Sürdürülebilir rekabet avantajı yaratılmasında en çok incelenen
konular arasında strateji ve yenilik kavramları yer almaktadır. Örgütlerin
seçtikleri stratejiler, diğer bir ifadeyle stratejik eğilimleri, rekabet
avantajı yaratmada, yeni mal/hizmet, yeni pazarlar ve uygulamalarla ortaya
çıkmaktadır. Seçilen strateji kadar stratejinin seçilme ve uygulanma hızı da
yoğun rekabetin ve hızlı değişimlerin hüküm sürdüğü iş dünyasında
sürdürülebilir rekabet avantajının ön koşullarından sayılmaktadır. Bu bağlamda,
bu çalışma kapsamında seçilen strateji tipinin (Öncü, Analizci, Savunmacı,
Tepkici) ve stratejik karar verme hızının, sürdürülebilir rekabet avantajının
göstergelerinden olan yenilik performansına olan etkileri ve strateji tipleri ile
yenilik performansı ilişkisinde stratejik karar verme hızının şartı değişken
(Moderatör) etkisi araştırılmıştır. Marmara bölgesinde üretim ve hizmet
sektöründe faaliyet gösteren 136 orta ve büyük ölçekli işletmenin 333 orta ve
üst düzey yöneticisinden elde edilen anketler SPSS 21.00 İstatistik Paket
Programı ve bu program için geliştirilen PROCESS makrosu kullanılarak
değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, dört strateji tipinin de yenilik
performansıyla ilişkili olduğu ve stratejik karar verme hızının, strateji
tiplerinden öncü-analizci strateji ile yenilik performansı ilişkisinde şartlı
değişken etkisine sahip olduğu bulgusunu ortaya koymuştur.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com