The main aim of this research carried out based on the assumption that corporate reputation management may be an effective factor in providing organizational commitment, is to determine the effect academic staff‟s perceptions of corporate reputation management on organizational commitments. In addition to this main goal, there are subgoals in order to determine the participants‟ perceptions of corporate reputation management and their organizational commitment levels. Within the scope of the research, all of the academic staff working at the State University were included. As a result of the research, it has been suggested that there is a positive and significant relationship between the participants‟ perceptions of corporate reputation management and each dimension forming the organizational commitment. In addition, it has also been suggested that the levels of the participants‟ perceptions of corporate reputation management and organizational commitments are high
Corporate Reputation Corporate Reputation Management Organizational Commitment
Kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık sağlamada etkili bir unsur olabileceği varsayımına dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, akademik personelin kurumsal itibar yönetimi algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu temel amacın yanı sıra, araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarını ve örgütsel bağlılık düzeylerini belirlemek şeklinde alt amaçları da bulunmaktadır. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde görev yapan akademik personel dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarının örgütsel bağlılığı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır; ancak devam bağlılığını şekillendirme konusunda itibar algısının diğer boyutlarda olduğu kadar etkili olmadığı görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarının ve örgütsel bağlılıklarının yüksek düzeyde olduğu ve bu iki değişken arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişkinin olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık sağlamada etkili bir unsur olabileceği varsayımına dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, akademik personelin kurumsal itibar yönetimi algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu temel amacın yanı sıra, araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarını ve örgütsel bağlılık düzeylerini belirlemek şeklinde alt amaçları da bulunmaktadır. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde görev yapan akademik personel dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarının örgütsel bağlılığı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır; ancak devam bağlılığını şekillendirme konusunda itibar algısının diğer boyutlarda olduğu kadar etkili olmadığı görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarının ve örgütsel bağlılıklarının yüksek düzeyde olduğu ve bu iki değişken arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişkinin olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi, Örgütsel Bağlılık.
JEL Sınıflandırması: M12, O15.
THE EFFECT OF THE PERCEPTION OF CORPORATE REPUTATION MANAGEMENT ON ORGANIZATIONAL COMMITMENT: A RESEARCH ON ACADEMIC STAFF
ABSTRACT
The main aim of this research carried out based on the assumption that corporate reputation management may be an effective factor in providing organizational commitment, is to determine the effect academic staff’s perceptions of corporate reputation management on organizational commitments. In addition to this main goal, there are subgoals in order to determine the participants’ perceptions of corporate reputation management and their organizational commitment levels. Within the scope of the research, all of the academic staff working at the State University were included. As a result of the research, it has been suggested that there is a positive and significant relationship between the participants’ perceptions of corporate reputation management and each dimension forming the organizational commitment. In addition, it has also been suggested that the levels of the participants’ perceptions of corporate reputation management and organizational commitments are high.
Keywords: Corporate Reputation, Corporate Reputation Management, Organizational Commitment.
JEL Classification: M12, O15.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 15 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com