Bir
işletmenin yeniden markalaşması; marka isim değişikliği, marka estetiği
değişiklikleri (renk paleti, logo vb.) ve marka konumlandırması değişiklikleri
için kullanılmakta, bu değişim süreci görsel estetikten, pazar konumlandırmaya
kadar farklı seçenekleri kapsamaktadır. Logonun, müşterilerin işletmeye
bağlılığı konusunda etkisi bulunmakta ve bu olumlu etki işletme performansını
artırmaktadır. Logonun etkinliği; şekil, renk, boyut gibi unsurların ideal
seçimine bağlı olup logo değiştirme kararında, logo değişiminin maliyeti ile değişimden
beklentilerin ayrıntılı olarak belirlenmesi gerekir. Bu çalışmada yeniden
markalaşma kavramı çerçevesinde logo değişimiyle ilgili literatür araştırılmış,
köklü değişikliklerinin gösterimi olarak
2008 yılında logo değişikliğine giden Vakıfbank örnek olay olarak incelenmiş, Vakıfbank
yetkilileri ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Vakıfbank’ı
yeniden yapılanma ve logo değişimine yönlendiren etkiler, değişimin
metodolojisi ve sonuçları araştırılarak bulgulara yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 26 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com