The structure of
education and learning activities will be changed by the fourth industry
revolution named Industry 4.0. The scope of this research is to define the
perspective of university students through the technology acceptance model
(TAM) to the Industry 4.0. The research was applied in March 2018 and completed
462 questionnaires were analyzed. The survey has demographics questions and 15
statements that adapted from the scale of the technology acceptance model. The
hypotheses were tested by T-test and ANOVA test and findings were noted. The
TAM was tested by the structure equation model and findings were also noted. By
the results, perceived ease of use has positively and direct effect on
perceived usefulness. Also, perceived ease of use has positively and direct
effect on intention to use. Moreover, perceived usefulness has positively and
direct effect on Intention to use. Finally, the intention has positively and
direct effect on usage behaviour. As a result, there is a growing perception to
Industry 4.0 among university students.
Endüstri 4.0 ile gelen öğrenme ve eğitim etkinlikleri
değişecektir. Bu çalışmada İ.İ.B.F. öğrencilerinin Endüstri 4.0 a bakış açıları
teknoloji kabul modeli kapsamında belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma 2018 yılı
Mart ayında İ.İ.B.F. öğrencilerine uygulanmış ve eksiksiz doldurulan 462 anket
analize tâbi tutulmuştur. İ.İ.B.F. altındaki İşletme, Yönetim Bilişim
Sistemleri İktisat, Maliye ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğrencilerine
demografik bilgileri içeren sorularla birlikte, 15 ifade ve 4 boyuttan oluşan (Algılanan
Fayda, Algılanan Kullanım Kolaylığı, Kullanıma Yönelik Niyet ve Kullanım
Davranışı) Teknoloji Kabul Modeli (TKM) soruları sorulmuştur. Elde edilen
veriler arasındaki farklılıklar t-testi ve ANOVA ile ölçülmüştür. Modelde yer
alan değişkenler arasındaki etkilerin incelenmesi için yapısal eşitlik modeli (YEM)
kurularak, AMOS ile analiz edilmiştir. T-testi neticesinde cinsiyetin farklılık
yaratmadığı bulunmuştur. ANOVA testi sonucu bölümler arasında farklılıklar
olduğu ortaya çıkmıştır. YEM ile birlikte algılanan kullanım kolaylığının
algılanan fayda üzerinde, algılan kullanım kolaylığının kullanıma yönelik niyet
üzerinde, algılanan faydanın kullanıma yönelik niyet üzerinde ve kullanıma
yönelik niyetin kullanım davranışı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi
olduğu ortaya çıkmıştır. Bu etkilerin etki katsayıları analiz neticesinde
belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrenciler açısından Endüstri 4.0’a yönelik pozitif
bir algı bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 22 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com