Hızlı
teknolojik gelişimler içerisinde, yoğun rekabet ortamında dinamik kalabilmek; büyümeyle
sürdürülebilir karlılıkla, rekabet üstünlüğüyle, inovasyon ve ihracatla mümkün
olabilmektedir. İktisadi olarak; inovasyon süreci, pazarlama alanında satışları
artırıcı, firma bilinirliğini ve marka değerini yükselten fikirler ve
uygulamalar bütünüdür. Ülke ekonomisinin gelişmesinde, istihdamın
artırılmasında, yaşam kalitesinin yükseltilmesinde, güçlü rekabet üstünlüğünün
sağlanmasında, yüksek gelir elde edilmesinde inovasyona dayalı kalkınma
modelleri zorunluluk haline gelmiştir. Firmalarda yüksek katma değerli ürünler
üretebilmek ve küresel rekabetle yarışabilmenin yoluysa ihracat ve inovasyona
dayalı ihracat uygulamalarından geçmektedir. Araştırmada, Karaman ilinde
faaliyet gösteren 108 adet firmadan anket yoluyla veriler toplanmış, SPSS
programıyla veriler analiz edilerek inovasyon faaliyetleriyle ihracat
performansı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Hipotezlerin test edilmesiyle,
işletmelerin pazar alanı genişledikçe inovasyon ve ihracat performansının
arttığı, inovasyon düzeyi arttıkça ihracat performansının da arttığı,
inovasyonla ihracat performansı arasında olumlu ilişki olduğu ve olumlu yönde
etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmada, Karaman ilinde
faaliyet gösteren 108 adet firmadan anket yoluyla veriler toplanmış, SPSS
programıyla veriler analiz edilerek inovasyon faaliyetleriyle ihracat
performansı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Hipotezlerin test edilmesiyle,
işletmelerin pazar alanı genişledikçe inovasyon ve ihracat performansının
arttığı, inovasyon düzeyi arttıkça ihracat performansının da arttığı,
inovasyonla ihracat performansı arasında olumlu ilişki olduğu ve olumlu yönde
etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır.
In
the rising tecnological developments, to stay dynamic and strong in a
competitive environment is going to be possible with growth, sustainable
profitability, competitiveness, innovation and exportation. Economically, the
innovation progress is the entire of increasing sales of marketing, the
awareness of company and branding ideas and tecnics. Innovation- based development models become a
neccessity to develop of national economy, to increase of employment and quality
of life and to maintain competitiveness and to earn high income. To produce
high value- added goods in companies and compete with global competitiveness
can be possible by the way of using innovation based export tecnics. In this
research, datas were collected through a survey by 108 company operating in
Karaman. The datas were analyzed by SPSS and the relation between innovation
and export performance was researched. By testing hypotheses, the marketing
area expands, the relation between innovation and export performance grows. The
level of innovation up, the performance of export increases, too. As a result,
there is a positive relation between innovation and export performance and
effects positively.In this research, datas were
collected through a survey by 108 companies operating in Karaman. The datas
were analyzed by SPSS and the relation between innovation and export
performance was researched. By testing hypotheses, the marketing area expands,
the relation between innovation and export performance grows. The level of innovation
up , the performance of export increases, too. As a result, there is a positive
relation between innovation and export performance and effects positively.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com