Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKETING PROBLEMS OF ACCOMMODATION ESTABLISHMENTS: A RESEARCH IN THE DISTRICT OF SAFRANBOLU

Yıl 2020, Sayı: 26, 167 - 180, 13.01.2020
https://doi.org/10.18092/ulikidince.588855

Öz



Gelişen
ve büyüyen bir sektör olan turizmin ülke ekonomisine sağladığı yararlar oldukça
fazladır. Ülke ekonomisinde ve bölgelerin kalkınmasında önemli rol oynayan
turizm sektöründe birçok işletme rol üstlenmektedir. Söz konusu bu işletmelerin
başında konaklama işletmeleri yer almaktadır. Gelişen ülke ekonomileri,
teknolojideki ilerlemeler ve rekabetin artmasıyla birlikte konaklama
işletmeleri var olan müşterileri ellerinde tutmak, daha fazla yeni müşteri
bulmak ve faaliyetlerini sürdürmek amacıyla pazarlama çalışmalarına ağırlık
vermektedir. Bu durum birtakım sorunlarla birlikte pazarlama sorunlarını da
beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada, Türkiye de turizm sektöründe önemli
yer tutan Safranbolu ilçesinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin
pazarlama sorunlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
Safranbolu’da yer alan konaklama işletmelerinde anket çalışması yapılmış ve
elde edilen veriler analiz edilmiştir.



Kaynakça

  • Çatı, K. and Yıldız, S. (2007). Türkiye’de Kuru Kayısı Üretim ve Pazarlama Problemleri ve Çözüm Önerileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 337-360.
  • Çimen, Z. Aktaş (2001). Antalya İli Kumluca İlçesindeki Sera Üreticilerinin Pazarlama Sorunları. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 1, 1-14.
  • Ebitu, E. T., Ufot, J. A. and Olom, P. A. (2015). Marketing Problems and the Performance of Se-lected Small and Medium Enterprises (SMEs) in Southern Senatorial District of Cross River State, Nigeria. American International Journal of Contemporary Research, 5(5), 70-76.
  • Gelibolu, L. (2009). Kars Kaşar Peyniri İşletmelerinin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 151-165.
  • İnal, M. E. and Toksarı, M. (2006). Mobilyacılık Sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu Sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği. ZKÜ Sosyal Bilim-ler Dergisi, 2(4), 105–121.
  • Köksal, Y. (2014). Yöresel Ürünlerin Ulusal Pazarlara Açılmasında Karşılaşılan Pazarlama Sorun-ları ve Çözüm Önerileri; Burdur Ceviz Ezmesi Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3), 159- 171.
  • Öztaş K. and Sezgin, M. (1998). Hizmet Pazarlamasında Çekirdek Ürün Oluşturulması Konya Yöresinin İnanç Turizmi Açısından Analizi. Erciyes Üniversitesi, Nevşehir Turizm İşlet-meciliği ve Otelcilik Y.O, Turizm Sektöründe Rekabet Stratejileri, V. Hafta Sonu Semine-ri, 135-158.
  • Scheer, L. V. (2011). SMEs’ Marketing Skills Challenges in South Africa. African Journal of Busi-ness Management, 5(13), 5048-5056.
  • STIO (2019). Safranbolu Turizm Danışma Bürosu- Konaklama Tesisleri. Erişim Adresi http://www.safranboluturizmdanismaburosu.gov.tr/TR-156254/konaklama---yeme-icme.html. (Erişim tarihi: 13.05.2019)
  • Şahin, A. and Demir, H. (2005). Tekstil ve/veya Konfeksiyon Sektörlerinde Faaliyet Gösteren Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Pazarlama Sorunları ve Elektronik Ticaretten Beklentileri: Mersin Ölçekli Bir Uygulama. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 20(1), 1-13.
  • Torlak, Ö. and Uçkun, N. (2005). Eskişehir’deki Kobi’lerin Pazarlama ve Finansman Sorunları Ara Kesiti. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 199-215.
  • Tunçsiper, B. and İlban, M. O. (2006). Turizm İşletme Belgeli Otel İşletmelerinin Pazarlama So-runları: Balıkesir İlinde Bir Alan Araştırması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Der-gisi, 6(1), 225-244.
  • Yıldırım, S. (2011). Kurumsallaşamayan Aile Şirketlerinde Pazarlama Sorunları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (22)2, 185-202.

MARKETING PROBLEMS OF ACCOMMODATION ESTABLISHMENTS: A RESEARCH IN THE DISTRICT OF SAFRANBOLU

Yıl 2020, Sayı: 26, 167 - 180, 13.01.2020
https://doi.org/10.18092/ulikidince.588855

Öz



Tourism
which is a developing and growing sector provides many benefits to the national
economy. Playing an important role in the national economy and the development
of regions; tourism sector is managed by several establishments. In this
respect, accommodation establishments are the leading businesses. Together with
the developing national economies, technological progresses and the increasing
competition; accommodation establishments have concentrated on marketing
studies for the purpose of keeping hold of their present customers, finding new
customers and sustaining their activities. This condition brings along some
problems; marketing problems in particular. In this study, it is aimed to
determine the marketing problems of accommodation establishments operating in
the district of Safranbolu, which plays an important role in the Turkish
tourism sector. According to that purpose, a questionnaire study was conducted
in the accommodation establishments in Safranbolu and the data were
analyzed.  



Kaynakça

  • Çatı, K. and Yıldız, S. (2007). Türkiye’de Kuru Kayısı Üretim ve Pazarlama Problemleri ve Çözüm Önerileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 337-360.
  • Çimen, Z. Aktaş (2001). Antalya İli Kumluca İlçesindeki Sera Üreticilerinin Pazarlama Sorunları. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 1, 1-14.
  • Ebitu, E. T., Ufot, J. A. and Olom, P. A. (2015). Marketing Problems and the Performance of Se-lected Small and Medium Enterprises (SMEs) in Southern Senatorial District of Cross River State, Nigeria. American International Journal of Contemporary Research, 5(5), 70-76.
  • Gelibolu, L. (2009). Kars Kaşar Peyniri İşletmelerinin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 151-165.
  • İnal, M. E. and Toksarı, M. (2006). Mobilyacılık Sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu Sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği. ZKÜ Sosyal Bilim-ler Dergisi, 2(4), 105–121.
  • Köksal, Y. (2014). Yöresel Ürünlerin Ulusal Pazarlara Açılmasında Karşılaşılan Pazarlama Sorun-ları ve Çözüm Önerileri; Burdur Ceviz Ezmesi Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3), 159- 171.
  • Öztaş K. and Sezgin, M. (1998). Hizmet Pazarlamasında Çekirdek Ürün Oluşturulması Konya Yöresinin İnanç Turizmi Açısından Analizi. Erciyes Üniversitesi, Nevşehir Turizm İşlet-meciliği ve Otelcilik Y.O, Turizm Sektöründe Rekabet Stratejileri, V. Hafta Sonu Semine-ri, 135-158.
  • Scheer, L. V. (2011). SMEs’ Marketing Skills Challenges in South Africa. African Journal of Busi-ness Management, 5(13), 5048-5056.
  • STIO (2019). Safranbolu Turizm Danışma Bürosu- Konaklama Tesisleri. Erişim Adresi http://www.safranboluturizmdanismaburosu.gov.tr/TR-156254/konaklama---yeme-icme.html. (Erişim tarihi: 13.05.2019)
  • Şahin, A. and Demir, H. (2005). Tekstil ve/veya Konfeksiyon Sektörlerinde Faaliyet Gösteren Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Pazarlama Sorunları ve Elektronik Ticaretten Beklentileri: Mersin Ölçekli Bir Uygulama. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi, 20(1), 1-13.
  • Torlak, Ö. and Uçkun, N. (2005). Eskişehir’deki Kobi’lerin Pazarlama ve Finansman Sorunları Ara Kesiti. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 199-215.
  • Tunçsiper, B. and İlban, M. O. (2006). Turizm İşletme Belgeli Otel İşletmelerinin Pazarlama So-runları: Balıkesir İlinde Bir Alan Araştırması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Der-gisi, 6(1), 225-244.
  • Yıldırım, S. (2011). Kurumsallaşamayan Aile Şirketlerinde Pazarlama Sorunları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (22)2, 185-202.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Hilal Uygurtürk 0000-0002-6925-0150

Yayımlanma Tarihi 13 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Uygurtürk, H. (2020). MARKETING PROBLEMS OF ACCOMMODATION ESTABLISHMENTS: A RESEARCH IN THE DISTRICT OF SAFRANBOLU. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi(26), 167-180. https://doi.org/10.18092/ulikidince.588855


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com