7(1): 1-19.
  • Karagonlar, G., Öztürk, E. B. ve Özmen, Ö. N. (2015). Çalışanın Örgütle Sosyal Mübadele Algısı ve İşten Ayrılma Niyeti: İşe Cezbolmanın ve Öz Yeterliliğin Rolü. ODTÜ Gelişme Dergisi. 42: 411-433.
  • Kıngır, S. ve Mesci, M. (2007). Öğrenen Organizasyonlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 6(19): 63-81.
  • Lin, H. C. and Lee, Y. D. (2017). A Study of The İnfluence of Organizational Learning on Employees’ İnnovative Behavior and Work Engagement by a Cross-Level Examination. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 13(7): 3463-3478.
  • Kline, R. B. (2011). Principles and Practice of Structural Equation Modelling (3rd ed.). Guilford Press.
  • Malik, P. and Garg, P. (2020). Learning Organization and Work Engagement: The Mediating Role of Employee Resilience. The International Journal of Human Resource Management, 31(8): 1071-1094.
  • Margana, G. S., Widodo, S. E. and Mukhtar, M. (2019). A Study of the Influence of Transformational Leadership, Organizational Learning on Employees Innovative Behavior and Work Engagement at Sekolah Bahasa Polri. ICAS. 343(Icas): 214–219. https://doi.org/10.2991/icas-19.2019.44
  • May, D. R., Gilson, R. L. and Harter, L. M. (2004). The Psychological Conditions of Meaningfulness, Safety and Availability and The Engagement of The Human Spirit at Work. Journal of Occupational and Organizational Psychology. 77: 11-37.
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric Theory. McGraw-Hill.
  • O’Brien, R. M. (2007). A Caution Regarding Rules of Thumb for Variance İnflation Factors. Quality & Quantity, 41(5): 673-690. https://doi.org/10.1007/s11135-006-9018-6.
  • Polatcı, S. ve Sobacı, F. (2021). Covid-19 Küresel Salgınında İş Performansı İçin Aranan Kaynak Olarak İşin Anlamı: Doktorlar Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 26(2): 185-207.
  • Safia, M. ve Ayık, A. (2022). Dönüşümcü Liderlik ile Okulların Öğrenen Örgüt Olma ve Öğretmenlerin İş Tatmini Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Asya Studies. 6(21): 67-84.
  • Sari, F. K. and Palupiningdyah, P. (2020). The Effect of Mediation Work Engagement to Procedural Justice and Organizational Learning on The İnnovative Behavior. Management Analysis Journal. 9(2): 152-160.
  • Seçkin, Ş. N. (2018). Yapılan İşin Anlamlılığı ve İşe Tutkunluk İlişkisi: Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9(1): 143-160.
  • Senge, P. M. (2017). Beşinci Disiplin Öğrenen Organizasyon Sanatı ve Uygulaması (Ayşegül İldeniz, Ahmet Doğukan ve Barış Pala, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Seymen, S. ve Kaygın, E. (2017). Öğrenen Organizasyon Algısı ve İç Girişimcilik İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma. Örgütsel Davranış Araştırmaları Dergisi. 2(2): 135-151.
  • Schaufeli, W. B., Bakker, A. B. and Salanova, M. (2006). The Measurement of Work Engagement With a Short Questionnaire: A Cross-National Study. Educational and psychological measurement. 66(4): 701-716.
  • Song, J. H., Chai, D. S., Kim, J. and Bae, S. H. (2018). Job Performance in The Learning Organization: The Mediating İmpacts of Self‐Efficacy and Work Engagement. Performance Improvement Quarterly, 30(4): 249-271.
  • Song, J. H., Lim, D. H., Kang, I. G. and Kim, W. (2014). Team Performance in Learning Organizations: Mediating Effect of Employee Engagement. The learning organization. 21(5): 290-309.
  • Steger, M. F., Dık, B. J. and Duffy, R. D. (2012). Measuring Meaningful Work: The Work and Meaning Inventory (WAMI). Journal of Career Assessment. 20(3): 322- 337.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tetik, S. (2021). Öğretmenlerin Öğrenen Örgüt Algısının Bireysel Yaratıcılıklarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma: Salihli Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (38): 621-659.
  • Toksöz, S. (2015). Çalışanların Öğrenen Örgüt Algılarının İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık ve Örgüt İçi Girişimcilikleri Üzerindeki Etkisi: Bilişim Sektörü Üzerine Bir Çalışma. İstanbul: Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toplu, D. ve Akça, M. (2013). Öğrenen Organizasyonun Psikolojik Güçlendirme Üzerindeki Etkisi: Kamu Sektöründe Bir Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi. 2(23): 221-235.
  • Toylan, N. V. ve Göktepe, E. A. (2010). Öğrenen Organizasyon Olarak Üniversiteler: Türkiye’deki Bir Devlet Üniversitesinde Durum Analizi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2(1): 61-68.
  • Turan, S., Karadağ, E. ve Bektaş, F. (2011). Üniversite Yapısı İçerisinde Öğrenen Örgüt ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 4(4): 627-638.
  • Tyas, A. A. W. P., Wahyuningsih, D. and Ummanah, U. (2024). The Role of Innovation in Mediating Organizational Learning and Personality towards Work Engagement In Indonesian SME’s. Moneter: Jurnal Keuangan dan Perbankan. 12(1): 53-63.
  • Uzunbacak, H. H. ve Akçakanat, T. (2018). İşin Anlamı, Zindelik, Mutluluk ve İş tatmini İlişkileri Üzerine Görgül Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 17(68): 1691-1702.
  • Yılmaz, K. (2023). Demir Çelik Sektöründe Çalışanların Öğrenen Örgüt Algılarının İş Doyumları Üzerindeki Etkileri. Business & Management Studies: An International Journal. 11(3): 838-860.
  • Yurdakal, İ. H. ve Kırmızı, F. S. (2019). Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Elementary Education Online.18(2): 714-733.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yönetim ve Organizasyon Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gönül Limoncu 0000-0003-2839-1392

Çetin Bektaş 0000-0002-0078-3469

Yayımlanma Tarihi 16 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2024
Kabul Tarihi 8 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Limoncu, G., & Bektaş, Ç. (2024). AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari Çalışmalar Dergisi, 2(1), 36-49.
AMA Limoncu G, Bektaş Ç. AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi ve İdari Çalışmalar Dergisi. Temmuz 2024;2(1):36-49.
Chicago Limoncu, Gönül, ve Çetin Bektaş. “AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası İktisadi Ve İdari Çalışmalar Dergisi 2, sy. 1 (Temmuz 2024): 36-49.
EndNote Limoncu G, Bektaş Ç (01 Temmuz 2024) AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi ve İdari Çalışmalar Dergisi 2 1 36–49.
IEEE G. Limoncu ve Ç. Bektaş, “AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Uluslararası İktisadi ve İdari Çalışmalar Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 36–49, 2024.
ISNAD Limoncu, Gönül - Bektaş, Çetin. “AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası İktisadi ve İdari Çalışmalar Dergisi 2/1 (Temmuz 2024), 36-49.
JAMA Limoncu G, Bektaş Ç. AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi ve İdari Çalışmalar Dergisi. 2024;2:36–49.
MLA Limoncu, Gönül ve Çetin Bektaş. “AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası İktisadi Ve İdari Çalışmalar Dergisi, c. 2, sy. 1, 2024, ss. 36-49.
Vancouver Limoncu G, Bektaş Ç. AKADEMİSYENLERİN ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARININ İŞİN ANLAMI VE İŞE TUTKUNLUĞA ETKİSİ: BİR DEVLET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi ve İdari Çalışmalar Dergisi. 2024;2(1):36-49.