Araştırmanın amacı, grup bağlılığının grup performansına etkisinin
farklı gruplarda karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Grup bağlılığının, grup performansını artırması
beklenmektedir. Araştırmanın tasarımı, bir nitel
araştırma türü olan “yarı deney”dir. Araştırmada «amaçlı örnekleme»
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini üniversitede
öğrencilerinden 5’er kişilik farklı özellik ve yapılardaki üç grup oluşturmuştur. Uygulamada, her grubun kendi performansını ve grup
bağlılığını gözlemleyebilmek maksadıyla oryantiring (koşarak hedef bulma) oyunu takımca oynatılmış ve hem
derecelendirilerek, hem de gözlem ve mülakat yapılarak ölçülmek istenen
sonuçlar ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın
veri toplama teknikleri, mülakat
ve gözlemdir. Takım
oyunundan sonra grup içerisinde yer alan tüm üyelere açık uçlu soruları içeren bir
mülakat uygulanmış ve araştırmacı tarafından doğrudan gözlem yapılmış, elde
edilen veriler içerik analizi yöntemi
ile değerlendirilmiştir. Sonuç
olarak, akademik alanda daha başarılı olan
grup yarışmayı birinci, stajda başarılı olan grup ikinci, spor
takımlarında oynayan müsabakacı grup
yarışmayı üçüncü bitirmiştir. Akademik
başarısı yüksek olan grup süreçte anlaşmazlık ve uyumsuzluk yaşamamış, grup bağlılığı
diğer gruplara nazaran anlamlı bir
pozitif farklılık göstermiş ve grup içi
dayanışma, görevlerin başarılması ve hedeflere ulaşma aşamasında en başarılı
grup olarak değerlendirilmiştir. Her üç grup da, adaletli görev dağılımı ve takım
faaliyetlerine katkı sağlama konusunda olumlu bir yaklaşım sergilemiştir.
Grup bağlılığı grup performansı hedef bağlılığı görev bağlılığı
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com