Çalışma ortamında işgörenlerin, kendilerine yönelik
izlenimleri şekillendirme süreci olarak tanımlanan izlenim yönetimi, sosyal
etkileşimlerde sıklıkla ve kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın
amacı, beş faktör kişilik özellikleri, izlenim yönetimi taktikleri ve öznel iyi
oluş arasındaki ilişkilerin bütünsel araştırılmasıdır. Değişkenler arasındaki
ilişkiler, 242 adet kamu çalışanından elde edilen verilerin analizi ile ortaya
konulmuştur. Araştırma verileri yapısal eşitlik modellemesi SmartPLS 2.0
istatistiksel veri analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular;
dışadönüklük, duygusal denge ve deneyime açıklığın izlenim yönetimi taktikleri
üzerinde pozitif, uyumluluğun ise negatif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu
göstermektedir. Bununla birlikte araştırma sonuçları kendini sevdirme
taktiğinin yaşam doyumu üzerinde pozitif, kendine acındırmanın ise negatif ve
anlamlı bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. İlaveten kendini örnek
çalışan gösterme taktiği, pozitif duygulanım üzerinde negatif ve anlamlı bir etkiye
sahip olarak ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmada örgütsel davranış
alanında önemli bir konu olan izlenim yönetimi taktiklerinin öncüllerine ve
ardıllarına ilişkin önemli sonuçlara ulaşılmıştır.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com