Hazır giyim
sektöründe yeni bir sürdürülebilir hareket yavaş modadır. Yavaş moda; zararlı
kimyasalların çevre dostu malzemelerle değiştirilmesini, giysilerin geri
dönüşümü ile atık ve kaynak tüketimini azaltmayı içeren bir kavramdır. Bazı
insanlar nicelikten ziyade yüksek kaliteli ürünleri daha az sık satın almaya
teşvik eden sosyal bilinçli bu hareketin etkisinde kalırken, bazıları da modaya
uygun giysileri tercih etmeye devam etmektedir. Dolayısıyla insanların kişilik
yapıları giysi seçimini etkilemektedir. Bu nedenle bu çalışma ile farklı
kişilik tiplerine sahip tüketicilerin yavaş moda algılarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Sivas ili şehir merkezinde yaşayan, kolayda örnekleme metoduyla belirlenen 418
kişiden yüz yüze anket tekniği kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırma
sonucunda A tipi kişilik özelliğine sahip tüketicilerin daha seçkin ürünleri, B
tipi kişilik özelliğine sahip tüketicilerin de daha özgün ürünleri tercih
ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca bu araştırma ile yavaş moda algısının cinsiyet,
yaş ve gelire göre farklılık gösterdiği sonucuna da ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com