Omni-kanal, tüketicilerin bütün alışveriş kanallarından etkileşimli bir
şekilde yararlanmasını sağlayan yenilikçi bir hizmet modelidir. Literatürde bu
yaklaşımın etkin bir şekilde uygulanmasında kritik öneme sahip olan lojistik
süreçlerle ilgili sorunlara değinen çalışma sayısının oldukça sınırlı olduğu
görülmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, omni-kanal yaklaşımının
benimsenmesi ve uygulanması süreçlerinde lojistik faaliyetlerinin rolünü ve bu
süreçlerde karşılaşılan zorluklar ile engellerin ortaya koyulması olmuştur. Keşifsel
bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada örnek olay yöntemi kullanılmış
olup, üç perakendeci firma görüşme tekniğinden yararlanılarak incelenmiş ve
elde edilen veriler “betimsel analiz yöntemi” ile analiz edilmiştir. Elde
edilen bulgular kapsamında omni-kanal uygulamalarında perakendeci firmaların
karşılaştığı zorlukların birkaç tema altında toplandığı görülmüştür. Bunlar;
“ödemelerin de tekelleştirilmesi”, “sanal (çevrimiçi)-çevrimdışı bilgi
teknolojileri altyapısının tek bir platforma toplanması”, “dijitalleşme sürecinde
tüm tarafların uygulamalarının standart olmaması” ve “lojistik faaliyetlere
ilişkin sorunlar”dır. “Lojistik faaliyete ilişin sorunlar” teması altında alt
tema olarak “stok yönetimi”, “3PL’den kaynaklanan müşteri siparişlerinin
istenen zamanda ulaştırılamaması”, “siparişlerin farklı kanallardan bireysel
verilmesi” ve “geri dönüş lojistiği” olarak belirlenmiştir.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com